Eerdaags word mijn (a.s.) mini apk gekeurd en afgeleverd.
Nu is mijn vraag welke koelvloeistof er na spoelen en vervangen in moet.
Ik heb nl. nog 5 liter rose g12+ koelvloeistof staan.
Op de ene site zie je dat het blauw moet zijn de ander zegt weer rose dus vandaar mijn vraag.
Ook heb ik nog een 5 liter tank 15w40 staan maar meen dat dit niet voor de mini one 1.6. 16V (2005) geschikt is.
Welke koelvloeistof
- JohanK
- Leerling Mini lid
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Re: Welke koelvloeistof
Voor New MINI's tot en met bouwjaar 2018 wordt BMW LC-87 aangeraden, dat is de blauwe variant. Sowieso niet gaan mixen met vloeistoffen, dan heb je kans op gel-vorming.
En ter info: New MINI's vanaf juli 2018 wordt de BMW LC-18 aangeraden, dat is een groene variant.
En voor R56/R55 dieselmotoren (met code W16) wordt de roze variant BMW-LC07 geadviseerd.
En wat betreft de olie is het vaak 0W-30 of 5W-30 longlife-olie. En ook een aantal 5W-40 longlife-oliën staan op de lijst van geadviseerde smeermiddelen.
En ter info: New MINI's vanaf juli 2018 wordt de BMW LC-18 aangeraden, dat is een groene variant.
En voor R56/R55 dieselmotoren (met code W16) wordt de roze variant BMW-LC07 geadviseerd.
En wat betreft de olie is het vaak 0W-30 of 5W-30 longlife-olie. En ook een aantal 5W-40 longlife-oliën staan op de lijst van geadviseerde smeermiddelen.
- JohanK
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: Welke koelvloeistof
Bedankt voor de duidelijke uitleg.
Ik was in elk geval van plan wanneer het iets beter weer is het koelsysteem leeg te laten lopen en goed te spoelen.
Ik weet nu welke koelvloeisof de juiste is, hetzelfde geld voor de motorolie.
Ik was in elk geval van plan wanneer het iets beter weer is het koelsysteem leeg te laten lopen en goed te spoelen.
Ik weet nu welke koelvloeisof de juiste is, hetzelfde geld voor de motorolie.
Wie goed doet, goed ontmoet.
Onze sponsors