Verschil Beek stage II en stage III
- griendar
- 4 op een rij!
- Raymond
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Ik heb ook nog een 82 graden thermostaat.. Moet ook nog eens gemonteerd worden.
Ik hoop dat het allemaal meevalt, dan kan ik het nog overwegen niet zelf te monteren met Sander .
Re: Verschil Beek stage II en stage III
Nee helaas, zit niet mee.BMX schreef:Ohw.. ai... dat klinkt niet best. Had gehoopt dat t ondertussen toch al wel opgelost zou zijn
Ja, dat item komt er een keer aan :')
Goed werk heeft tijd nodig
De pullywissel moet ook wel goed komen! Moet alleen nog ff zien te vinden waar de pullytrekker ligt. Iedereen wijst elkaar aan, schiet niet echt op
Ik heb ook nog een 82 graden thermostaat.. Moet ook nog eens gemonteerd worden.
Ik hoop dat het allemaal meevalt, dan kan ik het nog overwegen niet zelf te monteren met Sander .

- Chill-es
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Verschil Beek stage II en stage III
Hoe "zet je je thermostaat op 80 graden"? En waar staat ie normaal op dan? Scheelt dat in olietemp? Heb wel al meters 

- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Re: Verschil Beek stage II en stage III
Ik heb het onderwerp even terug gezocht Gilles maar jij was de eerste die 1,5 jaar geleden reageerde...
viewtopic.php?f=80&t=29877


viewtopic.php?f=80&t=29877
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Verschil Beek stage II en stage III
Ik heb nog een thermostaat liggen!!!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- hondema
- Nieuwsgierig
- Locatie: Vlaardingen
Bericht
Re: Verschil Beek stage II en stage III
Weet iemand hoe het hier ongeveer in % is gesteld van de getunede Mini's met een 15% pully of 17% pully?
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Het aantal gebruikers van een pully?
Re: Verschil Beek stage II en stage III
Hoe bedoel je?hondema schreef:Weet iemand hoe het hier ongeveer in % is gesteld van de getunede Mini's met een 15% pully of 17% pully?
Het aantal gebruikers van een pully?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- hondema
- Nieuwsgierig
- Locatie: Vlaardingen
Bericht
Re: Verschil Beek stage II en stage III
Ja van de mensen die tuning incl. pully hebben gebruikt er een 15% of 17% pully.
Als 90% van de mensen een 17% pylly heft dan ben ik overtuigd.
Ik ben nu nog een beetje angstig dat een 17% teveel van het geode is omdat de rest van mn blok standaard is.
Als 90% van de mensen een 17% pylly heft dan ben ik overtuigd.
Ik ben nu nog een beetje angstig dat een 17% teveel van het geode is omdat de rest van mn blok standaard is.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Geen probleem!
Ik heb een ander luchtfilter, uitlaat en grotere intercooler. Verder standaard motor.
Grotere intercooler is leuk, maar niet echt heel erg nodig. (uitlaat en luchtfilter is ook meer voor de leuk, hobby hè...)
Software is een keuze.
Ik heb gekozen voor geen software. Spenki heeft ook al enkele voertuigen gebouwd met een 15 of 17% zonder software. Gaat prima.
Bij de rollerbankdag werd mij verteld dat software leuk is, maar de MINI zijn mengsel goed zelf kan aanpassen. Het is vooral de gasrespons die wordt aangepast. Het levert je uiteindelijk maar een paar pk extra op. Ik vind het R53 zenuwachtig worden met software... maar dat ben ik.
Re: Verschil Beek stage II en stage III
Ik rij nu ongeveer 55dkm met een 17% pully zonder software.hondema schreef:Ja van de mensen die tuning incl. pully hebben gebruikt er een 15% of 17% pully.
Als 90% van de mensen een 17% pylly heft dan ben ik overtuigd.
Ik ben nu nog een beetje angstig dat een 17% teveel van het geode is omdat de rest van mn blok standaard is.
Geen probleem!
Ik heb een ander luchtfilter, uitlaat en grotere intercooler. Verder standaard motor.
Grotere intercooler is leuk, maar niet echt heel erg nodig. (uitlaat en luchtfilter is ook meer voor de leuk, hobby hè...)
Software is een keuze.
Ik heb gekozen voor geen software. Spenki heeft ook al enkele voertuigen gebouwd met een 15 of 17% zonder software. Gaat prima.
Bij de rollerbankdag werd mij verteld dat software leuk is, maar de MINI zijn mengsel goed zelf kan aanpassen. Het is vooral de gasrespons die wordt aangepast. Het levert je uiteindelijk maar een paar pk extra op. Ik vind het R53 zenuwachtig worden met software... maar dat ben ik.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Re: Verschil Beek stage II en stage III
17% pulley kan prima. Dat heeft zich al voldoende bewezen. Kijk anders ook eens op een ander forum, bijv. Minitorque. Daar is men meer bezig met motorische tuning dan hier op het forum.
Persoonlijk zou ik wel voor een andere intercooler gaan. Noodzakelijk is het niet, maar de inlaattemperatuur loopt behoorlijk op als je het vermogen wat langer aanspreekt en je motor houdt het extra vermogen dan gewoon niet meer vast.
Sommigen rijden idd icm standaard software. Persoonlijk zou ik altijd andere software nemen bij modificaties zoals een pulley. Met goede (custom) software wordt hij er echt niet nerveuzer van dan een set-up met 17% pulley zonder software. Bovendien weet je dan ook zeker dat hij "veilig" wordt afgesteld (constant een goede AFR) wat de kans op motorschade kleiner maakt.
Persoonlijk zou ik wel voor een andere intercooler gaan. Noodzakelijk is het niet, maar de inlaattemperatuur loopt behoorlijk op als je het vermogen wat langer aanspreekt en je motor houdt het extra vermogen dan gewoon niet meer vast.
Sommigen rijden idd icm standaard software. Persoonlijk zou ik altijd andere software nemen bij modificaties zoals een pulley. Met goede (custom) software wordt hij er echt niet nerveuzer van dan een set-up met 17% pulley zonder software. Bovendien weet je dan ook zeker dat hij "veilig" wordt afgesteld (constant een goede AFR) wat de kans op motorschade kleiner maakt.
- hondema
- Nieuwsgierig
- Locatie: Vlaardingen
Bericht
Ik was alleen bang dat de boel snel te heet wordt, maar omdat ik alleen af en toe een spintje trek zal dat wel meevallen. Heb jij hem weleens op de bank gehad met alleen de pully + ic +luchtfilter?
Re: Verschil Beek stage II en stage III
Ik neig ook meer naar de 17% pully omdat ik naar de uitdraai van beek heb gekeken en het max koopel wordt dan al bij 2500 toeren afgegegevn i.p.v. 3500.BMX schreef:
Ik rij nu ongeveer 55dkm met een 17% pully zonder software.
Geen probleem!
Ik heb een ander luchtfilter, uitlaat en grotere intercooler. Verder standaard motor.
Grotere intercooler is leuk, maar niet echt heel erg nodig. (uitlaat en luchtfilter is ook meer voor de leuk, hobby hè...)
Software is een keuze.
Ik heb gekozen voor geen software. Spenki heeft ook al enkele voertuigen gebouwd met een 15 of 17% zonder software. Gaat prima.
Bij de rollerbankdag werd mij verteld dat software leuk is, maar de MINI zijn mengsel goed zelf kan aanpassen. Het is vooral de gasrespons die wordt aangepast. Het levert je uiteindelijk maar een paar pk extra op. Ik vind het R53 zenuwachtig worden met software... maar dat ben ik.
Ik was alleen bang dat de boel snel te heet wordt, maar omdat ik alleen af en toe een spintje trek zal dat wel meevallen. Heb jij hem weleens op de bank gehad met alleen de pully + ic +luchtfilter?
- hondema
- Nieuwsgierig
- Locatie: Vlaardingen
Bericht
Re: Verschil Beek stage II en stage III
Thanks Brightness voor die andere site, ga daar ff rondsnuffelen
Brightness schreef:17% pulley kan prima. Dat heeft zich al voldoende bewezen. Kijk anders ook eens op een ander forum, bijv. Minitorque. Daar is men meer bezig met motorische tuning dan hier op het forum.
Persoonlijk zou ik wel voor een andere intercooler gaan. Noodzakelijk is het niet, maar de inlaattemperatuur loopt behoorlijk op als je het vermogen wat langer aanspreekt en je motor houdt het extra vermogen dan gewoon niet meer vast.
Sommigen rijden idd icm standaard software. Persoonlijk zou ik altijd andere software nemen bij modificaties zoals een pulley. Met goede (custom) software wordt hij er echt niet nerveuzer van dan een set-up met 17% pulley zonder software. Bovendien weet je dan ook zeker dat hij "veilig" wordt afgesteld (constant een goede AFR) wat de kans op motorschade kleiner maakt.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Ik heb m wel eens met deze setup + JCW-cilinderkop gehad, toen had ik 220pk en 270Nm.
Nu zal ik een 200pk hebben en 230Nm.
Re: Verschil Beek stage II en stage III
Nee, ik heb m niet op de bank gehad.hondema schreef:Ik neig ook meer naar de 17% pully omdat ik naar de uitdraai van beek heb gekeken en het max koopel wordt dan al bij 2500 toeren afgegegevn i.p.v. 3500.BMX schreef:
Ik rij nu ongeveer 55dkm met een 17% pully zonder software.
Geen probleem!
Ik heb een ander luchtfilter, uitlaat en grotere intercooler. Verder standaard motor.
Grotere intercooler is leuk, maar niet echt heel erg nodig. (uitlaat en luchtfilter is ook meer voor de leuk, hobby hè...)
Software is een keuze.
Ik heb gekozen voor geen software. Spenki heeft ook al enkele voertuigen gebouwd met een 15 of 17% zonder software. Gaat prima.
Bij de rollerbankdag werd mij verteld dat software leuk is, maar de MINI zijn mengsel goed zelf kan aanpassen. Het is vooral de gasrespons die wordt aangepast. Het levert je uiteindelijk maar een paar pk extra op. Ik vind het R53 zenuwachtig worden met software... maar dat ben ik.
Ik was alleen bang dat de boel snel te heet wordt, maar omdat ik alleen af en toe een spintje trek zal dat wel meevallen. Heb jij hem weleens op de bank gehad met alleen de pully + ic +luchtfilter?
Ik heb m wel eens met deze setup + JCW-cilinderkop gehad, toen had ik 220pk en 270Nm.
Nu zal ik een 200pk hebben en 230Nm.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Onze sponsors