Tunen van mijn JCW pk en koppel

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

20 mar 2013, 10:51

Dr. Evil schreef:Wat ik alleen nog wil weten,

Is het echt 1500-2500 euro waard ? die 40 pk ? Zal het de MINI echt zoveel
sneller maken ? Zal je er echt plezier van beleven ?

Of kun je beter gewoon dat geld bij een andere auto leggen, ( voorbeeldje, de 2010 Volkswagen golf R met 271 pk ? ). .
of de Focus RS met 305 pk

dat is een beetje mijn zoek punt, Ik geniet onwijs van de MINI, alleen wil ik wat snellers. ( maar doe de MINI het liefst niet weg ).
2 maanden met de Golf R en je wil een andere uitlaat en inlaat en een stukje software voor die fel begeerde 340pk. Kost je dan ook weer 1500 - 2500 euro :mrgreen:
Dr. Evil
Be Mini
Be Mini
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 apr 2011, 19:43

20 mar 2013, 10:53

maar stel dat ik voor de tuning kies, maakt het de MINI dan gelijk met de Golf of RS ? aangezien de MINI minder kilo's heeft ?

Ik vind het een moeilijke keuzen. Vind de MINI gewoon tja, meer stijl.
De RS is en blijft een Ford, dit zie je gelijk aan het interieur. Maar de Golf maakt het zowel interieur als exterieur goed. + 4 wiel aangedreven. maar blijft natuurlijk een golf. ( wat natuurlijk een bepaald imago heeft hier in NL )

Je zegt dat ik me vraag heb beantwoord. alleen kan ik zelf het antwoord niet vinden. !
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 sep 2007, 15:19

20 mar 2013, 10:58

Je zegt dat je van de MINI houd,hoe ie rijd,de stijl etc;

Give it some love :D
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

20 mar 2013, 11:20

Dr. Evil schreef:maar stel dat ik voor de tuning kies, maakt het de MINI dan gelijk met de Golf of RS ? aangezien de MINI minder kilo's heeft ?

Ik vind het een moeilijke keuzen. Vind de MINI gewoon tja, meer stijl.
De RS is en blijft een Ford, dit zie je gelijk aan het interieur. Maar de Golf maakt het zowel interieur als exterieur goed. + 4 wiel aangedreven. maar blijft natuurlijk een golf. ( wat natuurlijk een bepaald imago heeft hier in NL )

Je zegt dat ik me vraag heb beantwoord. alleen kan ik zelf het antwoord niet vinden. !
Je zegt het precies goed, het blijft een Golf met een bepaald image. Ik had hiervoor een GTI met 300pk en 450nm. Uiteraard was die sneller, door de aanpassingen ook redelijk goed in de bochten. Maar qua rijden is een Mini meer hardcore. En staar je niet blind op het aantal pk's. Als je het niet kan gebruiken heb je er nog niets aan. Je kan beter investeren in een goed onderstel en remmen, daar heb je om te beginnen meer aan.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

20 mar 2013, 11:30

Als rechtuitbranden je hobby is, zijn er wel snellere alternatieven dan een MINI te bedenken...
Dr. Evil
Be Mini
Be Mini
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 apr 2011, 19:43

20 mar 2013, 11:44

MartijnGizmo schreef:Als rechtuitbranden je hobby is, zijn er wel snellere alternatieven dan een MINI te bedenken...
Ik zoek niet iets voor rechtuitbranden, maar gewoon meer vermogen, de Golf R is goed voor beide. net zoals de mini.
Beide mooi interieur, Alleen ben ik niet echt een golf kicker.



En op rechte stukken zou de MINI gerust wat meer power mogen hebben.



Denk dat een MINI met 250 Pk meer fun is als een 271 pk Golf, ( dit kan ik wel zeggen, maar weet ik natuurlijk niet.)
Heb nog geen proefrit gedaan in de golf R en heb ook nog nooit in een MINI met 250pk gereden.


Ooit eens in de MINI van Adrenalin gereden, dat ding voelde al 10x zo rap. ( zal ook wel deels aan het geluid liggen maar toch :P )
Dr. Evil
Be Mini
Be Mini
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 apr 2011, 19:43

20 mar 2013, 11:50

Oh, het is dan ook nog

Golf 1475 kilo, tegen MINI 1250 kilo. ( misschien eens wat nuttelozen dingen uit de mini schroeven. :lol: om hem nog lichter te maken.)
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

20 mar 2013, 11:52

Nou doe de math als je dat weet:

Golf 5,44
Mini JCW 5,92

:mrgreen:
Dr. Evil
Be Mini
Be Mini
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 apr 2011, 19:43

20 mar 2013, 11:57

R53 is toch 6,4 ?
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

20 mar 2013, 11:59

Ik had 211pk gepakt.
Dr. Evil
Be Mini
Be Mini
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 apr 2011, 19:43

20 mar 2013, 12:00

Wilcoos schreef:Ik had 211pk gepakt.
Dat klopt maar een R53 works is toch 0-100 in 6,4 seconde ? of zit ik nou verkeerd ?
Dr. Evil
Be Mini
Be Mini
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 apr 2011, 19:43

20 mar 2013, 12:01

boris_brznjef schreef:nutteloze dingen eruit halen inderdaad:

Achterbank eruit kooi erin / aircopomp eruit dummy erin / R56 draagarmen achter / licht gewicht stoelen / licht gewicht wielen. Goed begin lijkt mij.
Het vervelende hiervan is, achterbank eruit. is 20 kilo lichter, rolkooi erin, 20 kilo zwaarder. :mrgreen:
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

20 mar 2013, 12:02

Dr. Evil schreef:
Wilcoos schreef:Ik had 211pk gepakt.
Dat klopt maar een R53 works is toch 0-100 in 6,4 seconde ? of zit ik nou verkeerd ?
Oh bedoel je dat :P

Ik riep een gewicht / pk verhouding :wink:

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”