Wat een gezeik zeg! Ben dat niet gewend bij Breeman, ben anders altijd vol lof, maar nu laten ze toch een steekje vallen (in mijn ogen)!
De auto staat bij hun op de brug voor reparatie van het remmenverhaal.
Al sinds afgelopen zaterdag overigens.
Nu moet ik alsnog volgende week terug komen omdat ze het vertikken om gelijk die draagarmkogel te vervangen (garantie), wat 2 uur werk is volgens een monteur. Krijg een zeik smoes, druk, druk, druk, hoop werk tussendoor, blablabla...
Krijg wel weer een leenauto gratis mee, dat dan weer wel...
Zo, weer een stukje frustratie van me afgeschreven!
Garantie
- Arjan
- Volledig MINI minded!
Bericht
Breeman is de eerste partij die van je moet horen. Zij kunnen het alleen maar voor je oplossenLUV2XLR8 schreef:Wat een gezeik zeg! Ben dat niet gewend bij Breeman, ben anders altijd vol lof, maar nu laten ze toch een steekje vallen (in mijn ogen)!

Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
- LUV2XLR8
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ben benieuwd!!!LUV2XLR8 schreef:Geachte heer/mevrouw,
Langs deze weg wil ik u erop attent maken dat ik, naar mijn mening, niet serieus voel genomen door Breeman.
Het komt bij mij over alsof Breeman het merk MINI er maar zijdelings bij voert, en zich volledig richt op BMW.
De afgelopen week ben ik 2x bij de reparatie afdeling geweest en krijg steeds maar te horen; te druk, lange wachttijd (2 uur wordt zonder blikken of blozen gemeld) tot totaal geen tijd.
De melding was een schurend/slijpend geluid. Ondanks de melding van de heer achter de Direct Service balie van 2 uur wachttijd, wordt bijna direct mijn auto naar binnen gereden. Er word een versleten draagarmkogel geconstateerd en onder garantie vervangen, werktijd ca. 2 uur zodra het onderdeel binnen is. Van de geluiden hoef ik me niets aan te trekken en kan er gewoon mee op weg. Een dag later word ik gebeld door Roel dat het onderdeel binnen is en dat er een afspraak gemaakt kan worden. Geen punt, 28 september is jullie eerste mogelijkheid. Een gratis leenauto wordt toegezegd. Nogmaals gemeld van het schurende geluid, allemaal geen probleem, gewoon blijven rijden is het devies.
Echter, zaterdag op weg naar Den Haag wordt het geluid zo erg, dat ik toch maar weer langs Breeman stuur. Nu geholpen door een aardige man, na lang wachten (20 minuten) achter een lege balie. Auto wordt direct bekeken en er blijkt een remklauw te blijven hangen waardoor het remblokje op is. Geluid werd veroorzaakt door metaal op metaal. Krijg netjes een vervangende auto, BMW 116i (?). Tevens meld ik dat er een afspraak staat voor 28 september en dat die dan gelijk gecombineerd kan worden, scheelt mij weer een extra rit en tijd, en Breeman eigenlijk ook. Ik bel zelf dinsdag maar hoe het ervoor staat. Weer hoop gezucht, druk, druk, druk, geen tijd, is extra werk, blablabla. Auto is in ieder geval vandaag niet klaar. Woensdagochtend om 10.00 wordt er dan gebeld. De MINI is klaar, maar voor de draagarmkogel is geen tijd, daar moet ik maar voor terug komen. Welja joh, als of ik niets anders te doen heb, dan op en neer te rijden naar Breeman! Jammer, ook omdat ik het gevoel heb dat er alleen vanuit Breeman geredeneerd wordt, in plaats vanuit de klant!
Ik rij nu net een jaar MINI en door het hele voorval is het plezier wel een beetje weg. Zo erg dat ik, bij de volgende auto, er al over nadenk om naar een andere dealer te gaan. Dan wel voor een nieuwe MINI, dan wel een BMW 1 of 3-serie.
Dat is uitermate jammer, zeker voor Vincent Klous, door wie ik altijd top geholpen wordt. Was de rest van de organisatie ook maar zo klantgericht!
Een reactie verwacht ik niet, maar zou wel zo netjes zijn. Het belangrijkste is dat Breeman hiervan leert en dingen toch op een andere, meer commerciële (lees: klantgerichte) manier oplost.
Met vriendelijke groet,
Marco Kremers

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
- Arjan
- Volledig MINI minded!
Bericht
goeie brief maarre... waarom op een openbaar forum?? Hij is toch gericht aan een firma en niet aan NewMINIclub? Ik hoor liever: ik had dit probleem en dat is zo en zooooo opgelost 
Maar dat is mijn mening hoor

- LUV2XLR8
- Volledig MINI minded!
Bericht
Overigens, loop jij op de zaken vooruit
Ben zojuist door Breeman gebeld met excusses en dat dit absoluut niet Breeman-like is. Ze zijn blij dat ik de moeite genomen heb om dit te melden!
Mijn brief wordt in het eerstvolgende overleg aan de betrokkenen voorgelegd.
Kortom; actie - reactie
Ter info voor anderen...Arjan schreef:goeie brief maarre... waarom op een openbaar forum?? Hij is toch gericht aan een firma en niet aan NewMINIclub? Ik hoor liever: ik had dit probleem en dat is zo en zooooo opgelost
Overigens, loop jij op de zaken vooruit

Ben zojuist door Breeman gebeld met excusses en dat dit absoluut niet Breeman-like is. Ze zijn blij dat ik de moeite genomen heb om dit te melden!
Mijn brief wordt in het eerstvolgende overleg aan de betrokkenen voorgelegd.
Kortom; actie - reactie
- LUV2XLR8
- Volledig MINI minded!
Bericht

Of is dit forum alleen voor (on)gein...
HieromArjan schreef:waarom op een openbaar forum??

Hier zitten de deskundigen toch?Dikke van Dale schreef:fo·rum (het ~, fora/~s)
1 bijeenkomst waarop deskundigen na een inleiding met het publiek discussiëren
2 groep deskundigen die vragen van een publiek beantwoorden
3 [gesch.] plein in Rome waar het volk bijeenkwam om de algemene zaken te bespreken, recht te doen enz.
fo·rum·dis·cus·sie (de ~ (v.))
1 groepsdiscussie met een forum van deskundigen

Of is dit forum alleen voor (on)gein...

- Arjan
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ben ik het helemaal mee eens. Trouwens met al die drie opties. Maar je had in mijn beleving ook kunnen volstaan met de mededeling dat je deze keer niet tevreden bent met de service en flexibiliteit van de dealer en dat je een mooie brief aan de dealer hebt geschreven. Een tijdje later komt dan wel het antwoord van je (zoals inmiddels hierboven staat) hoe de dealer het met je heeft opgelost toch?waar het volk bijeenkwam om de algemene zaken te bespreken, recht te doen enz.
Dat kan je heel goed zelf beoordelen. Je zit hier lang genoeg om daar een mening/idee over te hebbenLUV2XLR8 schreef:Of is dit forum alleen voor (on)gein...

- LUV2XLR8
- Volledig MINI minded!
Bericht
alle gekheid op een stokje, hoop echt dat Breeman hiermee iets doet (het lijkt erop van wel) en dat mijn MINI de 28e weer helemaal tip-top in orde is...
Heb net een blokje om gedaan over dijkweggetjes etc en ben bijna alles alweer vergeten!!!
Berthil schreef:Anders maken we een nieuw forumhoofdstuk 'stekeligheden' à la Consumentenbond

Heb net een blokje om gedaan over dijkweggetjes etc en ben bijna alles alweer vergeten!!!