2 maanden met de Golf R en je wil een andere uitlaat en inlaat en een stukje software voor die fel begeerde 340pk. Kost je dan ook weer 1500 - 2500 euroDr. Evil schreef:Wat ik alleen nog wil weten,
Is het echt 1500-2500 euro waard ? die 40 pk ? Zal het de MINI echt zoveel
sneller maken ? Zal je er echt plezier van beleven ?
Of kun je beter gewoon dat geld bij een andere auto leggen, ( voorbeeldje, de 2010 Volkswagen golf R met 271 pk ? ). .
of de Focus RS met 305 pk
dat is een beetje mijn zoek punt, Ik geniet onwijs van de MINI, alleen wil ik wat snellers. ( maar doe de MINI het liefst niet weg ).
Tunen van mijn JCW pk en koppel
- Wilcoos
- Volledig MINI minded!
Bericht
- Dr. Evil
- Be Mini
Bericht
maar stel dat ik voor de tuning kies, maakt het de MINI dan gelijk met de Golf of RS ? aangezien de MINI minder kilo's heeft ?
Ik vind het een moeilijke keuzen. Vind de MINI gewoon tja, meer stijl.
De RS is en blijft een Ford, dit zie je gelijk aan het interieur. Maar de Golf maakt het zowel interieur als exterieur goed. + 4 wiel aangedreven. maar blijft natuurlijk een golf. ( wat natuurlijk een bepaald imago heeft hier in NL )
Je zegt dat ik me vraag heb beantwoord. alleen kan ik zelf het antwoord niet vinden. !
Ik vind het een moeilijke keuzen. Vind de MINI gewoon tja, meer stijl.
De RS is en blijft een Ford, dit zie je gelijk aan het interieur. Maar de Golf maakt het zowel interieur als exterieur goed. + 4 wiel aangedreven. maar blijft natuurlijk een golf. ( wat natuurlijk een bepaald imago heeft hier in NL )
Je zegt dat ik me vraag heb beantwoord. alleen kan ik zelf het antwoord niet vinden. !
- cooperke s
- Bijna verslaafd
- Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
- Wilcoos
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je zegt het precies goed, het blijft een Golf met een bepaald image. Ik had hiervoor een GTI met 300pk en 450nm. Uiteraard was die sneller, door de aanpassingen ook redelijk goed in de bochten. Maar qua rijden is een Mini meer hardcore. En staar je niet blind op het aantal pk's. Als je het niet kan gebruiken heb je er nog niets aan. Je kan beter investeren in een goed onderstel en remmen, daar heb je om te beginnen meer aan.Dr. Evil schreef:maar stel dat ik voor de tuning kies, maakt het de MINI dan gelijk met de Golf of RS ? aangezien de MINI minder kilo's heeft ?
Ik vind het een moeilijke keuzen. Vind de MINI gewoon tja, meer stijl.
De RS is en blijft een Ford, dit zie je gelijk aan het interieur. Maar de Golf maakt het zowel interieur als exterieur goed. + 4 wiel aangedreven. maar blijft natuurlijk een golf. ( wat natuurlijk een bepaald imago heeft hier in NL )
Je zegt dat ik me vraag heb beantwoord. alleen kan ik zelf het antwoord niet vinden. !
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Als rechtuitbranden je hobby is, zijn er wel snellere alternatieven dan een MINI te bedenken...
- Dr. Evil
- Be Mini
Bericht
Beide mooi interieur, Alleen ben ik niet echt een golf kicker.
En op rechte stukken zou de MINI gerust wat meer power mogen hebben.
Denk dat een MINI met 250 Pk meer fun is als een 271 pk Golf, ( dit kan ik wel zeggen, maar weet ik natuurlijk niet.)
Heb nog geen proefrit gedaan in de golf R en heb ook nog nooit in een MINI met 250pk gereden.
Ooit eens in de MINI van Adrenalin gereden, dat ding voelde al 10x zo rap. ( zal ook wel deels aan het geluid liggen maar toch )
Ik zoek niet iets voor rechtuitbranden, maar gewoon meer vermogen, de Golf R is goed voor beide. net zoals de mini.MartijnGizmo schreef:Als rechtuitbranden je hobby is, zijn er wel snellere alternatieven dan een MINI te bedenken...
Beide mooi interieur, Alleen ben ik niet echt een golf kicker.
En op rechte stukken zou de MINI gerust wat meer power mogen hebben.
Denk dat een MINI met 250 Pk meer fun is als een 271 pk Golf, ( dit kan ik wel zeggen, maar weet ik natuurlijk niet.)
Heb nog geen proefrit gedaan in de golf R en heb ook nog nooit in een MINI met 250pk gereden.
Ooit eens in de MINI van Adrenalin gereden, dat ding voelde al 10x zo rap. ( zal ook wel deels aan het geluid liggen maar toch )
- Dr. Evil
- Be Mini
Bericht
Het vervelende hiervan is, achterbank eruit. is 20 kilo lichter, rolkooi erin, 20 kilo zwaarder.boris_brznjef schreef:nutteloze dingen eruit halen inderdaad:
Achterbank eruit kooi erin / aircopomp eruit dummy erin / R56 draagarmen achter / licht gewicht stoelen / licht gewicht wielen. Goed begin lijkt mij.
Onze sponsors