Cooper S opvoeren met Beek of JCW

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

20 sep 2008, 12:17

@Berthil
Thx, zal het noemen bij de garage (we zijn nu toch bezig).

Weet jij (of iemand anders) ook hoe dat zit met zo'n rollenbank: is dat niet slecht voor je motor? Overweeg hem anders bij Beek (of ergens anders?) te laten testen zodat ik zekerheid heb over het vermogen.
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

20 sep 2008, 12:59

chill-es schreef:@Berthil
Thx, zal het noemen bij de garage (we zijn nu toch bezig).

Weet jij (of iemand anders) ook hoe dat zit met zo'n rollenbank: is dat niet slecht voor je motor? Overweeg hem anders bij Beek (of ergens anders?) te laten testen zodat ik zekerheid heb over het vermogen.
Een rollerbank is niet slechter als hem zelf door de toeren te halen, zolang er maar koeling voor de auto staat. Bij Beek staan 2 vliegtuig-propellors dus dat zit wel goee.
padechjo
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: The Woodlands, Texas
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jun 2008, 11:28

04 okt 2008, 10:26

Hans schreef:Als je heel even wacht bestaat er een Beek stage 5, dit houd in een bewerkte cilinderkop (zoals JCW maar dan goed) 16% M7 pulley, Works bougies, GP intercooler, Beek 4-2-1 RVS spruitstuk met racekat.. etc.. goed voor ca. 240pk 8) en dat voor de helft van een JCW kit die slechts 201pk levert..
Is hier al iets meer over bekend? Ik zou Van Beek kunnen bellen maar dacht laat ik het eerst hier eens vragen :wink:
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

04 okt 2008, 18:42

Cilinderkop ligt bij Beek, dus die wordt bewerkt in de verloren uurtjes.. kan dus nog even duren. Waarschijnlijk vd week wel de 16% pulley met software er alvast op.. voor de time attack! Maandag weet ik meer..
Maar je kan Beek gerust bellen/mailtje sturen hierover.
www.minispeed.nl
padechjo
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: The Woodlands, Texas
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jun 2008, 11:28

04 okt 2008, 18:53

Stuur wel even een mailtje dit weekend :wink:
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

09 nov 2008, 17:49

Op mini.nl staat het volgende bij JCW-tuning:

"Voor een getunede MINI Cooper S met productiedatum tot juli 2004 is er een upgrade-kit met luchtfilter en inspuitventielen. Daarmee gaat het motorvermogen met 10 pk (7 kW) omhoog naar 210 pk (154 kW) bij een gemiddeld verbruik van 8,6 l/100 km en een CO2 emissie van 207 g/km."

Weet iemand:
a) of dit zin heeft?
b) wat het kost?
c) waarom dit (blijkbaar) niet in het standaard JCW-tuning pakket zit?
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

10 nov 2008, 10:57

chill-es schreef:Op mini.nl staat het volgende bij JCW-tuning:

"Voor een getunede MINI Cooper S met productiedatum tot juli 2004 is er een upgrade-kit met luchtfilter en inspuitventielen. Daarmee gaat het motorvermogen met 10 pk (7 kW) omhoog naar 210 pk (154 kW) bij een gemiddeld verbruik van 8,6 l/100 km en een CO2 emissie van 207 g/km."

Weet iemand:
a) of dit zin heeft?
b) wat het kost?
c) waarom dit (blijkbaar) niet in het standaard JCW-tuning pakket zit?
De tuningkit voor de R53 is er ook als 200Pk kit geweest. Hierna is er een 210PK kit gekomen met hierin een Works luchtfilter etc. Als je NU een kit koopt koop je een 210PK kit en heb je de upgrade kit niet nodig. Die heb je alleen 'nodig' als je een 200PK Works tuning kit hebt en je hem wil upgraden naar een 210PK pakket :)
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

10 nov 2008, 13:17

Wel zorgen dat je de 210pk kit krijgt dan! :wink:
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13490
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

10 nov 2008, 13:21

Dit is het verschil tussen de pre-facelift en facelift JCW kit.

Let er wel op dat als je de 380cc injectoren neemt je ook de nieuwe JCW software moet hebben. Filter en alleen injectoren volstaat niet.

Beek kan ook de software aanpassen naar de 380cc injectoren.
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

10 nov 2008, 14:03

Hoe kan ik zien of ik die upgrade al heb? Mijn works pakket is er begin 2003 opgekomen.
Weet iemand ook wat de upgrade kost? Dan laat ik deze eventueel eerst doen voor ik naar Beek ga. Om daarvoor eerst de nieuwste JCW software te instaleren is dan overbodig?
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

10 nov 2008, 15:40

chill-es schreef:Hoe kan ik zien of ik die upgrade al heb? Mijn works pakket is er begin 2003 opgekomen.
Weet iemand ook wat de upgrade kost? Dan laat ik deze eventueel eerst doen voor ik naar Beek ga. Om daarvoor eerst de nieuwste JCW software te instaleren is dan overbodig?
In de prijslijst stond die voor iets van een 600€ dacht ik. Maar je kan het heel makkelijk zien, heb je een Works luchtfilter? Dan heb je de 210PK kit, en anders heb je de 200PK kit :)
Afbeelding
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

10 nov 2008, 15:58

Dag Orakels,

Hoe ziet een Works luchfilter (of een standaard) eruit?
Ik heb er geen Works embleem op zitten. Mogelijk ivm met de JCW stabiliteitsstang die over het luchtfilter heen gaat?
padechjo
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: The Woodlands, Texas
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jun 2008, 11:28

10 nov 2008, 18:11

Berthil schreef:Dit is het verschil tussen de pre-facelift en facelift JCW kit.

Let er wel op dat als je de 380cc injectoren neemt je ook de nieuwe JCW software moet hebben. Filter en alleen injectoren volstaat niet.

Beek kan ook de software aanpassen naar de 380cc injectoren.
Dat is nuttige informatie!!! Dacht dat Beek alleen standaard software voor de Mini had en niet specifiek voor bijvoorbeeld grotere injectoren. Dus Beek kan hier en daar nog wel een beetje fine-tunen mocht het nodig zijn.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

11 nov 2008, 10:11

Dat zeg ik hier al 300jaar! :P
Is wel software op maat, vraag er naar!
padechjo
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: The Woodlands, Texas
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jun 2008, 11:28

11 nov 2008, 19:09

Hans schreef:Dat zeg ik hier al 300jaar! :P
Is wel software op maat, vraag er naar!
Maar ik zit hier nog geen half jaar :mrgreen: :mrgreen:
Ik ga zowiezo naar Beek....maar eerst de basis goed hebben en dan is Beek aan de beurt :wink:

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”