THUMPER bewerkte cilinderkoppen - interesse in groupbuy?

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Gebruikersavatar
M7 Racing
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Dongen
Berichten: 106
Lid geworden op: 22 jun 2006, 15:24

Koppen !!!!!

11 dec 2006, 10:22

Wij hebben nu reeds diverse koppen laten overkomen, Cosworth, MINI Mania, PILO etc. maar geen van alle hadden ze het goed opgelost, wel een combinatie van de ze bood een oplossing. Nu het beste van alle verwerkt in een kop, als je kijkt wat voor een vermogen wij eruit halen is ook 30PK zeker te halen bij een cooper maar je dient de software wel aan te passen.

Ik zal de Uitdraai van de Dyno plaatsen.
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

11 dec 2006, 10:25

goed dat m7 zich mengt in de discussie :D
hun kop is immers voor mij het meest vooraanstaande alternatief!
ben benieuwd naar de uitdraai.
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

11 dec 2006, 10:25

@ Sid

Het basisprincipe voor het flowen van een cilinderkop (viertakt) is altijd het zelfde. Het voordeel bij beek is dat ze dan ook gelijk de software aan kunnen passen ! En testuitdraai voor en er na kunnen doen!

Als je het doet doe het dan goed, en laat dan ook de uitlaatkleppen vergroten!, compressie verhogen, gesmede zuigers, titanium drijfstangen, .........of je spaart nog even en koop een Sje :wink:
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

11 dec 2006, 10:27

werner schreef:en laat dan ook de uitlaatkleppen vergroten!, compressie verhogen, gesmede zuigers, titanium drijfstangen, .........of je spaart nog even en koop een Sje :wink:
heel eerlijk...van dat geld zou ik een heleboel andere leuke dingen doen! :roll: moet wel leuk blijven natuurlijk, met wederom oog op de knip :wink:
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

11 dec 2006, 14:03

werner schreef:@ Sid

Het basisprincipe voor het flowen van een cilinderkop (viertakt) is altijd het zelfde. Het voordeel bij beek is dat ze dan ook gelijk de software aan kunnen passen ! En testuitdraai voor en er na kunnen doen!

Als je het doet doe het dan goed, en laat dan ook de uitlaatkleppen vergroten!, compressie verhogen, gesmede zuigers, titanium drijfstangen, .........of je spaart nog even en koop een Sje :wink:
Hoeveel zal zoiets gemiddeld kosten?
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

11 dec 2006, 14:36

gesmede zuigers en titanium drijfstangen met montage??
Koop dan een 2e hands s blok maaij en bouw de boel over. de drijfstangen en krukas van een s kunnen bewezen 500pk hebben!
evengoed blijf ik een engine transplant zelf interessant vinden hoor (lees: s blok zonder sc als sterke basis) :roll:
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

11 dec 2006, 14:39

Kan er geen Turbo op een Cooper geplaatst worden? heeft denk meer zin en is nog goedkoper ook.. Toch?
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

11 dec 2006, 15:41

dat kan, maar daar is een gewoon cooper blok niet de ideale basis voor :wink: cooper s blok daarintegen...
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

11 dec 2006, 19:17

@Sid, Zijn de mensen van THUMPER ook ergens op een forum actief? Waar worden de resultaten van de dyno geplaatst? Ben erg benieuwd namenlijk :)
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

11 dec 2006, 21:23

staat op NAM maaij :wink:
net een mail van Mike gehad; als we er 2 of meer kopen gaat er 160 dollar per kop vanaf. als we er 6 of meer kopen 320 dollar per kop, maar ik denk dat we 6 niet gaan halen :roll:

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”