Idd wel een flinke dip. Dat zal toch niet de bedoeling zijn??? Als wordt gezegd 15 tot 20 pk winst dan hebben we het toch over eindvermogen en niet over een vermogenswinst van 15 tot 20 pk 'ergens' in het toerengebied.....Berthil schreef:Je ziet goed aan de grafiek dat de Catcam wat peekaas én koppel geeft en daar is hij ook voor gemaakt dus doet hij zijn werk.
Als men alleen topvermogen wil voor het eindgetal had er een Schrick nokkenas in moeten gaan.
Bovendien is er nog wat winst te behalen in de daling van 6500 naar 7000.
Bij doortrekken van de grafiek kom je dan op 230.
Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing
- Meani
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: +- Zwolle
Bericht
215PK, GRS Intercooler, 15% Alta compressor pulley, 102% Alta krukas pulley, M7 CAI, M7 Strut, M7 OCC, Beek tuning, BBK AP-racing, 18"Rota Subzero, KW V2, Milltek + Bastuck
![Afbeelding](http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/1146/46234.jpg)
![Afbeelding](http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/1146/46234.jpg)
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
Ten eerste, wat al heel vaak gebleken is, heeft iedere MINI een ander vermogen op de bank of je er nou 2 standaard MINI's, of 2 met exact dezelfde tuning zou testen, krijg je meestal toch een flink verschil.
Mijn MINI had helemaal standaard 186pk / 220 Nm, weinig MINI's die dat zo halen, zie de grafiek:
![Afbeelding](http://i488.photobucket.com/albums/rr250/alaingsxr1/CooperSschemaz.jpg)
Ik hoopte met de tuning van gisteren op een vermogen van minimaal 220pk, dat heb ik nu bereikt.
Dat de MINI s'ochtends op de bank ging had hij geen 180 pk, maar 176 (op een piekmomentje, eigenlijk 170), en zie hoe klote de vermogenskromme loopt (dip bij 4000 tot 4500 rpm, dat had hij eerder helemaal niet).
Volgens mij is dit allemaal het werk van die Alta open luchtfilter - hier heeft Beek me trouwens wel voor de installatie voor gewaarschuwd, dat je er zeker op vermogen wel iets achteruit mee gaat, zoveel had ik eigenlijk niet verwacht.
Maargoed, de buitentemperatuur was ook heel anders toen de MINI nog geheel standaard getest was.
Vergelijk bovenstaande standaard kromme is, met die van gisterochtend:
Waar ik een Milltek catback heb (wat volgens Beek voor nauwelijks vermogenstoename zorgt), en Alta open luchftilter:
![Afbeelding](http://i488.photobucket.com/albums/rr250/alaingsxr1/Vermogensgrafiek.jpg)
En de nokkenas (heeft 1 nokkenas) kostte geen 1000 euro hoor, ik heb alles tegelijk laten uitvoeren, andere compressor met kleinere pully, dus blok lag toch al goed open (voorbumper eraf - kon die er beter bij
, IC eraf) en hoe snel hij die nokkenas vervangen heeft...! Dat ging echt goed! Hij is langer met de compressor bezig geweest.
En voor de software betaal je voor het gehele pakket 325, niet alleen voor de nokkenas. Dus alles tezamen is dat voor die paar extra pk toch een goede prijs/resultaat verhouding, de vermogenskromme loopt ontzettend mooi vergeleken met eerder op de dag!Dat kleine dipje van 223 naar 220 pk merkt toch niemand...
Ik ben er zeer tevreden mee![Gelukkig :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mijn MINI had helemaal standaard 186pk / 220 Nm, weinig MINI's die dat zo halen, zie de grafiek:
![Afbeelding](http://i488.photobucket.com/albums/rr250/alaingsxr1/CooperSschemaz.jpg)
Ik hoopte met de tuning van gisteren op een vermogen van minimaal 220pk, dat heb ik nu bereikt.
Dat de MINI s'ochtends op de bank ging had hij geen 180 pk, maar 176 (op een piekmomentje, eigenlijk 170), en zie hoe klote de vermogenskromme loopt (dip bij 4000 tot 4500 rpm, dat had hij eerder helemaal niet).
Volgens mij is dit allemaal het werk van die Alta open luchtfilter - hier heeft Beek me trouwens wel voor de installatie voor gewaarschuwd, dat je er zeker op vermogen wel iets achteruit mee gaat, zoveel had ik eigenlijk niet verwacht.
Maargoed, de buitentemperatuur was ook heel anders toen de MINI nog geheel standaard getest was.
Vergelijk bovenstaande standaard kromme is, met die van gisterochtend:
Waar ik een Milltek catback heb (wat volgens Beek voor nauwelijks vermogenstoename zorgt), en Alta open luchftilter:
![Afbeelding](http://i488.photobucket.com/albums/rr250/alaingsxr1/Vermogensgrafiek.jpg)
En de nokkenas (heeft 1 nokkenas) kostte geen 1000 euro hoor, ik heb alles tegelijk laten uitvoeren, andere compressor met kleinere pully, dus blok lag toch al goed open (voorbumper eraf - kon die er beter bij
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
En voor de software betaal je voor het gehele pakket 325, niet alleen voor de nokkenas. Dus alles tezamen is dat voor die paar extra pk toch een goede prijs/resultaat verhouding, de vermogenskromme loopt ontzettend mooi vergeleken met eerder op de dag!Dat kleine dipje van 223 naar 220 pk merkt toch niemand...
Ik ben er zeer tevreden mee
![Gelukkig :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Laatst gewijzigd door Adrenalin Junkie op 18 jul 2009, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
MINI COOPER S R53 pre-facelift
![Afbeelding](http://i488.photobucket.com/albums/rr250/alaingsxr1/FSMini6sig-kopie.jpg)
![Afbeelding](http://i488.photobucket.com/albums/rr250/alaingsxr1/FSMini6sig-kopie.jpg)
- StefanCS
- Bijna verslaafd
Bericht
Beek vraag iets van 350 euro voor de nokkenas, 270 euro voor de montage (zou 3 uur moeten duren) en dan weer 325 euro voor het chippen.
Jij hebt het allemaal in 1 geheel gedaan. Die software voor de Catcams ligt er al, dus als ze die 325 euro niet doorberekenen, dan wordt het nog wel interessant.
Jij hebt het allemaal in 1 geheel gedaan. Die software voor de Catcams ligt er al, dus als ze die 325 euro niet doorberekenen, dan wordt het nog wel interessant.
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Dus als ze ze 1 keer een standaard Cooper S hebben getuned, kunnen ze de rest van de Cooper S'en in NL ook wel gratis tunen?StefanCS schreef:Die software voor de Catcams ligt er al, dus als ze die 325 euro niet doorberekenen, dan wordt het nog wel interessant.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
- StefanCS
- Bijna verslaafd
Bericht
Lekker makkelijk een zin in een andere context plaatsenpeter schreef:Dus als ze ze 1 keer een standaard Cooper S hebben getuned, kunnen ze de rest van de Cooper S'en in NL ook wel gratis tunen?StefanCS schreef:Die software voor de Catcams ligt er al, dus als ze die 325 euro niet doorberekenen, dan wordt het nog wel interessant.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
Ook al "lag" die software er al, de software werd ook gewoon nog aangepast hoor
MINI COOPER S R53 pre-facelift
![Afbeelding](http://i488.photobucket.com/albums/rr250/alaingsxr1/FSMini6sig-kopie.jpg)
![Afbeelding](http://i488.photobucket.com/albums/rr250/alaingsxr1/FSMini6sig-kopie.jpg)
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
ik denk het wel, zal t is navragen.quattro gmbh schreef:Hebben ze wel op 7000 toeren gemeten?
MINI COOPER S R53 pre-facelift
![Afbeelding](http://i488.photobucket.com/albums/rr250/alaingsxr1/FSMini6sig-kopie.jpg)
![Afbeelding](http://i488.photobucket.com/albums/rr250/alaingsxr1/FSMini6sig-kopie.jpg)
- Rein
- Bijna verslaafd
- Locatie: Udenhout
Bericht
Een nog kleinere levert een hogere draaisnelheid en dus druk, maar de warmte die daarbij extra wordt geproduceerd tov een 15% zorgt weer voor vermogens verlies. 15% is ook de aangeraden maximum waarde aangeraden door Eaton. bij een kleinere pulley gaat de compressor buiten de specificaties lopen.
Tevens wordt de hoek (bocht over de pulley) die de multiriem moet maken scherper doordat de 17% pulley kleiner is en dat zou tot snellere slijtage van de riem leiden. Zeker bij nog kleinere pulleys kan dat snel gaan.
Volgens mij is uit onderzoek gebleken dat bij deze Eaton compressor in de MINI setup, de 15% het beste presteert. Op Mini2 en NAM is hier een hoop over te vinden.StefanCS schreef:Ik zit ff te kijken op buitenlandse Mini sites/tuners en zie dat andere tuners 17% pulley's gebruiken. Iemand een idee waarom Beek deze niet monteert? Is deze niet bedrijfszeker?
De compressor zal hierdoor 0,2 bar hoger draaien dan de 15% pulley.
Een nog kleinere levert een hogere draaisnelheid en dus druk, maar de warmte die daarbij extra wordt geproduceerd tov een 15% zorgt weer voor vermogens verlies. 15% is ook de aangeraden maximum waarde aangeraden door Eaton. bij een kleinere pulley gaat de compressor buiten de specificaties lopen.
Tevens wordt de hoek (bocht over de pulley) die de multiriem moet maken scherper doordat de 17% pulley kleiner is en dat zou tot snellere slijtage van de riem leiden. Zeker bij nog kleinere pulleys kan dat snel gaan.
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Onze sponsors