MTH
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb het niet precies nagemeten, wel heb ik regelmatig de teller op nul gezet voor ritjes. Daar zie ik aan dat bij hogere snelheden (+140) op de snelweg het verbruik omhoog is gegaan, 11,5 l/100km. Bij lagere snelheden juist weer omlaag, 8 l/100km. Stadsritten is ongeveer hetzelfde gebeven, misschien licht gestegen als is het buiten wat kouder en dan verbruikt het ook wat meer.
- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb het nog niet kunnen meten, het rechtervoetje wil nog niet erg stil zitten. (het geluid is dan ook zo lekker).
Maar ik ben er van overtuigt dat als je het voetje onder controle hebt of op de cruisecontrole rijd, hij zuiniger is. Je hoeft ook het gaspendaal minder ver in te trappen om dezelfde snelheid te halen dan voor de tuning. Zou dus automatisch zuiniger moeten zijn. (Ik heb dit ook gemerkt bij het tunen van mijn motorfiets) Is hierdoor ook zuiniger geworden.
GR. werner

GR. werner
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
Bericht
Heb jij geen interesse in de testbankdag op 11 februari? Dan zie je het verschil tussen een standaard en MTH Cooper
MTH is idd een stukje duurder geworden vanaf 2006. Als je geintereseert bent, dan moet je JS Tuning maar een mailtje sturen.Nexus schreef:Waar laten jullie de MINI van MTH software voorzien? Of doen jullie het zelf met de USB kabel?
En argh, MTH is alw??r duurder geworden, nu naar 348,- E (135pk programma)
Heb jij geen interesse in de testbankdag op 11 februari? Dan zie je het verschil tussen een standaard en MTH Cooper

- Nexus
- Bijna verslaafd
Bericht
Ik zou wel meedoen als ik al wat aan tuning had gedaan, om de effecten te meten. Maar heb nog een fully stock MC.
JS hanteert gewoon de MTH prijzen lijkt mij (dus nu ook 348,-). Korting kan ik naar fluiten (ben geen lid van MMC, laat staan 1 jaar). Dus dan kan ik het netzogoed zelf doen met een USB kabel. Kost me een kabel extra, maar dan ben ik flexibeler.
JS hanteert gewoon de MTH prijzen lijkt mij (dus nu ook 348,-). Korting kan ik naar fluiten (ben geen lid van MMC, laat staan 1 jaar). Dus dan kan ik het netzogoed zelf doen met een USB kabel. Kost me een kabel extra, maar dan ben ik flexibeler.
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
Bericht

We missen op de testbankdag nog 1 standaard Cooper. Zal mooi zijn als er 1 Stock Cooper meegaat om te vergelijken. De waarde die MINI opgeeft zal ook wel aan de hoge kant zitten. Daarmee verglijken is denk ik ook niet optimaal.
Zelf doen is idd beter. Ben je van niemand afhankelijkNexus schreef:Ik zou wel meedoen als ik al wat aan tuning had gedaan, om de effecten te meten. Maar heb nog een fully stock MC.

We missen op de testbankdag nog 1 standaard Cooper. Zal mooi zijn als er 1 Stock Cooper meegaat om te vergelijken. De waarde die MINI opgeeft zal ook wel aan de hoge kant zitten. Daarmee verglijken is denk ik ook niet optimaal.
- Nexus
- Bijna verslaafd
Bericht
(wist niet dat er nog geen stock MC bij zat). Maar ik wil best een gedeelte meebetalen hoor.
Moet even op de kalender kijken en even afstemmen, kom erop terug.
In dat geval..Maaij schreef:Zelf doen is idd beter. Ben je van niemand afhankelijkNexus schreef:Ik zou wel meedoen als ik al wat aan tuning had gedaan, om de effecten te meten. Maar heb nog een fully stock MC.

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
@Nexus. Als je het via JS doet zit je je leven lang vast aan JS want zij geven niet de keycode af die je nodig hebt als je b.v. een update wilt doen. Maakt niet uit dat het jouw geld is, voor MTH ben jij niet de klant maar JS. Ik ben hierover nog in (e-mail)gesprek met MTH. Er is kennelijk een manier om de keycode te achterhalen uit de MTH software zoals die in je chip zit. Je kan beter zelf de software bestellen. Op de testbank dag nemen twee mensen als het goed is kabel en software mee, al moet je je software van te voren uit laten lezen om op te sturen, maar misschien heb je al een PM-tje gehad.
@Hans: balen van je spruitstuk, het is niet te hopen dat van uitstel afstel komt.
@Hans: balen van je spruitstuk, het is niet te hopen dat van uitstel afstel komt.
Laatst gewijzigd door Berthil op 07 jan 2006, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
Bericht

Mijn aanbod staat nog steeds, maar dat komt wel goed
Ik hoor het welNexus schreef:In dat geval..Maaij schreef:Zelf doen is idd beter. Ben je van niemand afhankelijkNexus schreef:Ik zou wel meedoen als ik al wat aan tuning had gedaan, om de effecten te meten. Maar heb nog een fully stock MC.
We missen op de testbankdag nog 1 standaard Cooper. Zal mooi zijn als er 1 Stock Cooper meegaat om te vergelijken. De waarde die MINI opgeeft zal ook wel aan de hoge kant zitten. Daarmee verglijken is denk ik ook niet optimaal.(wist niet dat er nog geen stock MC bij zat). Maar ik wil best een gedeelte meebetalen hoor.

Mijn aanbod staat nog steeds, maar dat komt wel goed

- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Was al sceptisch over het plaatsen van het spruitstuk vandaag.... Tegen ons zeiden ze ook dat ze op de zending zaten te wachten maar later bleek dat ze MTH nog helemaal geen opdracht hadden gegeven om ze op te sturen. Zeg nou maar niks tegen JS over de lange levertijd want voordat je het weet willen ze niet meer aan je leveren. We hebben hier nou eenmaal niet te maken met professionele organisatie.
- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
GR.werner
Via het andere forum gelezen dat de technical advisor van js team a.s. zondag voor 6 weken naar de States gaat. Dat gaat dus niet lukken voor de dynodag, helaaaaaas.Hans schreef:waarschijnlijk volgende week.. maar ik ga 16-januari naar kaapstad tot 1- feb. dus het wordt spannend.. anders wordt het een standaard cooper-s met MTH tunerfile op de rollenbank..
GR.werner