
Welke Pulley??..Alta Crank Pulley groupsbuy
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Beste persoon daarvoor is nog steeds Berthil! Maarre.. eigenlijk kan je met een Cooper niet zo heel veel.. Maaij heeft zijn vorige Cooper ver gekregen, 128pk en 178nm op de bank bij Beek. Dat was met een Supersprint spruitstuk (je kan beter die van Beek nemen) uitlaat en software hij had geloof ik ook nog een iets grotere gasklep.. Je kan daarna nog de kop bewerken of een bewerkte kop kopen evt met nokkenas.. maar ik denk dat je dan al in totaal €4000,- of €5000,- verder ben. Dan kan je beter ff doorsparen voor een Cooper-S
En dat doen de meeste.. M7 Racing heeft wel een keer 210pk uit een Cooper motor gekregen.. maar deze was daarna niet meer straat legaal!

En dat doen de meeste.. M7 Racing heeft wel een keer 210pk uit een Cooper motor gekregen.. maar deze was daarna niet meer straat legaal!
- Ferdinand
- Be Mini
- Locatie: Delft
Bericht
Je kunt kijken naar een andere softwareaanpassing, ik ben geen expert. Maar ik veronderstel dat je daar niet veel gelukkiger van wordt. Je hebt dus nu 260Nm met Braspenning Superchip? Dat is dus evenveel als ik heb, met mijn kilo's aan aanpassingen. Wat denk je nu te winnen dan? Bij Fredriks is mijn Braspenning toen op de bank geweest en ik kwam op 177 wielpk. Tel daar 15% bij op (en dan ga ik uit van de ondergrens aan vermogensverlies, er zijn er bij die zeggen dat je met 17% tot 19% moet rekenen), dan is dat 203,55 krukas pk. Misschien dat Beek er wel een paar pk meer uit kan persen met hun stage II, maar ik betwijfel of je dat zult merken.
Idd, volgens mij ben je toe aan wat anders. Volgend jaar komt er een nieuwe Audi RS4 uit met 450pk! Ik houd jullie op de hoogte, maar als ik hem heb, laat ik wel een berichtje achter. Kijk, hier ben jij ook aan toe volgens mij!
groetjes, Ferdinand
ha idd,iDarkDesign schreef:260 Nm koppel haal ik ook op de beek bank! ha! alleen kom ik niet over de 200 pk heen![]()
Maar goed, idd wat je zegt Ferdinand. Dat is wel een beetje raar, maar ik heb ook echt dat ik bij 3500 toeren wielspin krijg als ik al aan het rijen ben.
Misschien na deze pulley maar eens bij Beek een belletje plegen over software tuning op maat.
iDD
Je kunt kijken naar een andere softwareaanpassing, ik ben geen expert. Maar ik veronderstel dat je daar niet veel gelukkiger van wordt. Je hebt dus nu 260Nm met Braspenning Superchip? Dat is dus evenveel als ik heb, met mijn kilo's aan aanpassingen. Wat denk je nu te winnen dan? Bij Fredriks is mijn Braspenning toen op de bank geweest en ik kwam op 177 wielpk. Tel daar 15% bij op (en dan ga ik uit van de ondergrens aan vermogensverlies, er zijn er bij die zeggen dat je met 17% tot 19% moet rekenen), dan is dat 203,55 krukas pk. Misschien dat Beek er wel een paar pk meer uit kan persen met hun stage II, maar ik betwijfel of je dat zult merken.
Idd, volgens mij ben je toe aan wat anders. Volgend jaar komt er een nieuwe Audi RS4 uit met 450pk! Ik houd jullie op de hoogte, maar als ik hem heb, laat ik wel een berichtje achter. Kijk, hier ben jij ook aan toe volgens mij!
groetjes, Ferdinand
Veel rijplezier!
- Nexus
- Bijna verslaafd
Bericht
Ik kan je in ieder geval vertellen dat er gisteren een mooie krukaspulley met "Rein" erop geschreven in de vitrine lagiDarkDesign schreef:260 Nm koppel haal ik ook op de beek bank! ha! alleen kom ik niet over de 200 pk heen![]()
Maar goed, idd wat je zegt Ferdinand. Dat is wel een beetje raar, maar ik heb ook echt dat ik bij 3500 toeren wielspin krijg als ik al aan het rijen ben.
Misschien na deze pulley maar eens bij Beek een belletje plegen over software tuning op maat.
iDD

- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Klopt, die krukas pulley ligt te wachten op zijn ferodo blokken vriendjes. Daarna gaan ze keihard mijn kant op en laat ik het geheel bij de jong inbouwen.
Ferdinand, het blijft gissen waar het hele verhaal 'mis' gaat. Lekker beetje tunen. Ik ben gaan kijken naar een Lotus Exige S. Prachtige auto vind ik dat, en daar hoef je alleen nog maar andere velgen onder te leggen. Alleen kan ik deze nog niet betalen, plus ik denk dat het niet echt handig meer is.
iDD....... daarbij ben ik echt nog dol op mijn MINI
Ferdinand, het blijft gissen waar het hele verhaal 'mis' gaat. Lekker beetje tunen. Ik ben gaan kijken naar een Lotus Exige S. Prachtige auto vind ik dat, en daar hoef je alleen nog maar andere velgen onder te leggen. Alleen kan ik deze nog niet betalen, plus ik denk dat het niet echt handig meer is.
iDD....... daarbij ben ik echt nog dol op mijn MINI
- Ferdinand
- Be Mini
- Locatie: Delft
Bericht
Lotus Exige S
Lotus Exige: Heb ik 1x in gereden. Ik paste er net in (188m). Ongeveer 15x sportiever dan mijn mini works(!). Helemaal leuk om mee te rijden, maar (voor mij) volsterkt ongeschikt voor dagelijks gebruik. Is een tweezitter bovendien. Maar wel een fantastisch leuke auto.
Ik heb ook een keer een rs4 gereden. Indrukwekkende auto, typisch iets voor mij: ik wil 'gemakkelijk' hard kunnen rijden, wel behoud van comfort. Ik vind alleen de Mini (r53) leuker om te zien dan een rs4. Dus dat houdt mij tegen, wanneer de Works er uit moet, tja dan maar bezien. VW Golf, BMW's, Alfa's spreken mij helemaal niet aan: saaie modellen. Maar vreemdgenoeg vind ik een knalrode rs4 er nog wel goed uit zien.
Misschien wel een nieuwe type R Honda. Zijn overigens met een beetje opgevoerde Mini makkelijk bij te houden, dat viel me wel op.
enifn, is wel een erg ' off - topic ' onderwerp. Misschien eens een nieuwe topic opzetten: welke auto zou je kiezen wanneer je geen Mini kon rijden?
groet, ferdinand
Ik heb ook een keer een rs4 gereden. Indrukwekkende auto, typisch iets voor mij: ik wil 'gemakkelijk' hard kunnen rijden, wel behoud van comfort. Ik vind alleen de Mini (r53) leuker om te zien dan een rs4. Dus dat houdt mij tegen, wanneer de Works er uit moet, tja dan maar bezien. VW Golf, BMW's, Alfa's spreken mij helemaal niet aan: saaie modellen. Maar vreemdgenoeg vind ik een knalrode rs4 er nog wel goed uit zien.
Misschien wel een nieuwe type R Honda. Zijn overigens met een beetje opgevoerde Mini makkelijk bij te houden, dat viel me wel op.
enifn, is wel een erg ' off - topic ' onderwerp. Misschien eens een nieuwe topic opzetten: welke auto zou je kiezen wanneer je geen Mini kon rijden?
groet, ferdinand
Veel rijplezier!
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Re: Lotus Exige S
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=6011Ferdinand schreef:Misschien eens een nieuwe topic opzetten: welke auto zou je kiezen wanneer je geen Mini kon rijden?
groet, ferdinand
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Mn blokken zijn zoek geraakt in de post van Italie naar Beek!
Hopen dat ze snel opduiken...
iDD

Hopen dat ze snel opduiken...
iDD
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
De beste persoon om daarop antwoord te geven , is ....
=Beste persoon daarvoor is nog steeds Berthil!
De beste persoon om daarop antwoord te geven , is ....

Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- k33z
- Mod virus alert!
- Locatie: Leidschendam
Bericht
Maar rijdersauto's bouwen, dat kan Honda wel.
Re: Lotus Exige S
Kwa rijdersauto is een Type R natuurlijk fantastisch! Daar kan geen GTI of Mini tegenop. Alleen de afwerking e.d. staat bij de meeste europese auto's op een hoger niveau. Moet wel zeggen dat de rammeltjes en kraakjes in een Type R niet tegenkomt, alleen de gebruikte materialen zijn wat minder in mijn ogen.Ferdinand schreef:Lotus Exige: Heb ik 1x in gereden. Ik paste er net in (188m). Ongeveer 15x sportiever dan mijn mini works(!). Helemaal leuk om mee te rijden, maar (voor mij) volsterkt ongeschikt voor dagelijks gebruik. Is een tweezitter bovendien. Maar wel een fantastisch leuke auto.
Ik heb ook een keer een rs4 gereden. Indrukwekkende auto, typisch iets voor mij: ik wil 'gemakkelijk' hard kunnen rijden, wel behoud van comfort. Ik vind alleen de Mini (r53) leuker om te zien dan een rs4. Dus dat houdt mij tegen, wanneer de Works er uit moet, tja dan maar bezien. VW Golf, BMW's, Alfa's spreken mij helemaal niet aan: saaie modellen. Maar vreemdgenoeg vind ik een knalrode rs4 er nog wel goed uit zien.
Misschien wel een nieuwe type R Honda. Zijn overigens met een beetje opgevoerde Mini makkelijk bij te houden, dat viel me wel op.
enifn, is wel een erg ' off - topic ' onderwerp. Misschien eens een nieuwe topic opzetten: welke auto zou je kiezen wanneer je geen Mini kon rijden?
groet, ferdinand
Maar rijdersauto's bouwen, dat kan Honda wel.
- Ferdinand
- Be Mini
- Locatie: Delft
Bericht
honda type r
ha k33z, heb jij wel eens in een type R gereden? Ik nog nooit, ik zou het wel eens willen, want ze klinken ook heel erg gaaf. Ik ken iemand die er eentje heeft, de nieuwste. heb er zelf niet in gereden. Maar ik moet wel zeggen dat mijn 'ouwe r53' (+/- 225 pk) mini sneller was dan deze vonkelnieuwe type R, ik bedoel dus gewoon planken en acceleren op de snelweg. Die Type R heeft toch ook ruim 200 pk?
Veel rijplezier!
- k33z
- Mod virus alert!
- Locatie: Leidschendam
Bericht
Re: honda type r
Vriend van mij heeft een Type R, niet die allernieuwste maar model daarvoor. Rijdt erg goed.Ferdinand schreef:ha k33z, heb jij wel eens in een type R gereden? Ik nog nooit, ik zou het wel eens willen, want ze klinken ook heel erg gaaf. Ik ken iemand die er eentje heeft, de nieuwste. heb er zelf niet in gereden. Maar ik moet wel zeggen dat mijn 'ouwe r53' (+/- 225 pk) mini sneller was dan deze vonkelnieuwe type R, ik bedoel dus gewoon planken en acceleren op de snelweg. Die Type R heeft toch ook ruim 200 pk?
Onze sponsors