Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
padechjo
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: The Woodlands, Texas
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jun 2008, 11:28

31 okt 2009, 09:28

Hier druk in de voorbereiding voor een afspraak bij Beek. Inmiddels contact gehad met GRSMotorsport voor een nieuwe IC (motorsport versie) en volgende maand wordt er hoogstwaarschijnlijk een volledige Milltek aangeschaft en anders alleen de catback (twijfel nog een beetje of ik de spruit er wel onder wil) Momenteel nog steeds op zoek naar een goede facelift compressor met weinig kilometers....dus als iemand nog een goede compressor heeft liggen...let me know!
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

31 okt 2009, 13:53

Ik heb een bewerkte cilinderkop voor je :wink:

Afbeelding

Afbeelding
jay
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Roeselare
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 jan 2009, 09:08

08 dec 2009, 19:56

kan iemand mij vertellen wat die verzekering juist inhoud ? mag ik eronder verstaan dat als de motor kapot draait om de ene of ander reden ( nee niet omdat er geen olie meer is ) de verzekering dan tussen komt ? is dit dan voor het volledige bedrag van de herstelling ?
rocky
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 sep 2009, 19:31

19 dec 2009, 16:15

Ik kan het je na woensdag vertellen,dan wordt mijn MCS getuned
bij Beek,(de grote dag) dan vraag ik het wel na.
KeesCCTP
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 feb 2008, 13:05

12 jan 2010, 21:19

Ik ben heel tevreden over Beek Auto Racing, mijn Cooper gaat na een jaar nog steeds als vergif.
Alles MINI Classic & New
jans
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Nijverdal
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 mar 2010, 09:43

Prekat

30 mar 2010, 13:01

even een vraagje''Wie heeft zijn voorkat verwijderd van zijn cooper S ?
en maakt dit nog iets uit qua vermogen ?
Shadow_Breaker
GPc-0001
Locatie: Lint
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 jul 2008, 16:33

30 mar 2010, 13:30

ja dat maakt iets uit van vermogen, maar je kan best even zelf naar beek bellen of mailen, ze zullen u een schatting kunnen geven en meer info ;-)
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

30 mar 2010, 14:19

Ja het maakt wel iets uit maar niet heel veel, ik had het gedaan met de GP.
Is best een flinke klus trouwens.. ik zal hem lekker laten zoals die is.
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hengelo
Berichten: 4803
Lid geworden op: 12 aug 2009, 21:33

04 apr 2010, 23:14

Wat levert bij mij nog t snelst, t meeste vermogen op?

Ik wil nog wel wat meer ... Cat en spruit volgt al (200 of 400cpi), maar of dat nog veel doet? Grotere inspuiters maar dat zal ook niet veel geven... Plz help.. :)

jj
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

04 apr 2010, 23:23

JunkyXL schreef:Wat levert bij mij nog t snelst, t meeste vermogen op?

Ik wil nog wel wat meer ... Cat en spruit volgt al (200 of 400cpi), maar of dat nog veel doet? Grotere inspuiters maar dat zal ook niet veel geven... Plz help.. :)

jj
Wat heb je nu al aangepast?
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hengelo
Berichten: 4803
Lid geworden op: 12 aug 2009, 21:33

04 apr 2010, 23:31

Schrick nokkenas
gp ic
m7 CAI
koudere bougies
custom software
compressor pulley
air converter
veerpootbrug
m7 occ
nwe multiriem

supersprint uitlaat

En andere niet motor gerelateerde modz

komt;
oliekoeler
4-2-1 spruit
200of400cpi cat


Jelle
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

04 apr 2010, 23:48

JunkyXL schreef:Schrick nokkenas
gp ic
m7 CAI
koudere bougies
custom software
compressor pulley
air converter
veerpootbrug
m7 occ
nwe multiriem

supersprint uitlaat

En andere niet motor gerelateerde modz

komt;
oliekoeler
4-2-1 spruit
200of400cpi cat


Jelle
Ik neem aan een 15% poelie!!.
Nokkenas van catcam IPV schrick
Spruitstuk kan nog wel wat brengen met een 200cpi Kat 5 / 6 PK
jans
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Nijverdal
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 mar 2010, 09:43

05 apr 2010, 09:41

Heb sinds een paar dagen een 17% pully bij Beek laten monteren.
Loopt al een stuk beter nu.Wat ik nog wil weten" wat brengt een GP Cooler i.p.v.
de standaard cooler nog ?
Iemand hier ervaring mee ?
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 sep 2007, 15:19

05 apr 2010, 10:05

jans schreef:Heb sinds een paar dagen een 17% pully bij Beek laten monteren.
Loopt al een stuk beter nu.Wat ik nog wil weten" wat brengt een GP Cooler i.p.v.
de standaard cooler nog ?
Iemand hier ervaring mee ?
De GP intercooler gaat de samengedrukte lucht beter koelen waardoor je de pieken beter kan opvangen,zeker met de 17%!De 17% pulley gaat de compressor sneller laten draaien dan dat de bedoeling is,daarom monteren ze bij de Works dan ook een 11% pulley om het allemaal een beetje veilig te houden.De 17% zou ik zelf nooit nemen want deze gaat de levensduur van vooral de compressor zwaar op de proef stellen,ook de verhoogde druk die wordt gemaakt zal alles een beetje meer op de proef stellen...
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

05 apr 2010, 17:53

Met een 17% pulley is een GP intercooler een must.
17% pulley hoeft de levensduur van de compressor niet te verkorten maar het is beter op warme dagen niet steeds tot de rev limiter door te trekken of lange stukken hoge snelheid te rijden op de Autobahn.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”