Dag allen,
Ik heb een lager in mijn bak dat gaar is. Dit is een onderdeel wat niet los te koop is bij BMW. Kan iemand mij een tip geven waar ik dit vandaan kan halen?
Ter info, ik heb hier gevonden hoe het is te vervangen:
In de video is weinig te zien maar in de reactie van de poster wel, ik plak het hier nog even voor de zekerheid:
I used a 46mm socket and impact wrench to remove the large nut holding it all in. To pull the bearing itself, I simply screwed a couple decking screws into it and pulled on those with misc tools till it came out. It came out pretty easily. I pressed the new bearing back in using a piece of PVC pipe that was the correct size to hit the outer bearing and tapped it with a hammer.
When putting the Pump back in, be sure you get the 'Pitot' Tube in the correct orientation, or you will smash it like the previous people inside my transmission did. I was able to fix it, but just watch for that.
Here's the video I used as my guide, but I did my own thing most of the way through.
I wish I still had the car, and I'd be happy to take some photos to explain more, but unfortunately, it's gone.
Here is a link to the Pitot so you know what I'm talking about:
http://europeantransmissionscom.x-shops ... 958&page=1
Here is where they pull the cover off that you need to pull off. I did it while still in the car:
Here is where they speak about the Pitot Tube:
At this point, you can see the Large Nut in the Larger Opening. The Bearing is directly below that. You don't need to open the other cover, only the Large Round one.
Lager vervangen CVT bak
- Vinny85
- Be Mini
- tdeleeuw
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: Lager vervangen CVT bak
Update:
Ik was bij Autrans (autrans.nl) €56 inclusief btw en verzending kwijt voor het lager:
Artikel 482294 "VT1-11A/27T/32A/39O Primary Ball Bearing"
Het vervangen volgens bovenstaande instructies ging prima. Ik was met 2 uurtjes op de brug klaar. Ik heb wel een creatieve oplossing moeten bedenken om het huidige lager te verwijderen:
Boutjes op oude lager gelast en met trekker eruit getikt (lager zit niet heel vast)
Nieuwe (gesloten) lager erin en moer terug geplaatst (ik heb het oude lager met de boutjes gebruikt om het nieuwe er in te tikken)
Restafval
Daarna ff verse olie er in en mijn Mini rijdt weer als een zonnetje. (wat er uit kwam rook erg verbrand trouwens)
Toch een leuke besparing t.o.v. een revisiebak!
Ik was bij Autrans (autrans.nl) €56 inclusief btw en verzending kwijt voor het lager:
Artikel 482294 "VT1-11A/27T/32A/39O Primary Ball Bearing"
Het vervangen volgens bovenstaande instructies ging prima. Ik was met 2 uurtjes op de brug klaar. Ik heb wel een creatieve oplossing moeten bedenken om het huidige lager te verwijderen:
Boutjes op oude lager gelast en met trekker eruit getikt (lager zit niet heel vast)
Nieuwe (gesloten) lager erin en moer terug geplaatst (ik heb het oude lager met de boutjes gebruikt om het nieuwe er in te tikken)
Restafval
Daarna ff verse olie er in en mijn Mini rijdt weer als een zonnetje. (wat er uit kwam rook erg verbrand trouwens)
Toch een leuke besparing t.o.v. een revisiebak!
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Re: Lager vervangen CVT bak
Zooo, da's een mooie gefrabiceerde poelie-/lagertrekker...
En het leuke van als je het zelf kan doen, is niet alleen lagere kosten. Maar ook het gevoel dat je weer wat moois gemaakt hebt!
En het leuke van als je het zelf kan doen, is niet alleen lagere kosten. Maar ook het gevoel dat je weer wat moois gemaakt hebt!
Onze sponsors