Wat is het verschil in motor tussen W11B16D en de W11B16A.
Mij lijken het de zelfde motoren of zit het hem in het vermogen
Verschil motorcode
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Re: Verschil motorcode
Wellicht heeft het te maken met de facelift?? De latere MINI Cooper S motoren kregen bijvoorbeeld een supercharger met coating op de bladen, en ook een net iets hoger vermogen, 170pk / 125kW ipv 163 pk / 120kW.
(Maar is wel een gok hoor, ik ben niet zo thuis in al de motorencodes...)
(Maar is wel een gok hoor, ik ben niet zo thuis in al de motorencodes...)
- marcelbest
- Nieuw Lid
Bericht
Als ik bijvoorbeeld verschillende cooper S bekijk dan kom ik de D versie nergens tegen. Bij mijn cooper S cabrio van 2008 ligt bv de motor met code A aan het einde. Dus ben heel benieuwd wat dan het verschil is en in welke type cooper die verschillende motoren in liggen
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Bij een MINI Cooper S van 2008 verwacht ik zeker de gecoate supercharger. Dan heeft de 'A' of de 'D' een andere betekenis dan de facelift. Maar ook geen idee wat dan wel....
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Robert,
als ik de topic lees dan had je het bij het rechte eind, de laatste letter geeft het vermogen aan en dan lijkt me de D wat jij aangeeft de motor met het grotere vermogen:
https://www-bimmerworld-com.translate.g ... 20catalogs.
als ik de topic lees dan had je het bij het rechte eind, de laatste letter geeft het vermogen aan en dan lijkt me de D wat jij aangeeft de motor met het grotere vermogen:
https://www-bimmerworld-com.translate.g ... 20catalogs.
- marcelbest
- Nieuw Lid
Bericht
Dat zou eigenlijk niet kunnen kloppen in theorie want mijn mini cooper S cabrio is van 2008 en heeft 170 pk en het motor code eindigt met de A. Of het moet zijn dat de John cooper Work de D gebruikt als laatste letter van het motor nummer. Die hebben ook weer meer vermogen.
Er worden motoren aangeboden met motor code w11b16d en het blijkt toch lastiger te achterhalen waar ze nu in liggen. En ze zien er op het oog het zelfde uit als die er mijn cooper in ligt.
Er worden motoren aangeboden met motor code w11b16d en het blijkt toch lastiger te achterhalen waar ze nu in liggen. En ze zien er op het oog het zelfde uit als die er mijn cooper in ligt.
Onze sponsors