@Berthil
Thx, zal het noemen bij de garage (we zijn nu toch bezig).
Weet jij (of iemand anders) ook hoe dat zit met zo'n rollenbank: is dat niet slecht voor je motor? Overweeg hem anders bij Beek (of ergens anders?) te laten testen zodat ik zekerheid heb over het vermogen.
Cooper S opvoeren met Beek of JCW
- StefanCS
- Bijna verslaafd
Bericht
Een rollerbank is niet slechter als hem zelf door de toeren te halen, zolang er maar koeling voor de auto staat. Bij Beek staan 2 vliegtuig-propellors dus dat zit wel goee.chill-es schreef:@Berthil
Thx, zal het noemen bij de garage (we zijn nu toch bezig).
Weet jij (of iemand anders) ook hoe dat zit met zo'n rollenbank: is dat niet slecht voor je motor? Overweeg hem anders bij Beek (of ergens anders?) te laten testen zodat ik zekerheid heb over het vermogen.
- padechjo
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Is hier al iets meer over bekend? Ik zou Van Beek kunnen bellen maar dacht laat ik het eerst hier eens vragenHans schreef:Als je heel even wacht bestaat er een Beek stage 5, dit houd in een bewerkte cilinderkop (zoals JCW maar dan goed) 16% M7 pulley, Works bougies, GP intercooler, Beek 4-2-1 RVS spruitstuk met racekat.. etc.. goed voor ca. 240pken dat voor de helft van een JCW kit die slechts 201pk levert..

- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Cilinderkop ligt bij Beek, dus die wordt bewerkt in de verloren uurtjes.. kan dus nog even duren. Waarschijnlijk vd week wel de 16% pulley met software er alvast op.. voor de time attack! Maandag weet ik meer..
Maar je kan Beek gerust bellen/mailtje sturen hierover.
www.minispeed.nl
Maar je kan Beek gerust bellen/mailtje sturen hierover.
www.minispeed.nl
- padechjo
- Be Mini
- Contacteer:
- Chill-es
- Volledig MINI minded!
Bericht
Op mini.nl staat het volgende bij JCW-tuning:
"Voor een getunede MINI Cooper S met productiedatum tot juli 2004 is er een upgrade-kit met luchtfilter en inspuitventielen. Daarmee gaat het motorvermogen met 10 pk (7 kW) omhoog naar 210 pk (154 kW) bij een gemiddeld verbruik van 8,6 l/100 km en een CO2 emissie van 207 g/km."
Weet iemand:
a) of dit zin heeft?
b) wat het kost?
c) waarom dit (blijkbaar) niet in het standaard JCW-tuning pakket zit?
"Voor een getunede MINI Cooper S met productiedatum tot juli 2004 is er een upgrade-kit met luchtfilter en inspuitventielen. Daarmee gaat het motorvermogen met 10 pk (7 kW) omhoog naar 210 pk (154 kW) bij een gemiddeld verbruik van 8,6 l/100 km en een CO2 emissie van 207 g/km."
Weet iemand:
a) of dit zin heeft?
b) wat het kost?
- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
De tuningkit voor de R53 is er ook als 200Pk kit geweest. Hierna is er een 210PK kit gekomen met hierin een Works luchtfilter etc. Als je NU een kit koopt koop je een 210PK kit en heb je de upgrade kit niet nodig. Die heb je alleen 'nodig' als je een 200PK Works tuning kit hebt en je hem wil upgraden naar een 210PK pakketchill-es schreef:Op mini.nl staat het volgende bij JCW-tuning:
Weet iemand:
a) of dit zin heeft?
b) wat het kost?

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dit is het verschil tussen de pre-facelift en facelift JCW kit.
Let er wel op dat als je de 380cc injectoren neemt je ook de nieuwe JCW software moet hebben. Filter en alleen injectoren volstaat niet.
Beek kan ook de software aanpassen naar de 380cc injectoren.
Let er wel op dat als je de 380cc injectoren neemt je ook de nieuwe JCW software moet hebben. Filter en alleen injectoren volstaat niet.
- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
In de prijslijst stond die voor iets van een 600€ dacht ik. Maar je kan het heel makkelijk zien, heb je een Works luchtfilter? Dan heb je de 210PK kit, en anders heb je de 200PK kitchill-es schreef:Hoe kan ik zien of ik die upgrade al heb? Mijn works pakket is er begin 2003 opgekomen.
Weet iemand ook wat de upgrade kost? Dan laat ik deze eventueel eerst doen voor ik naar Beek ga. Om daarvoor eerst de nieuwste JCW software te instaleren is dan overbodig?

- padechjo
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Dat is nuttige informatie!!! Dacht dat Beek alleen standaard software voor de Mini had en niet specifiek voor bijvoorbeeld grotere injectoren. Dus Beek kan hier en daar nog wel een beetje fine-tunen mocht het nodig zijn.Berthil schreef:Dit is het verschil tussen de pre-facelift en facelift JCW kit.
Onze sponsors