Nu als ik de Mini start maakt hij als deze koud is een tikkend geluid, zodra de auto warm is gaat het geluid weg, ook is het geluid bij de ene start er wel en bij de andere start er niet.
Klinkt als iets met de kleppen.
Het is niet de deukgroep want met indrukken van de koppeling blijft het geluid er.
Tikkend geluid.
- speedy
- NMC Legend
- valerentz1992
- One wheel wonder
Bericht
Re: Tikkend geluid.
Nee dat is het niet!! Al nagekeken!!
Als ik voor de auto sta komt het van links bij het blok.
Als ik voor de auto sta komt het van links bij het blok.
- speedy
- NMC Legend
Bericht
Bij een r56 hoor je de kleppen ook tikken bij een koude start en verdwijnt ook als de auto warm is maar is vrij normaal volgens mij
- Jer84
- Bijna verslaafd
Bericht
Hoort bij de Mini. Ik erger me daar ook wel eens aan. Als hij warm is dan is de olie dunner en smeert alles beter. Misschien even goed je oliepeil nakijken. Het kan ook zijn dat je de klepstoters hoort tikken volgens mij.
Succes
Succes

- D&S
- One wheel wonder
Bericht
en als je nu dunnere olie pakt (0w30) zou het dan weg gaan ik hoor dat ge tik bij de mijne ook soms
- Jer84
- Bijna verslaafd
Bericht
Ik gebruik altijd 5w30 een cooper S gebruikt olie. Dus op tijd controleren. Gooi er eens een liter in, en luister dan eens of het getik weg of minder is

- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
- D&S
- One wheel wonder
Bericht
eerlijk gezegd controleer ik de olie nooit maar hij word wel om de 10 duizend vervangenJer84 schreef:Ik gebruik altijd 5w30 een cooper S gebruikt olie. Dus op tijd controleren. Gooi er eens een liter in, en luister dan eens of het getik weg of minder is
- nepnerd
- Volledig MINI minded!
Bericht
Cooper S zou ik toch vaker oliepeil controleren. Lampje gaat pas branden als het te laat is.
Ik gebruik nu 5W40 ipv 5W30
- D&S
- One wheel wonder
Bericht
en wat is het verschil tussen die twee olie'snepnerd schreef:Cooper S zou ik toch vaker oliepeil controleren. Lampje gaat pas branden als het te laat is.
- nepnerd
- Volledig MINI minded!
Bericht
Is mij aangeraden door meerdere personen op het forum.
Weet wel dat zowel mijn One en Cooper S nu zuiniger is qua olieverbruik.
Gebruik wel olie van Castrol Edge, specificaties van 5W30 en 5W40 zijn nagenoeg gelijk.
Hier koop ik mijn olie
http://www.oliewereld.nl/voordeelpak-ca ... oordeelpak
Weet wel dat zowel mijn One en Cooper S nu zuiniger is qua olieverbruik.
Gebruik wel olie van Castrol Edge, specificaties van 5W30 en 5W40 zijn nagenoeg gelijk.
Hier koop ik mijn olie
http://www.oliewereld.nl/voordeelpak-ca ... oordeelpak
Onze sponsors