Winterbanden

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Gebruikersavatar
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Hall
Berichten: 237
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:02

21 nov 2005, 22:18

Wielen moeten altijd uitgebalanceerd worden als er nieuwe banden opgelegd worden
Dat is dus het voordeel van een setje banden+velgen. De band-velg combinatie wordt 1x uitgebalanceerd, en hoef je verder nooit meer iets aan te doen. Wisselen voor- en na de winter is dan ook snel (zelf) gedaan.
Francisca
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Axel
Berichten: 327
Lid geworden op: 11 okt 2007, 20:58

11 okt 2007, 22:51

varavital schreef:Wielen moeten altijd uitgebalanceerd worden als er nieuwe banden opgelegd worden. Uitlijnen is in principe niet nodig, tenzij je merkt dat de MINI scheef trekt of zo.
Ik heb bij mijn setje winterwielen wel gemerkt dat ze iets verder naar buiten komen dan mijn S-spokes, wat geeft dat de zijflanken nu veel rapper vuil worden. Ondertussen zijn dan ook de voorste MINI spatlappen besteld...

Hoi,

Ik zie in je berichtje dat je het hebt over Mini spatlappen.
Haal je die gewoon bij de dealer of heb je ze ergens anders op de kop getikt ?
Staat er een logo op of zo , heb je evt een foto hiervan ?

groetjes Francisca
Francisca uit Axel.
MM
MM

12 okt 2007, 08:49

Zodra ik m'n mini heb gaan er ook winterbanden onder. Ik rij nu een jaar of twee/drie met winterbanden en dat bevalt heel goed. Als het winters weer is heb je echt meer grip. Van de 16" wielen waar m'n auto op geleverd wordt, laat ik de banden afhalen, en daar zet ik winterbanden op. Dan heb ik nog een set velgen op 't oog (zelfde maat), waar dan m'n zomerbanden op gaan. Als winterband heb ik bridgestone runflats uitgezocht. Ik laat ze er door Willems uit Katwijk (noord brabant) op zetten. Die weten alles van banden, wielen en velgen, dus dat komt absoluut goed. :wink:

@Francisca: als je de accesoirefolder bij je dealer haalt, of op laat sturen: daar staan die spatlappen in.
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1253
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:56

12 okt 2007, 10:46

Tja ik wacht nog even tot de temperatuur iets gezakt is. Overdag is het nu soms nog 18 graden en das wel warm voor de winters. Ik de zomer rijd ik op 17" webspokes met dunlops SP runflat. In de winter op 16" Bridgespokes. Dat is iets kleiner, maar ook iets veiliger doordat de band iets smaller en minder plat is, maar ook minder mooi aangezien 17" toch wel echt de bom is. Grappig is wel dat dat de standaard parklane wielen zijn en ik het leuk vind die ook te hebben. Daar zitten Goodyear Ultrac runflat winterbanden onder. Deze kwamen samen met de dunlop winterbanden als beste uit de testen van de ADAC 2 jaar geleden.

Succes met je keuze. Ik kan winterbanden wel aanraden aangezien ze je grip aanzienlijk verbeteren in de wat koudere en nattere dagen die ons land te beiden heeft.

Gr,

PP
Francisca
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Axel
Berichten: 327
Lid geworden op: 11 okt 2007, 20:58

Re: winterbanden

20 okt 2007, 22:44

Gebo schreef:Ook ik heb mijn setje al klaar liggen, en gaan er waarschijnlijk volgende week ook weer onder!
Normaal 17 inch runflat, en in de wintermaanden 15 inch (7-hole design) originele velgen, met 175-ultra grip banden van GoodYear.

Voor een extra stukje grip, maar inderdaad ook om mijn 17 inch velgen te beschermen tegen de pekel.

Bovendien zijn de kosten zeker niet hoog. Immers als je je "zomerwielen" niet gebruikt slijten de banden hiervan ook niet.

Heb mijn setje zeer geschikt gekocht bij een bandenfirma die regelmatig velgen inruilt van nieuwe MINI's. (kosten totale set: net ietsje meer als 1 nieuwe run-flat-band bij de BMW-dealer :wink: )

Knappe prijs !!!
Francisca uit Axel.
Gebruikersavatar
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Brabant <3
Berichten: 16100
Lid geworden op: 27 dec 2005, 20:36

21 okt 2007, 09:57

Nou mijn winterbanden ga ik toch ook zelf gebruiken. Vandaag ga ik een setje velgen ophalen. Het zijn 16 inch Bullit velgen geworden die ik voor 200 euro op de marktplaats heb gekocht ( die Bullit velgen laat ik na de winter zwart poedercoaten 8) )dan mijn winterbandjes eronder en ik ben ook winterklaar!!! Dus Kaj wanneer gaan we naar Winterbergen???
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

21 okt 2007, 10:35

Ik heb zwaar zitten twijfelen om onze 17" bullets mat zwart te laten spuiten voor de winter maar doe toch maar zilver. Anders wordt het zo'n zwart geheel in ons geval.

Maandag heb ik 4 spiksplinternieuwe Pirelli Sottozero banden gekocht in de maat 205/50/17.

Dus als de velgen klaar zijn (heb ik de afgelopen weken helemaal geschuurd en strakgemaakt) dan ben ik ook klaar voor de winter.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

22 okt 2007, 07:01

winterbanden? :roll:

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”