ZIPtuning

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.

welke tuning?

ZIPtuning
7
35%
Beektuning
13
65%

Totaal aantal stemmen: 20
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 okt 2008, 16:49

Ik wil ook een zipper op de bank zien bij beek Wie (haai) :lol:
Tiswa
4 op een rij!
4 op een rij!

30 okt 2008, 16:49

@Berthill: ik doelde op opgegeven vermogens door tuners, niet op de resultaten tijdens de Beek runs.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 okt 2008, 17:17

Ja eigenlijk gaan we hier off topic want de vraag was van Chill-es wat het motorvermogen wordt bij een "R53 Works" dus geen R56.
Maar goed ik kan je vertellen als je Works standaard op de bank bij Beek gaat heeft deze rond de 200pk ze hebben allemaal minder dan opgegeven, zelfs mijn GP1630 had er maar 210. met de software van Beek heeft hij 218pk op de bank gemeten! Dus 18pk meer!! (Vraag anders ook fast bunny die heeft zijn Works laten doen.) Exact hetzelfde als hoe een GP hoort te zijn :wink:
Wat ZIP opgeeft weet ik niet.

ps vraag gelijk aan Paul of die mijn nieuwe software inlaad, bij deze ligt de toerenbegrenzer op 7300 toeren 8) heerlijk kan ik je vertellen..

Afbeelding
Dit is mijn oude GP uitdraai, alleen software 218pk later had deze 225pk met krukas pulley
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

30 okt 2008, 19:28

BMW X3 schreef:
StefanCS schreef: Daarnaast vraag ik me af of bij ZIP een auto op de vermogensbank gechipt wordt of is het alleen ander chipje en ze zeggen dat je 20-30pk erbij hebt en je gelooft het maar...
StefanCS, dit zijn weer van die slappe opmerkingen... (lees eerst eens hun gegevens op internet, wat zij doen) KLIK
het vermogen vanZiptuning gaat wel degelijk omhoog.
( bij een R56 Cooper S gaat hij van 175 naar 210pk )

Kees :wink:
Kees,

Ik vroeg het me af. Ik zeg toch niet dat he zo is :?
Tuurlijk geloof ik dat je er vermogen bij krijgt, maar hoeveel is het? 20 of 30 pk? Niemand weet het.

Ik vind het zoiezo apart dat je je auto laat chiptunen en dat je geen uitdraai hebt van voor en na. Dat je de cijfers op de site maar moet geloven., Dat is wat ik bedoelde!

Maar dit blijft een zinloze discussie. Ga gewoon naar die vermogensbank dag!

(die topsnelheden zeggen mij niks. Ik heb op de GPS ook 230 km/h gehaald met een R53 met 185pk (uitdraai aanwezig :lol: )
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 okt 2008, 18:23

@ Hans: Volgens ZIP hoeft dat geen problemen op te leveren (bron site ZIP tuning FAQ)

Heb gebeld met ZIPGroningen en ze zeggen iig geen R53 Works verder te kunnen helpen... Beek wel. Zegt dat iets?

Hoe zit het eigelijk met de garantie bij Beek, moet je die wel of niet 'er bij nemen' a E150,- p/j? Dan komen de prijzen op hetzelfde nivo als bij ZIP (2 jr garantie).
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 okt 2008, 18:57

Tkx Hans, hou ze bij de les :wink:

Dat quoten heb ik nog niet onder de knie (ben ook ongeduldig), dus maar even zo:
------"Maar goed ik kan je vertellen als je Works standaard op de bank bij Beek gaat heeft deze rond de 200pk ze hebben allemaal minder dan opgegeven, zelfs mijn GP1630 had er maar 210. met de software van Beek heeft hij 218pk op de bank gemeten! Dus 18pk meer!! (Vraag anders ook fast bunny die heeft zijn Works laten doen.) Exact hetzelfde als hoe een GP hoort te zijn"-------

@ Hans: Bedoel je 18 pk meer bij een Works of 8 pk meer bij een GP?
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

31 okt 2008, 21:40

chill-es schreef:Tkx Hans, hou ze bij de les :wink:

Dat quoten heb ik nog niet onder de knie (ben ook ongeduldig), dus maar even zo:
------"Maar goed ik kan je vertellen als je Works standaard op de bank bij Beek gaat heeft deze rond de 200pk ze hebben allemaal minder dan opgegeven, zelfs mijn GP1630 had er maar 210. met de software van Beek heeft hij 218pk op de bank gemeten! Dus 18pk meer!! (Vraag anders ook fast bunny die heeft zijn Works laten doen.) Exact hetzelfde als hoe een GP hoort te zijn"-------

@ Hans: Bedoel je 18 pk meer bij een Works of 8 pk meer bij een GP?
Een 210 PK Works haalt op de testbank maar 200PK, zie hieronder. Na de tuning door Beek haal je op dezelfde testbank ineens 218PK 8), en die is zeer goed te merken! Hij reageert veel feller en trekt nog harder. Ook de compressor giert het uit van plezier :mrgreen:

Even een grafiekje uit het archief gehaald :)
Afbeelding
Standaard 187PK, Works 200PK, Works met MTH Spruitstuk 200PK, en Works met MTH Spruitstuk en Beek software = 218PK :)

Ik zou zeggen gewoon doen, en of je er garantie bij moet nemen, tja er kan weinig fout gaan eigenlijk maar als je het zekere voor het onzekere wil nemen kan je je er tegen verzekeren :)
Afbeelding
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 okt 2008, 23:59

Standaard 187 pk??

Het lijkt alsof dat spruitstuk weinig uithaalt... Of zie ik dat verkeerd? Zonder MTHspruit gaat ie ook wel richting de 218 dus?
padechjo
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

01 nov 2008, 11:12

Beetje offtopic....maar ik ben zo nieuwsgierig wat het verschil is tussen het uitlaatspruitstuk van Beek en Milltek afgezien van de prijs. Iemand hier ervaring mee?

@Chill-es: Voor het meest optimale resultaat....zou ik beginnen met een "open" luchtfilter en een compleet sportuitlaatsysteem en daarna pas te gaan chippen. Wellicht zijn er anderen die weer een andere mening hierover hebben. Heb het al eens gezegd.....de basis moet goed zijn anders heeft het weinig effect en is het geld over de balk gooien....maar dat is mijn visie :mrgreen:

Wat betreft ZIP of Beek....... Beek heeft veel meer ervaring dan ZIP en zal dan ook mijn voorkeur hebben. Qua prijs maakt het niet veel uit...behalve een tank leeg rijden naar Beek :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Zelf zit ik te kijken of ik onze Saab naar ZIP zal brengen of door Hirsch laat chippen. Verschil tussen ZIP en Hirsch is namelijk factor 2....betaal 1200 euro bij Hirsch voor 25pk extra :s Maar heb dan wel 210 pk onder kap en dat voor een 1.9 diesel motor >)
iDarkDesign
Transformer

01 nov 2008, 11:19

Hey Fastbunny,

hoe is het met jouw MTH spruit eigenlijk? Nog geen problemen?

Het enige wat er straks van de mijne over is zijn de pijpen. De rest (incl laswerk) is allemaal vernieuwd.

iDD
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

01 nov 2008, 11:45

MTH spruit is echt knudde gelast maar het komt pas naar boven bij flinke belastingen. Qua ontwerp is het geen slecht spruitstuk. Wat natuurlijk ontzettend slecht is is de service van MTH. Die is er gewoon niet.

MTH spruit is een 4-1 pijp spruit met 400 cel metaalkat.
Beek spruit is 4-2-1 pijp met 200 cel kat.

Beek spruit is daardoor een stuk langer, de middendemper van de uitlaat moet daardoor bij de meeste uitlaten verwijderd worden (b.v. Works en Milltek).

Beek spruit zou door de 4-2-1 constructie nog wat meer koppel kunnen geven maar dit effect is bij een geblazen motor minder merkbaar. Beek spruit zal nog meer herrie maken dan een MTH spruit.
padechjo
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

01 nov 2008, 12:22

weer offtopic (srry chill-es :wink: hierna hou ik ermee op ) Maar hoeveel cel is de milltek cat?
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 nov 2008, 14:20

Berthil schreef:MTH spruit is echt knudde gelast maar het komt pas naar boven bij flinke belastingen. Qua ontwerp is het geen slecht spruitstuk. Wat natuurlijk ontzettend slecht is is de service van MTH. Die is er gewoon niet.

MTH spruit is een 4-1 pijp spruit met 400 cel metaalkat.
Beek spruit is 4-2-1 pijp met 200 cel kat.

Beek spruit is daardoor een stuk langer, de middendemper van de uitlaat moet daardoor bij de meeste uitlaten verwijderd worden (b.v. Works en Milltek).

Beek spruit zou door de 4-2-1 constructie nog wat meer koppel kunnen geven maar dit effect is bij een geblazen motor minder merkbaar. Beek spruit zal nog meer herrie maken dan een MTH spruit.
Ik had deze onder mijn GP1630 en geeft ongeveer 7pk extra en maakt een super geluid! 8) Maar idd wat Berthil zegt je middendemper moet eruit maar dat maakt echt teveel herrie dus ik had de mijne naar achteren verplaatst, was prima te doen! Zit ook een Racekat bij, Beek heeft er nog 1 kost €1595,- je kan vast een mooi prijsje regelen met Klaas :wink:

Maar goed, ZIP voor een R53 Works zal ik nooit doen..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 nov 2008, 18:09

Als je de software via de OBD laat aanpassen bij Beek, wordt deze dan niet gewist als je in de toekomst een storing hebt en deze laat wissen door de dealer? Gaat ie dan niet weer in zijn oude programma?
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 nov 2008, 10:48

chill-es schreef:Als je de software via de OBD laat aanpassen bij Beek, wordt deze dan niet gewist als je in de toekomst een storing hebt en deze laat wissen door de dealer? Gaat ie dan niet weer in zijn oude programma?
Bij storingen wordt de software niet gewist, ook niet als de storingen gewist worden.
Als ze de ECU gaan overschrijven dan is wel je tuningsoftware weg!
Mocht dit gebeuren dan is dat ook geen probleem. Dan zet beek de software er gewoon weer opnieuw in (gratis).

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”