inderdaad, dit is niet echt haalbaar, nochtans dat je er met een watergekoelde IC wel dicht bij kan komen, maar om de 250pks te halen moet je bij de R52 toch wel aan de kop gaan werken. (of een turbo erbij opgooien).Neovo schreef:250pk zonder aangepaste cilinderkop met een R53 en Luchtgekoelde IC is niet haalbaarjean schreef:250pk! met die mods! Wel een heeel mooi resultaat.....Den_Oli schreef:Moest je der nog niet uit zijn ik heb ongeveer zelfde setup.
Forge ic, alta cai, obx 4/2/1 spruit, 17% pully, jcw bougies, originele catback met testpipe, en catcam nok, en beek software niet te vergeten !
Ik heb daar toch 250.54 Pk mee en werkt zeer goed !
Gaan vor die catcam zou ik zeggen
Berthil had 255pk met aangepaste kop en watergekoelde IC
Nokkenas R53
- Shadow_Breaker
- GPc-0001
Bericht
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Catcam, en prima bruikbaar voor dagelijks gebruik!
Bij koud staat die een beetje te bonken idd, maar dat maakt het juist leuk!
En die 250pk, no-way mijn kop was bewerkt met andere (grotere) kleppen, Catcam nokkenas, 15% pulley, GP ic natuurlijk, en nog wat dingen.. op papier 235pk maar wat een lol zeg!! Ongelofelijk snel, was sneller (voor gevoel) dan mijn vorige Golf R met 305pk.
Bij koud staat die een beetje te bonken idd, maar dat maakt het juist leuk!

En die 250pk, no-way mijn kop was bewerkt met andere (grotere) kleppen, Catcam nokkenas, 15% pulley, GP ic natuurlijk, en nog wat dingen.. op papier 235pk maar wat een lol zeg!! Ongelofelijk snel, was sneller (voor gevoel) dan mijn vorige Golf R met 305pk.
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
@HANS jaja NOU ga ik ook ff technisch doen
ik heb te horen gekregen van klaas als ik de catcam neem en een 17%pully dan moet je ook een Forge ic nemen i.v.m vermogen verlies en het beste zou dan ook een oliekoeler erbij zijn, om eventueel de hogere tempraturen te voorkomen......

ik heb te horen gekregen van klaas als ik de catcam neem en een 17%pully dan moet je ook een Forge ic nemen i.v.m vermogen verlies en het beste zou dan ook een oliekoeler erbij zijn, om eventueel de hogere tempraturen te voorkomen......
burn rubber not your soul

- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
JunkyXL schreef:schrick, ook perfect voor dagelijks gebruik en ja Frenk, Beek heeft gelijk, maar dacht dat FT dat ook al genoemd had...

burn rubber not your soul

- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dus wat ik heb... GP IC, Setrab oliekoeler, 17% pulley en een catcam nokkenas. Bevalt helemaal SUPER!franklyn85 schreef:ik heb te horen gekregen van klaas als ik de catcam neem en een 17%pully dan moet je ook een Forge ic nemen i.v.m vermogen verlies en het beste zou dan ook een oliekoeler erbij zijn, om eventueel de hogere tempraturen te voorkomen......
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Catcam staat bij mij niet te bonken bij stationair, geen problemen.
Schrick is inderdaad prima voor dagelijks gebruik omdat je er onder de 6000 toeren niets van gaat merken
Tevens loop je kans op koppelverlies met de Schrick.
Catcam geeft wat minder topvermogen dan de Schrick maar geeft ook koppelwinst.
En dat is wel beter voor dagelijks gebruik.
Schrick is inderdaad prima voor dagelijks gebruik omdat je er onder de 6000 toeren niets van gaat merken

Tevens loop je kans op koppelverlies met de Schrick.
Catcam geeft wat minder topvermogen dan de Schrick maar geeft ook koppelwinst.
En dat is wel beter voor dagelijks gebruik.
Laatst gewijzigd door Berthil op 12 feb 2011, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- reddevilduc
- 4 op een rij!
Bericht
. . . leuke discussie . . . maar wat is het verschil in nokprofiel en kleplichthoogte van de beide merken nokassen ?
Ik ga er stiekem een beetje van uit dat Schrick meerdere uitvoeringen heeft kwa nokprofielen.
Niet dat ik een specifieke Schrick fan ben . . . . . maar ik heb in het verleden nog al eens met producten van Kent gestoeid en daar waren nok profielen te kust en te keur . . .. het is maar net wat je wilde.
Kan Beek ook een nokkesnas maken zoals je het zelf wilt ?
André
Ik ga er stiekem een beetje van uit dat Schrick meerdere uitvoeringen heeft kwa nokprofielen.
Niet dat ik een specifieke Schrick fan ben . . . . . maar ik heb in het verleden nog al eens met producten van Kent gestoeid en daar waren nok profielen te kust en te keur . . .. het is maar net wat je wilde.
André
- JunkyXL
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik weet v schrick in ieder geval dat e meerdere uitvoeringen zijn. Ik heb de à-symmetrIsche en Dave volgens mij de of een, andere
en op toeren issie echt top, en bij mij kon ik geen verlies in koppel merken/laten meten (maar ivm meerdere Mods ook niet helemaal duidelijk zeggen of ik er op lage toeren wat mee won).
echt aanrader vind ik, en Dave
en op toeren issie echt top, en bij mij kon ik geen verlies in koppel merken/laten meten (maar ivm meerdere Mods ook niet helemaal duidelijk zeggen of ik er op lage toeren wat mee won).
echt aanrader vind ik, en Dave

- reddevilduc
- 4 op een rij!
Bericht
. . . okee, ik heb net even wat op gezocht (toch ziek thuis) maar dan zal je wel de 264 gr. nokkenas hebben met 18/66/70/22 kleptiming. De symetrische is 16/64/64/16 met 260 gr. Persoonlijk zou ik daar nooit voor gaan want ik vind 260 gr. nou niet zo heel spannend. Maar ik denk dat als je wat comfort en trekkracht onderin wilt houden die 264 een mooie optie is. Inlaatklep opent niet zo extreem vroeg dus hij blijft rustig staionair.
Ik was even aan het kijken op andere sites en kwam ik bij Newman terecht. Als je nou echt power wilt hebben dan kan je hun 300 gr nokkenas nemen met een kleplift van 11,99 kom je tenminste ergens ! alleen met 35/75/75/35 zal hij niet echt lekker stationait lopen dus een stadsautootje is het dan niet meer.
Bruikbaar vermogen ligt dan tussen de 4500 en 8250 toeren . . . . op zich ook niet slecht maar je moet dat dan wel willen.
Newman maakt wel de zelfde nokken als Schrick maar met een iets grotere kleplichthoogte, 9mm voor schrick en 10,42 voor Newman wat dan bij mij de voorkeur zou hebben.
Ik heb ooit een 292 gr. nokkenas in één van mijn vorige auto's gehad . . . . . is wel 1500 tpm stationair anders neigt hij tot afslaan.
Wat zijn overigens de standaard klepdiagrammen van het 1600 motortje (af fabriek) Haast alle tuners hebben het over een "sport" nokkenas en bedoelen dan die 260 gr. as met 9mm lift . . . . . . . . en op zich is dat niet zo spannend
Voor die genen die een andere nokkenas reeds hebben . . . . vervangen jullie ook meteen de klepveren ?
André
Ik was even aan het kijken op andere sites en kwam ik bij Newman terecht. Als je nou echt power wilt hebben dan kan je hun 300 gr nokkenas nemen met een kleplift van 11,99 kom je tenminste ergens ! alleen met 35/75/75/35 zal hij niet echt lekker stationait lopen dus een stadsautootje is het dan niet meer.
Bruikbaar vermogen ligt dan tussen de 4500 en 8250 toeren . . . . op zich ook niet slecht maar je moet dat dan wel willen.
Newman maakt wel de zelfde nokken als Schrick maar met een iets grotere kleplichthoogte, 9mm voor schrick en 10,42 voor Newman wat dan bij mij de voorkeur zou hebben.
Ik heb ooit een 292 gr. nokkenas in één van mijn vorige auto's gehad . . . . . is wel 1500 tpm stationair anders neigt hij tot afslaan.
Wat zijn overigens de standaard klepdiagrammen van het 1600 motortje (af fabriek) Haast alle tuners hebben het over een "sport" nokkenas en bedoelen dan die 260 gr. as met 9mm lift . . . . . . . . en op zich is dat niet zo spannend

Voor die genen die een andere nokkenas reeds hebben . . . . vervangen jullie ook meteen de klepveren ?
André
- reddevilduc
- 4 op een rij!
Bericht
. . . ja als het je dagelijkse auto is dan is dat idd belangrijk.
Wat hebben die vrouwen toch met Mini's
ik ben blij dat ik dus niet de enige ben die de Mini aan het opleuken is en dat "moeders" er in rijdt
André
Wat hebben die vrouwen toch met Mini's

André
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht

Overigens heb ook ik de Mini voor mijn verloofde gekocht, maar ben ik degene die er constant mee bezig is
Jep! Even bellen met Klaasreddevilduc schreef:. . . leuke discussie . . . maar wat is het verschil in nokprofiel en kleplichthoogte van de beide merken nokassen ?
André

Overigens heb ook ik de Mini voor mijn verloofde gekocht, maar ben ik degene die er constant mee bezig is

Onze sponsors