Koppel op weg overbrengen (semislick banden)

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
jean
Mod virus alert!
Mod virus alert!

31 aug 2010, 18:36

stefan740 schreef:Als je geen wielspin wil moet je een 4x4 porsche met launch control kopen een andere oplossing is er niet...

Maar serieus, ik heb er geen ervaring mee. Ik geef altijd pas vol gas als hij rolt en grip heeft.
Beetje spin mag natuurlijk maar als je doorgeeft, blijft hij spinnen tot in 3de versnelling op droog wegdek. Ik vraag me af wat de beste launch methode is en hoe je deze nog kan verbeteren. Door andere banden, ophanging?
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 aug 2010, 21:00

jean schreef:
stefan740 schreef:Als je geen wielspin wil moet je een 4x4 porsche met launch control kopen een andere oplossing is er niet...

Maar serieus, ik heb er geen ervaring mee. Ik geef altijd pas vol gas als hij rolt en grip heeft.
Beetje spin mag natuurlijk maar als je doorgeeft, blijft hij spinnen tot in 3de versnelling op droog wegdek. Ik vraag me af wat de beste launch methode is en hoe je deze nog kan verbeteren. Door andere banden, ophanging?
Als je nog slip hebt met een sper diff in de derde versnelling is er wat stuk aan je diff of je koppeling slipt :o
jean
Mod virus alert!
Mod virus alert!

01 sep 2010, 14:04

werner schreef: Als je nog slip hebt met een sper diff in de derde versnelling is er wat stuk aan je diff of je koppeling slipt :o
Tot in derde is natuurlijk overdreven maar je begrijpt wel wat ik bedoel :)

Hoe kan je tractie nog verbeteren? Sper, banden, bredere velgen, nog iets????

Ikzelf heb toyo proxes tr1 iemand betere ervaring met andere banden? Al ben ik niet ontevreden van de toyo, vraag me alleen af of stel maar een pirelli pzero misschien meer grip biedt bij accelereren vanuit stilstand.
wildeke
Mod virus alert!
Mod virus alert!

01 sep 2010, 19:13

hallo
ik had dit probleem ook , nu heb ik een setje pirelli p zero nero onder de wagen en ik moet zeggen het is een zeer groot verschil is bij optrekken uit stilstand, soms zou hij wel nog een kunnen "springen"op de weg maar ik denk dat je dit met harde veren of een schroefkit kan verhelpen.
groetjes jens
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 sep 2010, 21:03

Met een goede schroefset of betere schokbrekers / veren (stugger/meer weerstand) kun je ook een betere tractie krijgen omdat de auto bij acceleren niet meer zoveel achterover gaat. Hierdoor blijven de voorwielen langer aan de grond en heb je meer tractie :wink:
jean
Mod virus alert!
Mod virus alert!

02 sep 2010, 10:21

@wildeke: thx, ga eerst de toyo's oprijden en dan eens die pirelli's proberen!

@werner: schroefset staat als volgende mod op de lijst, ben benieuwd wat dat gaat geven!

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”