Inhouden vermogen bij vol gas

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
wegpiraat47
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Inhouden vermogen bij vol gas

05 mei 2015, 16:12

Beste forumleden.

Mijn Cooper S is afgelopen donderdag door de ANWB afgesleept omdat hij ineens vermogen inhield en hij een waarschuwingslampje vertoonde. De motor maakte ook een vreemd bonkend geluid.

Wat te verklaren viel in de garage. De bougie van cilinder 1 zat helemaal los. En die zorgte ervoor dat ilinder 1 niet goed meer functioneerde. De auto heeft ondertussen een grote beurt gehad met alles erop en eraan en hij houdt bij vol gas nog steeds een beetje vermogen in en schokt daarbij.

De bmw dealer verklaart dat de bobine kapot kan zijn doordat de bougie los zat. Maar kan dit niet met zekerheid zeggen. Zij verklaren dat wanneer het de bobine niet is, dat het probleem in de hoofdcomputer zit. (kan dat?)

Ik denk dat het probleem zich bevind in de luchtmassa meter. Aangezien de inlaatdruk veel te laag is. (gemeten door de wegenwacht donderdag).

In de storingscomputer was niets te vinden en er is ook zichtbaar niets aan de hand met de desbetreffende onderdelen.

Heeft een van jullie toevallig enig idee wat het zou kunnen zijn? voordat ik mijn eigen conclusies trek?

Met vriendelijke groet, Stefan Schoegje
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

Re: Inhouden vermogen bij vol gas

05 mei 2015, 20:26

Ik zou ook eerst eens de voorste MAP sensor vervangen, als die niet kapot is heb je er 1 op reserve want ze gaan graag kapot. Anders OBD meter aansluiten en je kan zien of de inlaatdruk constant laag blijft (of op maximum blijft steken) zodat je zeker weet dat het de MAP sensor is. Maar zo te lezen heeft de ANWB dat ook gedaan. Als het de MAP sensor is heb je mazzel hebt dat je door dit probleem de losse bougie hebt ontdekt.
wegpiraat47
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

06 mei 2015, 06:28

wat denk je dat zo'n map sensor moet kosten? en is dat makkelijk zelf te vervangen? Anders dan doe ik die alvast uit voorzorg.
DionHPT
Enthousiast
Enthousiast

06 mei 2015, 09:18

Artikelnummer: 12140872679

€62,06 bij de dealer!
Mini Cooper S - 17% Cravenspeed Pulley - DaveF airbox - Powered by Gyeon Quartz
wegpiraat47
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

17 mei 2015, 10:12

Ik heb onteertussen het bobinehuis nageekeken en de contactpunten waen helemaal vergaan. Ik heb nu een MSD huis geinstalleerd en hij werkt weer prima. Bedankt voor jullie hulp!

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”