Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

17 apr 2009, 13:07

denizg schreef:
chill-es schreef:R53 pre
+ 20PK klinkt wel erg nice (en veel...), dus ik zou dan op 230PK al komen? hmm...

Heb je nog enige andere mods gedaan aan je motor of echt alleen originele Works tuning + Beek chippen?
Geen andere mods die het vermogen beinvloedden :) Maar of je op 230pk uitkomt weet ik niet, een standaard R53 Works heeft bij Beek op de bank zelden meer dan 200pk. Meestal rond de 195pk, dus als je daar vanuit gaat kom je rond de 215pk uit. Of zijn die 210 paardjes van jou al eens uitgelaten bij Beek?
Gebruikersavatar
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3776
Lid geworden op: 21 jan 2008, 01:08

17 apr 2009, 13:50

Nee nog niet, maar ergens volgende maand ga ik dat eens doen als ik de GP IC er op heb zitten. Ik ben benieuwd... maar zou wel een bummer zijn als ik niet eens op 200 uit kom :? Het is een 2005 fabrieks Works.
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

06 mei 2009, 19:44

Vrijdag 22 mei ben ik er voor een 15% pulley + chip. Ik ga voor 210+pk :)
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

23 mei 2009, 13:27

Gisteren naar Beek geweest voor een Stage 2 pakket. Het is nu een verschil met dag en nacht. Wat snel is ie geworden! 8)

Maar....

Er vallen mij twee dingen op.

1: Stationair loopt ie 50/100 toeren meer. Niet zo heel erg, maar valt me op.
2. Het is een beetje een aan/uit knop geworden. Ik rij door de weeks veel file en dan is dit niet fijn. Ik zal eens vragen bij Beek of ze ook een ander motormanagement hebben waarbij de gasrespons minder is.

Het is nu superfijn als je aan het knallen bent, maar als je bij 2500 toeren opschakelt, dan stoot ie inderdaad. Beetje irritant. Alsof je in een racewagen rijdt :?

Hoe is dit bij andere?
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

23 mei 2009, 13:32

idd irritant om in de file te rijden en hij stoot zo :? Maar wat een lekker rauw geluid uit de compressor nu 8) .
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

23 mei 2009, 13:40

Stond gisteren nog een pre facelift bij Beek. Deze had 's ochtends zijn stage 2 behandeling gehad. Deze kwam tot exact 200pk en 240Nm.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

23 mei 2009, 13:56

ik heb 209 pk zonder gp intercooler 8)
Gebruikersavatar
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3776
Lid geworden op: 21 jan 2008, 01:08

23 mei 2009, 14:07

StefanCS schreef:Alsof je in een racewagen rijdt :?
Dat is ie ook ;) :mrgreen:
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

23 mei 2009, 15:02

Het is of het één of het ander...

Je krijgt inderdaad een beetje een aan/uit respons. Dat schreef ik ook over onze vorige S met pulley en alles.
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

23 mei 2009, 18:38

Of wat meer met een fluwele voetje rijden :lachuh
moppie
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Landgraaf
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 apr 2009, 13:07

24 mei 2009, 20:50

Was deze week ook bij Beek voor een stage 2 voor de r56. Jonge wat rijd dat Super zeg, als je nu gas geeft in z'n 6de versnelling lijkt het of ie in z'n 3 of 4 staat. Wat een trekkracht. In de lage versnellingen met wat meer gas gat ie als een raket.
Vlgs mij is een fluwelen voet nog te ruw.... :lol: :lol:
Maarten CH
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Zurich
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 mei 2007, 13:35

24 mei 2009, 21:20

Na het lezen van alle positieve ervaringen met Beek tuning ben ook ik bijna over de streep getrokken :D . Ik heb veel van de 70 paginas doorgelezen en heb nog een paar vragen waar jullie vast wel antwoord op hebben.

Even voor de duidelijkheid: het gaat om een Cooper S van 2003 (pre facelift) met 85 duizend op de teller.
Is 85 duizend veel om hem nog wat peper in de uitlaat te stoppen of is dit geen probleem?

Zo te lezen is stage II de beste koop voor iemand die niet (veel) over de 1000 euro wil uitgeven. Wel vreemd dat op minispeed.nl stage III voor dezelfde prijs (675) werd aangeboden :? . En de opgegeven waarde voor Cooper S R53 (Stage II 170PK - 203PK) is dit voor een pre facelift dan ook ca 7 pk minder?

En hoe zit het met de compressor? Ik heb gelezen dat de facelift een betere compressor heeft, geeft dit op termijn problemen of zijn de risicos niet veel groter?

Hebben jullie je mini ook opnieuw laten keuren of geeft dit in de praktijk geen probleem. Hier ben je verplicht om je auto te laten keuren als je het vermogen verhoogd en bij meer dan 20%, meer dan 196 dus, heb je een verklaring van de fabrikant nodig :roll: . Ik moet nog maar eens kijken hoe dat zit.

Alvast bedankt voor de tips!

Maarten
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

25 mei 2009, 19:06

85.000 is niet teveel, zou geen probleem moeten zijn. Ook niet de pre-facelift compressor.
Hoe het zit met die 7 pk minder voor een pre-facelift moet je even bij Beek navragen. Ik denk het niet omdat de 7 pk winst bij de facelift puur door de software verkregen is. Bovendien is dat ook maar op papier, per Mini zit er af fabriek al minstens zoveel spreiding in.
Een keuring is hier pas vanaf 40% overschrijding t.o.v. de fabrieksopgave pas een probleem dacht ik, maar aangezien men geen mogelijkheid heeft om het vermogen tijdens de APK te testen is dat een papieren tijger.
Maarten CH
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Zurich
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 mei 2007, 13:35

25 mei 2009, 22:11

Heb net gelezen dat het hier 4000-5000 euro kan kosten om je auto te laten herkeuren na het tunen :| . Doe je dit niet dan heb je een probleem als je je verzekering een keer nodig hebt... Software zal geen probleem geven maar de pully zien ze natuurlijk zitten.

Misschien is het makkelijker en niet veel duurder on deze in te ruilen voor een 2e hands facelift JCW.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”