Berthil,
Heb je voor en achter aangepakt?
Welke prijsrange heb je het dan over?
Groet,
Rick
Brembo remmen?
- Bearcrow
- Leerling Mini lid
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
Bericht
Is dit voor achter en voor? Weet je wat de prijs is? Er zijn dus 2 versie: Voor en na facelift?
hmm klink goed.Berthil schreef:Heb ik, en is beduidend beter. Veel minder hard trappen voor dezelfde remkracht, minder sponzig. Volgens testen een 3 meter kortere remweg. Intussen heeft Hans ze ook. Hans heeft ook stalen remleidingen, dus dat is nog beter. Ik ben de Nürburgring op geweest en vond het bij hard remmen inderdaad te sponzig, dus bij mij komt er ook zo'n Goodrich setje op. Jammer dat vandaag het setje wat Coolneweurope nog had liggen voor de facelift MINI was, anders hadden ze er al op gezetenminikoeper schreef:Berthil
Heb jij de brembo schijven met brembo blokken voor ?
Zo ja is het een verbetering ten opzichte van orgineel of is het een domme vraag want ik denk er hard over om de orginele te vervangen wegens een beetje "vaag" remgedrag.
Komt omdat ik wel eens in andere auto's rij maar die remmen feller dan m'n eigen mini.
Is dit voor achter en voor? Weet je wat de prijs is? Er zijn dus 2 versie: Voor en na facelift?
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het setje Goodridge remleidingen is voor voor en achter. Er zijn dus in ieder geval twee versies, misschien drie met de facelift erbij. Na 05 2003 (dus nog voor de facelift) is er dus wat aan het remsysteem veranderd waardoor aansluitingen en lengte van de leidingen anders is geworden. Bij bestelling dus duidelijk zijn over de maand en bouwjaar van je MINI.
Kosten zijn dacht ik zo'n 100 a 110 euro (zonder montage).
Op de website van Works is trouwens te lezen dat de MINI Challenge deze Goodridge leidingen ook gebruikt.

Op de website van Works is trouwens te lezen dat de MINI Challenge deze Goodridge leidingen ook gebruikt.

Laatst gewijzigd door Berthil op 20 mei 2006, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Miniboard
- Volledig MINI minded!
Bericht
Denk eventueel ook aan speciale remolie. Ik gebruik zelf als remolie Agip DOT 5.1
Ik heb ook de Goodridge stalen remleidingen voor en achter.Berthil schreef:Het setje Goodridge remleidingen is voor voor en achter. Er zijn dus in ieder geval twee versies, misschien drie met de facelift erbij. Na 05 2003 (dus nog voor de facelift) is er dus wat aan het remsysteem veranderd waardoor aansluitingen en lengte van de leidingen anders is geworden. Bij bestelling dus duidelijk zijn over de maand en bouwjaar van je MINI.
Denk eventueel ook aan speciale remolie. Ik gebruik zelf als remolie Agip DOT 5.1
- minikoeper
- One wheel wonder
Bericht
Berthil
Nog bedankt voor het antwoord.
Maar las op het Mini2.com dat staalgevlochten remleidingen eigenlijk niet nodig waren na het verwisselen van de remvloeistof voor 5.1 .
Schijnt dat het kookpunt van deze 5.1 hoger ligt dan de gebruikelijke dot 4.
Maar misschien bij keihard circuitgebruik toch geen overbodige luxe.
Nog bedankt voor het antwoord.
Maar las op het Mini2.com dat staalgevlochten remleidingen eigenlijk niet nodig waren na het verwisselen van de remvloeistof voor 5.1 .
Schijnt dat het kookpunt van deze 5.1 hoger ligt dan de gebruikelijke dot 4.
Maar misschien bij keihard circuitgebruik toch geen overbodige luxe.
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
Bericht
Wat ik me afvraag.
De schijfremmen achter zijn kleiner dan de schijfremmen voor (standaard MINI remschijven). Ook zijn de voorschijven geventileerd en achter niet.
Ik heb nu de Works remmen.
Kan ik niet mijn oude voorschijven achter monteren?
De schijfremmen achter zijn kleiner dan de schijfremmen voor (standaard MINI remschijven). Ook zijn de voorschijven geventileerd en achter niet.

- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
,grappemaker
Dit is toch niet serieus heMaaij schreef:Wat ik me afvraag.

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Met de montage van de stalen remleiding krijg ik ook 5.1 remvloeistof. Hoeveel de vloeistof en hoeveel het rubber van de remleiding aan het sponzig gevoel bijdraagt weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat het rubber flink uitzet onder de grote krachten bij flink remmen. Volgens een BMW standaard voor hydraulische remleidingen moeten slangen op hun auto's tegen drukken kunnen van 1200 psi oftwel 82 bar. De leidingen mogen zelfs pas barsten bij 6000 psi (400 bar). Het lijkt me dat het sponzig gevoel meer door het uitzetten van de remleiding komt dan door 'koken' of 'comprimeren' van de remvloeistof. Komt bij dat ik op de Ring bij de eerste bochten bij flink remmen al een wat sponzig gevoel had, ik neem aan dat de vloeistof niet meteen bij de eerste bocht kookte?
Toevallig maakt mijn bedrijf de grondstof voor het maken van de rubber remslangen. De remslangen zijn niet alleen van rubber maar hebben ook een geweven polyester versteviging binnenin om de hoge remdrukken te weerstaan volgens de techneuten op mijn werk. Hieronder een plaatje van hoe het kan zijn met polyester. Een stalen versteviging binnenin komt kennelijk ook voor. Welke de MINI heeft weet ik niet, maar ik neem aan dat de MINI Challenge niet voor niks de Goodridge stalen remleidingen monteert.

Toevallig maakt mijn bedrijf de grondstof voor het maken van de rubber remslangen. De remslangen zijn niet alleen van rubber maar hebben ook een geweven polyester versteviging binnenin om de hoge remdrukken te weerstaan volgens de techneuten op mijn werk. Hieronder een plaatje van hoe het kan zijn met polyester. Een stalen versteviging binnenin komt kennelijk ook voor. Welke de MINI heeft weet ik niet, maar ik neem aan dat de MINI Challenge niet voor niks de Goodridge stalen remleidingen monteert.

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ben benieuwd of je bij wat doortrappen dan verschil voelt.
Ik heb net op mijn werk nog met een techneut gepraat die het meeste af weet van de toepassing van onze grondstof EPDM in rubberen remleidingen. Hij geeft aan dat er géén metalen versterking in de flexibele remleidingen van normale personen-auto's zitten, alleen kunststof. Vroeger was dat rayon, tegenwoordig een ander soort kunststof.
Mijn werkgever levert deze EPDM aan tussenbedrijven die de autofabrikanten op hun beurt weer voorzien van onderdelen. Onze EPDM wordt ook gebruikt in andere toepassingen zoals radiatorslangen, deurprofielen, motor-, uitlaat- en wielophanging enz. Dit omdat EPDM heel goed bestand is tegen warmte, olie en chemische stoffen. Er zit zo'n 30 kg rubber met EPDM in een auto, grote kans dat er ook wel EPDM van mijn werkgever in de MINI zit
T'is maar dat jullie het weten
Ik heb net op mijn werk nog met een techneut gepraat die het meeste af weet van de toepassing van onze grondstof EPDM in rubberen remleidingen. Hij geeft aan dat er géén metalen versterking in de flexibele remleidingen van normale personen-auto's zitten, alleen kunststof. Vroeger was dat rayon, tegenwoordig een ander soort kunststof.
Mijn werkgever levert deze EPDM aan tussenbedrijven die de autofabrikanten op hun beurt weer voorzien van onderdelen. Onze EPDM wordt ook gebruikt in andere toepassingen zoals radiatorslangen, deurprofielen, motor-, uitlaat- en wielophanging enz. Dit omdat EPDM heel goed bestand is tegen warmte, olie en chemische stoffen. Er zit zo'n 30 kg rubber met EPDM in een auto, grote kans dat er ook wel EPDM van mijn werkgever in de MINI zit

T'is maar dat jullie het weten

- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
Bericht
De Goodridge zitten erop. Eerste indruk is goed. Verschil is te merken (vooral bij hard remmen). Moet het alleen nog wat beter uittesten voor ik een oordeel kan geven 
Remvloeistof is vervangen voor DOT 5.1. Weet niet of dit hetzelfde is als het standaard remvloeistof van de dealer.
Nu lijkt het wel of mijn rempedaal wat strakker zit? Niet meer zo losjes.

Remvloeistof is vervangen voor DOT 5.1. Weet niet of dit hetzelfde is als het standaard remvloeistof van de dealer.
- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
De remvloeistof die standaard gebruikt wordt is DOT 4.0.
De vloeistof 5.1 is bestand tegen hogere themperaturen.
GR.werner
De remleidingen geven je vooral een beter gevoel met remmen. Hierdoor kun je ook beter het blokkeerpunt voelen (ABS)puntMaaij schreef:De Goodridge zitten erop. Eerste indruk is goed. Verschil is te merken (vooral bij hard remmen). Moet het alleen nog wat beter uittesten voor ik een oordeel kan geven

De remvloeistof die standaard gebruikt wordt is DOT 4.0.
De vloeistof 5.1 is bestand tegen hogere themperaturen.
GR.werner
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- minikoeper
- One wheel wonder
Bericht
denk dat ik het ook al een beetje zei.
om de zoveel jaar hoor je (meen 2 jaar ) rubber slangen van het rem systeem te vervangen.
maar voor die tijd kan je het kookpunt van de remvloeistof verhogen door het gebruik van dot 5.1 .
na die twee jaar zou ik ook m'n remleidingen vervangen voor staalgevlochten met teflon binnenwerk.
mar denk er nu eerst over om de voor schijven en blokken te vervangen voor brembo of zimmermann.
op een of andere duistere wijze trekt zimmermann omdat deze gefreest worden uit een stuk.
maar daar in tegen mag je eigen weer kleurendoof zoeken naar passende remblokken die weer een beetje matchen met de zimmermannschijven.
en aangezien brembo als eerstuitruster ( oem ) op ducati best wel een zeer goede indruk achter laat.
twijfel ik nog een heel klein beetje.
om de zoveel jaar hoor je (meen 2 jaar ) rubber slangen van het rem systeem te vervangen.
maar voor die tijd kan je het kookpunt van de remvloeistof verhogen door het gebruik van dot 5.1 .
na die twee jaar zou ik ook m'n remleidingen vervangen voor staalgevlochten met teflon binnenwerk.
mar denk er nu eerst over om de voor schijven en blokken te vervangen voor brembo of zimmermann.
op een of andere duistere wijze trekt zimmermann omdat deze gefreest worden uit een stuk.
maar daar in tegen mag je eigen weer kleurendoof zoeken naar passende remblokken die weer een beetje matchen met de zimmermannschijven.
en aangezien brembo als eerstuitruster ( oem ) op ducati best wel een zeer goede indruk achter laat.
twijfel ik nog een heel klein beetje.
Onze sponsors