Chip tuning One
- Fred
- Volledig MINI minded!
Bericht
Heb trouwens al zitten denken aan een update van de software
+ 1, ik vraag me nu enkel af, bij mij hebben ze eerst de software veranderd en pas daarna heb ik besloten nog een openluchtfilter te steken. Heb ik daarmee vermogen verloren, daar de software niet aangepast is aan de filter, of maakt dat niet uit?Sid schreef:moest er eens van komenHans schreef:Zijn we het eindelijk eens, Sid
- minibandit
- Mod virus alert!
Bericht
tuurlijk is da belangrijk...
en denken dat kan iedereen...doen gebeurt veel minder...
juiste volgorde is eerst filterke en eventueel uitlaat...pas daarna software...
maar ja sommige mensen doen en gaan dan pas denken hé !!
Fred schreef:
+ 1, ik vraag me nu enkel af, bij mij hebben ze eerst de software veranderd en pas daarna heb ik besloten nog een openluchtfilter te steken. Heb ik daarmee vermogen verloren, daar de software niet aangepast is aan de filter, of maakt dat niet uit?

en denken dat kan iedereen...doen gebeurt veel minder...

juiste volgorde is eerst filterke en eventueel uitlaat...pas daarna software...

maar ja sommige mensen doen en gaan dan pas denken hé !!

- Sid
- Volledig MINI minded!
Bericht
een filter scheelt absoluut...
de ene zegt dat het niks in pks scheelt, de ander claimt een winst van 5.
Ikzelf geloof er een beetje tussenin, dus dat je een winst van ongeveer 3pk haalt.
Belangrijker is dat de soepelheid van de motor iets verbetert wordt. Trekt makkelijker door in hoge toeren en heeft iets meer koppel.
Ikzelf geloof er een beetje tussenin, dus dat je een winst van ongeveer 3pk haalt.
Belangrijker is dat de soepelheid van de motor iets verbetert wordt. Trekt makkelijker door in hoge toeren en heeft iets meer koppel.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Let wel bij plaatsing van het filter erop dat er zo veel mogelijk verse, frisse, koele lucht bij het filter komt.
Vergelijk het eens met je zelf: ren de trap op, ren vervolgens de trap op waarbij je alleen door een rietje mag ademen. Weet zeker dat je liever een grotere opening hebt om te ademen voor meer lucht.Sid schreef:een filter scheelt absoluut...
Let wel bij plaatsing van het filter erop dat er zo veel mogelijk verse, frisse, koele lucht bij het filter komt.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Voor het beste resultaat adviseer ik ieder bij een mechanische verandering ook een software update hier van te maken, waarbij het een en ander is aangepast.Fred schreef: + 1, ik vraag me nu enkel af, bij mij hebben ze eerst de software veranderd en pas daarna heb ik besloten nog een openluchtfilter te steken. Heb ik daarmee vermogen verloren, daar de software niet aangepast is aan de filter, of maakt dat niet uit?
- Fred
- Volledig MINI minded!
Bericht
Idd, weet ik. Maar het was eerst niet de bedoeling om een filter te steken (i.v.m de garantie), dus had ik gewoon andere software laten steken. Achteraf dan beslist om een filter te steken.
De omgekeerde volgorde zou wel beter geweest zijn, maar voor mij rijdt hij nu ook al lekker. (Iets meer is natuurlijk altijd leuk
)
Zal eens vragen hoeveel een software update zou kosten
De omgekeerde volgorde zou wel beter geweest zijn, maar voor mij rijdt hij nu ook al lekker. (Iets meer is natuurlijk altijd leuk

Zal eens vragen hoeveel een software update zou kosten

Onze sponsors