Garantie vervalt als je een nieuwe Mini One laat Tunen?

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

05 jul 2006, 15:45

Als je naar Hartge, AC Schnitzer of Alpine gaat houdt je je fabrieksgarantie. Deze jongens zijn natuurlijk wel wat duurder dan alleen een software bestandje.
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Rotterdam
Berichten: 186
Lid geworden op: 03 jun 2006, 09:05

05 jul 2006, 17:02

Even hier een paar vragen beantwoorden:
De Mini is door mij inderdaad vrij ver van Rotterdam gekocht en dat had te maken met de inruilprijs, ik kreeg daar 4000 Euro meer voor mijn auto, als bij Breeman in Rotterdam en nu hoef ik gelukkig niet op 1 Euro te kijken, maar ik vond dat nogal een zeer groot verschil. De Mini One Parklane wordt dus geleverd door een Minidealer en daar ik geen kenner ben van Mini, heb ik dus schijnbaar de garantie op een nieuwe Mini met Nexgarantie door elkaar gehaald (weet ik veel) dus mijn excuus hiervoor. Er is zeker door mij een hoop ongenoegen geuit op dit forum over het bekende zilvergrijze dak, want ik vond en vind dat nu nog, dat een auto geleverd dient te worden, zoals deze door de klant is besteld, de Mini organisatie heeft eerst toegezegd het te zullen regelen (de klant mocht niet de dupe zijn) om daarna doodleuk een brief te schrijven dat het eigenlijk toch hun probleem niet is en als ik ergens een hekel aan heb, is het welop gemaakt afspraken terug komen. De dealer heeft het echter alsnog tot mijn grote tevredenheid opgelost, dat er fouten in de brochure staan, kon volgens mij, de dealer ook niets aan doen, maar goed, eind goed al goed zal ik maar zeggen. Ik hoop hiermede jullie vragen te hebben beantwoord.
Ik wil jullie hierbij gaarne bedanken voor de adviezen en hoop dat ik niet
te lastig voor jullie was, zo ja, excuus hiervoor, want ik koop niet elke dag een Mini One Parklane, dit is namelijk de eerste Mini waar mijn vrouw in gaat rijden.

met vriendelijke groet,

Leo
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

05 jul 2006, 17:08

Lastig.... Je moet is weten hoe lastig ik kan zijn >).

Ik probeer altijd een goed beeld te krijgen van de situatie en dan moet je soms wel is een beetje doorvragen.

Wel foto's posten als de Parklane voor de deur staat hè, ik ben nu wel benieuwd hoe die er uitziet!

groetjes,
Peter
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Barendrecht
Berichten: 2486
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:34

05 jul 2006, 17:10

Mijn MINI Cooper komt bij Breeman vandaan.

Super tokko, maar dat komt vooral door Vincent & Justin denk ik, die zijn ook helemaal MINI-minded :mrgreen:

Over de service heb ik ook geen klachten, ook niet over hun nieuwe "nood" onderkomen op Charlois.

Suc6!!! :mrgreen:
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Rotterdam
Berichten: 186
Lid geworden op: 03 jun 2006, 09:05

05 jul 2006, 17:20

Zodra de Mini One Parklane voor de deur staat, maak ik foto's en zal deze dan direct er op zetten.

Nogmaals bedankt voor de aandacht en als er een leuke dealer is die niet moeilijk doet over tuning hoor ik dat graag.

Groeten

Leo
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

05 jul 2006, 21:44

Motorisch verschil tussen One en Cooper, zoals Benno al aangaf:
- gasklep van One is 52mm en van Cooper 57mm
- ECU verschillen


Als je niet op een 1 Euro hoeft te kijken,... waarom heb je dan geen Cooper besteld? :X
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Rotterdam
Berichten: 186
Lid geworden op: 03 jun 2006, 09:05

06 jul 2006, 08:43

Ik heb de One besteld, omdat ik geen verschil, (behalve het aantal PK's) in uitvoering zag met een Cooper, voor wat de Parklane uitvoering betreft dan, de motor is dezelfde en het hoeft voor mij niet zoveel PK's te zijn, zoals ik al eerder vermelde, misschien valt het rijden wel mee met die 90 PK, zo niet, dan wil ik de One wel laten upgraden naar 130, alhoewel ik met 115 of 120 PK, ook best wel tevreden zou zijn.


Groeten

Leo
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

06 jul 2006, 10:10

Zitten toch wel meer verschillen in, bijv. dat een Cooper een sportonderstel heeft. Hierdoor heeft 'ie bijv. ook een stabilisatorstang achter. Dit heeft een One niet en dat mis ik soms wel. Achteraf gezien had ik miss toch maar een Cooper moeten bestellen...


Standaard rijdt de One ook al vlot en sportief.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

06 jul 2006, 10:38

Leo heeft een One gekocht. Laten we nu niet ons best gaan doen om iemand een vervelend gevoel aan te praten over z'n keuze.

Ik denk dat 95% van de One of Cooper rijders overigens nooit het verschil zal voelen of merken dat er geen stabilisator onder zit...
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sliedrecht
Berichten: 1071
Lid geworden op: 01 dec 2005, 18:06

06 jul 2006, 10:48

Gelijk heb je Peter,
Ik heb zelf een cooper S, vorige week in een One gereden en natuurlijk is er verschil. Maar als je gewoon door het dorp aan rijden bent en niet over mooie gladde wegen aan 't racen bent rijdt een one zeker ook al super vergeleken met veel ander auto's.
Pracht auto hoor zo'n parklane.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

06 jul 2006, 11:32

Hans J schreef: Maar als je gewoon door het dorp aan rijden bent en niet over mooie gladde wegen aan 't racen bent rijdt een one zeker ook al super vergeleken met veel ander auto's.
Ja ja ja ik snap het en ben al tevreden. :mrgreen:
Laat pa 't maar niet lezen...

En over racen gesproken: dan doen Henk en ik juist teveel in onze straat, we wonen aan 80 km/h weg waar je makkelijk de 120 km/h haalt. Op zondag hoor je de motoren voorbij komen en je kunt je dus voorstellen wat voor een scenario dat geeft als die twee broertjes van stad afkomen en naar huis rijden... precies!

En over die stabilisator stang: mijn auto heeft 17" wielen en dus een minder wang dan bij Henk met 15" wielen. Qua sportief rijden merk je dat de mijne harder door de bocht gaat en beter blijft plakken. Nu had ik laatst een leen Cooper en deze bleef ook lekker plakken op de weg met ook 15" velgen. Moet ik wel zeggen trouwens dat die 17" lekkerder blijven plakken, meer grip en mooier staan, maar dat de auto van Henk wel comfortabeler rijdt. Waarschijnlijk komt dit door de runflats.
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Rotterdam
Berichten: 186
Lid geworden op: 03 jun 2006, 09:05

06 jul 2006, 11:39

Dat van dat sportieve onderstel wist ik, maar ik en mijn vrouw zijn geen
racers en houden ook wel van een beetje comfort, vandaar dat ik ook niet direct 17"velgen er onder heb laten zetten, ik denk echter dat ik dit wel wil gaan doen, schijnt wel mee te vallen zei de verkoper, wat het comfort met het rijden met 17"velgen betreft en ik vind 17"velgen denkelijk toch wel mooier staan bij een Parklane. De huidige 16" S spoke velgen, onder de Parklane hebben ook Runflatbanden en dat wist ik niet, heb daar zelf nooit mee gereden, met een Mini trouwens ook niet, dit is de eerste keer, dus ik ben wel benieuwd, hoe deze Mini ons gaat bevallen, mijn vrouw is er helemaal weg van en kan niet wachten tot deze over denk ik 2 weken geleverd wordt. Dit wordt echt haar eerste Mini.

Groeten

Leo
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

06 jul 2006, 13:00

Ze zal er een hoop plezier aan beleven dat weet ik zeker! :)
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2330
Lid geworden op: 24 jan 2006, 22:13

06 jul 2006, 13:02

Ik ben dolgelukkig met mijn One!!! Ik heb 'm nu bijna twee jaar en ik sta nog steeds te springen om naar de universiteit te gaan, niet vanwege de studie maar omdat ik dan weer kan rijden :mrgreen:
Wat MiniPoeper zegt klopt wel. Ik hou wat meer van comfortabel rijden. Laatst moest ik ff in die van MiniPoeper rijden en ik was blij dat ik weer kon uitstappen (ietswat overdreven misschien) Die 17" runflats trekken alle kanten op tijdens het rijden en je moet het stuur continu vasthouden. In de mijne kan ik alshetware met één pink aan het stuur rijden. Het ligt er dus helemaal aan wat je wilt: comfort of erg sportief.

Btw: je kan ook andere velgen kopen en banden erop leggen zonder runflats:

kijk hier maar eens rond: http://www.nijhofbanden.nl/bandenmenu.htm

Greetz HenkieTenk (broertje van MiniPoeper)
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Rotterdam
Berichten: 186
Lid geworden op: 03 jun 2006, 09:05

06 jul 2006, 13:32

Hallo Henkietenk,

zijn alle runflats dan zo hard of geld dat enkel maar voor boven de 16" ?
Als dat zo is, dan zal ik ze denkelijk toch moeten vervangen, ik was altijd in de veronderstelling dat het afhing van de wanghoogte van de band en onder de Parklane zijn die dacht ik 45 hoog.

Leo

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”