Mini Cooper S hoog geluid bij kompressor

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
thomg88
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Mini Cooper S hoog geluid bij kompressor

25 sep 2013, 18:13

Beste mensen,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Thom en ben woonachtend in Koewacht (Zeeland). Heb sinds 2 weken een cooper s uit 2002, bevalt ontzettend goed! Veel plannen mee dus binnekort project topic openen.

Ik had al gelijk een vraag, en dat is of het normaal is dat er bij de compressor een heel hoog zoemend geluid komt. Ik weet dat de kompressoren geluid maken, maar dit is echt heel hoog en lijkt op een lager. Volgens mij zijn de lagers van de kompressors gewoon olie gesmeerd? Tijdens het rijden met het raam of dak open hoor ik het als ik bijvoorbeeld langs auto's rij die stilstaan of in een straat met huizen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoop voldoende info te hebben gegeven.

Groeten Thom!
thomg88
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Re: Mini Cooper S hoog geluid bij kompressor

25 sep 2013, 18:28

boris_brznjef schreef:Ik denk dat je de stuurpomp bedoeld. Die zoemt lekker.Eigenschap van de Mini

http://youtu.be/n36m-hDTuIM
De stuurpomp is het niet. Het geluid is toeren afhankelijk. Heb ook al geluisterd bij de kompressor en komt echt daar vandaan..

Niekcarfreak schreef:Welkom Thom!

Je woont bij mij in de buurt.:) Compressor maakt inderdaad geluid, in hoeverre dat bij jouw Mini normaal is kan ik zo niet zeggen.
We kunnen eens vergelijken met mijn Mini.:)
Bedankt! Kunnen inderdaad eens meeten haha. Ik stuur je pbtje!
thomg88
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Re:

25 sep 2013, 18:38

boris_brznjef schreef:http://youtu.be/v0YRQBlW7Mo

Zoiets?

Best lastig natuurlijk vanaf de stoel;)
Haha sorry, was nog niet op het slimme idee gekomen om op youtube te kijken :oops: Maar dat hoge geluid is het inderdaad, ik lees dat het de lagers waren? Weet ik weer waar ik voor werk..
marinusrules
Be Mini
Be Mini

25 sep 2013, 18:48

Heb dit wel eens eerder langs zien komen, bleek later een losgelopen Pully te zijn.

Gr. Marinus
Laatst gewijzigd door marinusrules op 25 sep 2013, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
thomg88
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

25 sep 2013, 18:53

Is dit normaal bij een S waar 90 000 km op staat?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

25 sep 2013, 19:03

Dit kan er aan de hand zijn.
Deze tandwielen drijven de waterpomp aan en is een bekend zwak punt.

Afbeelding

Afbeelding

Gebeurd meestal met compressoren met 19% kleinere pulleys (zoals deze).
Die maken teveel toeren, worden te heet en de afdichting naar de kompressor gaat kapot en de olie loopt uit de behuizing waaar deze tandwielen draaien.
Met een standaard kompressor is 90.000 redelijk snel en komt niet vaak voor.
thomg88
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

25 sep 2013, 20:32

Voor zover ik weet is de auto compleet standaard. Er zit hele onderhoudshistorie bij en kan niet terug vinden dat de pulleys zijn vervangen.

Zeer waarschijnlijk zal dus ook de compressor vervangen moeten worden. Zijn er grotere te verkrijgen?
En moet ook de waterpomp vervangen worden dan?
thomg88
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

08 okt 2013, 08:17

Mini is gemaakt! We hebben de compressor vervangen, deze vertoonde ook wat slijtage op de wormen. Ook gelijk nieuwe olie en spanrollen gemonteerd. Ik kon gelukkig aan een 2e hands compressor komen, voor de helft van de nieuw prijs met 54000 km op. Deze kwam van een MCS af die 3 liter olie verbruikte op 200 km.. Hiervan hebben ze het blok vervangen en hadden ze de compressor nog over. Nu weer hopen op een paar km's zonder gedoe.. :rijden Bedankt voor de hulp!

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”