Welk octaan gehalte, welke benzine?
- Nexus
- Bijna verslaafd
Bericht
Heb wel begrepen dat 't je 'n paar volle tanks kost voordat de ECU zich op 'n ander oktaangehalte instelt.
Als ie zuiniger wordt betaalt het zich vanzelf wel terug lijkt me.
Zal over een tijdje eens overstappen op 98, ben nu mooi verbruik aan het bijhouden via www.spritmonitor.de (zie signature). Kan dan straks zien of het scheelt qua verbruik.
Als ie zuiniger wordt betaalt het zich vanzelf wel terug lijkt me.
Zal over een tijdje eens overstappen op 98, ben nu mooi verbruik aan het bijhouden via www.spritmonitor.de (zie signature). Kan dan straks zien of het scheelt qua verbruik.
- LUV2XLR8
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik tank, vanwege de zaak, altijd bij Argos Oil. Die heeft dus alleen Euro95. Nooit problemen mee gehad.
Laatst was ik in de UK en heb bij de SHELL V-Power getankt, heb toen ruim 675 km op één tank gereden. Veelal snelweg, maar ook stukken binnendoor en soms ook harder dan de maximum toegestane snelheid
.
Laatst was ik in de UK en heb bij de SHELL V-Power getankt, heb toen ruim 675 km op één tank gereden. Veelal snelweg, maar ook stukken binnendoor en soms ook harder dan de maximum toegestane snelheid

- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
De mijne loopt een stuk beter op BP ultimate zelfs beter dan op V-power.. zuiniger is die niet geworden
Let wel op, de mijne is natuurlijk een klein beetje aangepast door Beek
Ik weet dat mijn vorige Cooper-S standaard niet lekker op BP ultimate liep.. dus gewoon proberen.. die paar cent meer maakt ook niet zoveel uit..

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
De auto gaat wel iets zuiniger rijden maar dat voordeel merk je alleen op de lange stukken. Daarnaast kost het tanken veel meer , dus per saldo maakt het voor je portemonnaie niet veel verschil (bodem blijft in zicht).
Maar inderdaad : extreme tuning verwacht een hoger octaangetal. Bij veilige tuning zou je wel verschil merken maar niet echt veel.
Het verhaal gaat dat je bij de " witte pomp " meer risico loopt op verontreiniging in de benzine dan bij de grote merken. Dit is niet bewezen , en zelfs achterhaald, neem als voorbeeld die Texaco-pomp (gerenommeerd merk) langs de A13 Delft waar al diverse keren water in de benzine heeft gezeten (resultaat: vluchtstrook snelweg naar Rotterdam vol met stilgevallen auto's).
Maar inderdaad : extreme tuning verwacht een hoger octaangetal. Bij veilige tuning zou je wel verschil merken maar niet echt veel.
Het verhaal gaat dat je bij de " witte pomp " meer risico loopt op verontreiniging in de benzine dan bij de grote merken. Dit is niet bewezen , en zelfs achterhaald, neem als voorbeeld die Texaco-pomp (gerenommeerd merk) langs de A13 Delft waar al diverse keren water in de benzine heeft gezeten (resultaat: vluchtstrook snelweg naar Rotterdam vol met stilgevallen auto's).
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Onze sponsors