Lager olieverbruik door 10W40?

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Lager olieverbruik door 10W40?

16 dec 2013, 16:04

mushrop schreef:Er zijn er ook een hoop waarbij ze niet vervangen hoeven te worden, dus allee is relatief. Ik hoor het niet echt met grote regelmaat langskomen hier. Dus zo slecht zal het ook weer niet zijn...
Net een 2e generatie!

:lachuh
Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

17 dec 2013, 12:14

mushrop schreef:Er zijn er ook een hoop waarbij ze niet vervangen hoeven te worden, dus allee is relatief. Ik hoor het niet echt met grote regelmaat langskomen hier. Dus zo slecht zal het ook weer niet zijn...
Hoeveel mensen doen hier dan ook lek- en compressietesten? Nogal wiedes dan ja

Als beide monteurs bij 1320, waar ze dagelijks blokken open maken, testen doen, en alles vervangen zeggen dat die dingen klote zijn, en ze ontzettend snel "lekken" wat dus niet betekend dat ze stuk zijn, maar de gekozen kwaliteit nogal inferieur is, dan geloof ik dat wel. Ik heb mn eigen zuigers en veren gezien na 130k km. Daar was echt niet absurd mee gereden, maar ik was blij dat er een set verse in ging. Wat een baggerkwaliteit was dat.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 dec 2013, 15:53

Ok
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 dec 2013, 17:43

Waarom ben jij toch zo ontzettend negatief over een R53 Rob? Ik lees praktisch nooit iets positiefs...

Hier bij de club rijden toch al behoorlijk wat rond met 200+ dkm zonder problemen. En wat denk je van de R53 van Berthil. Betrouwbaarheid van elke auto hangt af van de mate waarin ze onderhouden worden.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

17 dec 2013, 17:45

De "blokken" zijn oersterk; die krijg je amper kapot - mits je ze niet opboort zonder sleeves te gebruiken.

Krukassen, zuigers en drijfstangen zijn allemaal gesmeed en dat is echt een ontzettend dikke plus! - maar er zitten wat haken en ogen aan. De plaatsing van de zuigerveer hoog op de zuiger is gevoelig vandaar het olieverbruik bij Mini's, drijfstanglagers lopen snel droog en stuk mits je dat van die olie dus niet goed bijhoudt.

Op zich is het een oerdegelijk blok, en gaan ze ontzettend lang mee, mits je je onderhoud goed bijhoudt en dus ook je lek- en compressietest zo af en toe eens uit laat voeren. Een controle van je zuigerveren en drijfstanglagers na bijv. 150k km kan ook niet echt kwaad. Ik weet dat ik bij de zwarte JCW over 50k km's het blok ook open ga maken en ga verfrissen. Wordt het alleen maar beter van!

En ik sluit me wel bij Mushrop aan, je ziet R53's wel echt negatief. Ga eens een R56 rijden, dan heb je veel vaker sores met die prutsblokken. Of koop een Audi oid ;)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

17 dec 2013, 18:48

Omdat je carterventilatie terug leidt naar je inlaatbuis net voor je gasklephuis, en eentje richting de zwarte plastic buis van de SC.
Het is absoluut niet slecht omdat het je wat extra smering van je schoepen in je SC geeft. Desalniettemin dop ik dat punt in die inlaatslang af en zet er een apart filter op omdat ik enkel schone/koude lucht in mn motor wil hebben. Dat was een emissie-eis op de R53, die ventilatie, en de zuigerveren hadden ook iets te maken met emissie als ik het goed heb onthouden wat Jan van RMW me verteld heeft.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”