Beste mensen,
Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Thom en ben woonachtend in Koewacht (Zeeland). Heb sinds 2 weken een cooper s uit 2002, bevalt ontzettend goed! Veel plannen mee dus binnekort project topic openen.
Ik had al gelijk een vraag, en dat is of het normaal is dat er bij de compressor een heel hoog zoemend geluid komt. Ik weet dat de kompressoren geluid maken, maar dit is echt heel hoog en lijkt op een lager. Volgens mij zijn de lagers van de kompressors gewoon olie gesmeerd? Tijdens het rijden met het raam of dak open hoor ik het als ik bijvoorbeeld langs auto's rij die stilstaan of in een straat met huizen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoop voldoende info te hebben gegeven.
Groeten Thom!
Mini Cooper S hoog geluid bij kompressor
- thomg88
- Nieuwsgierig
Bericht
Re: Mini Cooper S hoog geluid bij kompressor
De stuurpomp is het niet. Het geluid is toeren afhankelijk. Heb ook al geluisterd bij de kompressor en komt echt daar vandaan..boris_brznjef schreef:Ik denk dat je de stuurpomp bedoeld. Die zoemt lekker.Eigenschap van de Mini
http://youtu.be/n36m-hDTuIM
Bedankt! Kunnen inderdaad eens meeten haha. Ik stuur je pbtje!Niekcarfreak schreef:Welkom Thom!
Je woont bij mij in de buurt.Compressor maakt inderdaad geluid, in hoeverre dat bij jouw Mini normaal is kan ik zo niet zeggen.
We kunnen eens vergelijken met mijn Mini.
- marinusrules
- Be Mini
Bericht
Heb dit wel eens eerder langs zien komen, bleek later een losgelopen Pully te zijn.
Gr. Marinus
Gr. Marinus
Laatst gewijzigd door marinusrules op 25 sep 2013, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- thomg88
- Nieuwsgierig
Bericht
Is dit normaal bij een S waar 90 000 km op staat?
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dit kan er aan de hand zijn.
Deze tandwielen drijven de waterpomp aan en is een bekend zwak punt.

Gebeurd meestal met compressoren met 19% kleinere pulleys (zoals deze).
Die maken teveel toeren, worden te heet en de afdichting naar de kompressor gaat kapot en de olie loopt uit de behuizing waaar deze tandwielen draaien.
Met een standaard kompressor is 90.000 redelijk snel en komt niet vaak voor.
Deze tandwielen drijven de waterpomp aan en is een bekend zwak punt.

Gebeurd meestal met compressoren met 19% kleinere pulleys (zoals deze).
Die maken teveel toeren, worden te heet en de afdichting naar de kompressor gaat kapot en de olie loopt uit de behuizing waaar deze tandwielen draaien.
Met een standaard kompressor is 90.000 redelijk snel en komt niet vaak voor.
- thomg88
- Nieuwsgierig
Bericht
Voor zover ik weet is de auto compleet standaard. Er zit hele onderhoudshistorie bij en kan niet terug vinden dat de pulleys zijn vervangen.
Zeer waarschijnlijk zal dus ook de compressor vervangen moeten worden. Zijn er grotere te verkrijgen?
En moet ook de waterpomp vervangen worden dan?
Zeer waarschijnlijk zal dus ook de compressor vervangen moeten worden. Zijn er grotere te verkrijgen?
En moet ook de waterpomp vervangen worden dan?
- thomg88
- Nieuwsgierig
Bericht
Mini is gemaakt! We hebben de compressor vervangen, deze vertoonde ook wat slijtage op de wormen. Ook gelijk nieuwe olie en spanrollen gemonteerd. Ik kon gelukkig aan een 2e hands compressor komen, voor de helft van de nieuw prijs met 54000 km op. Deze kwam van een MCS af die 3 liter olie verbruikte op 200 km.. Hiervan hebben ze het blok vervangen en hadden ze de compressor nog over. Nu weer hopen op een paar km's zonder gedoe..
Bedankt voor de hulp!

Onze sponsors