Nee, je kan niet tunen. Daar heb je erg specialistische tools voor nodig.
Deze leest alleen de sensoren uit en kan eventueel de foutcodes wissen zodat je engine light uitgaat.
VAG COM van ross-tech, momenteel alleen geschikt voor VW, Audi, Skoda en Seat kan wél instellingen wijzigen. Ross-tech is bezig met een specifieke versie voor Mini, BMW maar dat laat nog wel even op zich wachten.
Tot die tijd ga ik eens puzzelen met autoenginuity!
Alle sensoren uitlezen met AutoEnginuity
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Olietemperatuur zit niet bij de ODB3 waarden, kun je dus niet uitlezen maar zul je een aparte sensor voor aan moeten brengen.
Het is trouwens zo dat de ODB leest op een frequentie van 5 Hz, dat zijn dus 5 waarden per seconde. Als je dus inderdaad vijf waarden uitleest worden deze eens per seconde geupdate. Dat zou snel genoeg zijn voor een olietemperatuur maar net wat te traag voor compressordruk (die wel meegegeven wordt.)
Het is trouwens zo dat de ODB leest op een frequentie van 5 Hz, dat zijn dus 5 waarden per seconde. Als je dus inderdaad vijf waarden uitleest worden deze eens per seconde geupdate. Dat zou snel genoeg zijn voor een olietemperatuur maar net wat te traag voor compressordruk (die wel meegegeven wordt.)
- greenmile
- Leerling Mini lid
- Locatie: amsterdam
Bericht
ik wil er ook een kopen maar weet ook niet goed welke, wil er wel verschillende merken mee uitlezen, heb nu al 2 keer mijn airbaglampje gereset(80 euro), dus je hebt hem zo eruit!
Heeft iemand ervaring met deze?
Heeft iemand ervaring met deze?
cooper, 2001, 17 inch, chillipakket
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Wel even opletten dat je vaak alleen motor gerelateerde storingen kan resetten (is trouwens met al die programma's ook zo).
Autoenginuity biedt als enigste de mogelijkheid om via een expansion pack alle storingen te resetten die niets met de motor te maken hebben, dus ook airbag lampen e.d.
De snelheidstest van Autenginuity is leuk maar Amerikaans georienteerd, dus geen ISO eenheden. Volgens de fabrikant zit dat er wel aan te komen.
Met de Scangauge schijn je ook foutcodes te kunnen resetten en je kan ook meteen waardes uit te lezen onder het rijden.
Hier over beide meer informatie van een onafhankelijke bron
Het dipje is een bekend probleem van oudere software, Autoenginuity kan dat niet verhelpen. Misschien dat een update bij de dealer dat kan verhelpen.
Nieuwe software van Beek Autoracing zal het zeker verhelpen.
Autoenginuity biedt als enigste de mogelijkheid om via een expansion pack alle storingen te resetten die niets met de motor te maken hebben, dus ook airbag lampen e.d.
De snelheidstest van Autenginuity is leuk maar Amerikaans georienteerd, dus geen ISO eenheden. Volgens de fabrikant zit dat er wel aan te komen.
Met de Scangauge schijn je ook foutcodes te kunnen resetten en je kan ook meteen waardes uit te lezen onder het rijden.
Hier over beide meer informatie van een onafhankelijke bron
Het dipje is een bekend probleem van oudere software, Autoenginuity kan dat niet verhelpen. Misschien dat een update bij de dealer dat kan verhelpen.
Nieuwe software van Beek Autoracing zal het zeker verhelpen.
Onze sponsors