De r52s heeft nu bijna 190.000 kilometer op de teller , motorisch volledig standaard.
Gestopt en Oliepeil, kvs,etc inmiddelijk gecontroleerd maar geen probleem. Alle bougies en bougiekabels zitten er ook nog prima bij en geen visuele problemen. Geen "bijgeluiden" onder de motorkap.
Gisteren nog eens gestart en geen eml/cel lampje meer. Rondjes gereden over een verlaten weggetje maar ik krijg geen melding meer, wel merk ik de slippende koppeling heeeeel soms. (Gister was het droog, eergister regen). Dat de koppeling er bij zo'n km-stand een keer aangaat is me geen verrassing, maar wat ik niet begrijp is dat ik ook een EML lampje en een CEL check engine lampje kreeg op zelfde moment.
- Als de koppeling vervangen moet worden, is het dan slim om ook gelijk bijv. vliegwiel mee te nemen? (Of andere onderdelen) als de boel toch openligt?
- Vorig jaar heb ik nieuwe hoofdcylinder en hulpcylinder laten plaatsen ivm lekkage, dus die 2 hoeven niet meer vernieuwd te worden?
- Is het begrijpelijk dat er EML en/of CEL lampjes aangaan als de koppeling gewoon doorslipt?