Racen met een Mini Cooper

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
TGrift
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Re: Racen met een Mini Cooper

22 dec 2013, 22:00

Koenv schreef:Ik gebruik mijn S eigenlijk alleen maar voor het circuit, in 1 woord geweldig.
Weet niet met welke aanpassingen je R50 uitgevoerd is? Maar heb de Challenge Coopers zien rijden en dat rijd flink door. De beleving is iig fantastisch.

Afbeelding
Koen waar heb je die challenge spoiler besteld?
speedy
NMC Legend
NMC Legend

23 dec 2013, 06:42

op de foto die je laat zien is een replica gp spoiler en daar loopt net een groupbuy hier op het forum ;) (Orranje G wing)
challenge is deze
Afbeelding
Laatst gewijzigd door speedy op 23 dec 2013, 06:55, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

23 dec 2013, 06:44

dit is een challenge spoiler 2e generatie en zoiets heb je ook wel van M7 voor de r53 ;)
Afbeelding

m7 c-wing
Afbeelding
Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 dec 2013, 09:40

Als je nog mee wil doen met de groupbuy, 330 euro geleverd of gemonteerd, moet je snel zijn!
Ik kan er evt nog wel een extra bestellen
TGrift
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

29 dec 2013, 12:57

Ja ik wil wel zo'n originele challenge spoiler voor de r50 exact zoals op de grijze r50 zit hoe doen we dat?
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 dec 2013, 16:50

Die op die grijze zit is een R56 challenge spoiler. Voor de R53 ziet een challenge (of eigenlijk JCM spoiler) er heel,anders uit. Die op die grijze zit is van M7 en die is bepaald niet goedkoop...

Op eBay staat trouwens ook nog zo'n R56 challenge spoiler voor net geen €600, ongespoten en ex verzenden
Laatst gewijzigd door mushrop op 29 dec 2013, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 dec 2013, 16:53

Dit is de R53 challenge spoiler:

Afbeelding

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
TGrift
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

29 dec 2013, 18:04

Ik zoek de echte challenge spoiler zoals deze waar in engeland mee gereden wordt in de mini challenge maar dan voor de r50/r53 zie fotoAfbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 dec 2013, 09:07

Ja, wat Boris zegt. De enige echte challenge voor de r53 is die op die rode. Op die gele is replica. De originele challenge spoiler voor een r56 kost ruim €2500,-. Zelfs in de challenge rijden zes aar niet mee omdat de replica's dus maar €600,- kost en er EXACT zo uitziet.

Maar nog een keer; de enige echte challenge spoiler is die JCM spoiler op mijn foto van die rode

Ohs en als je die zoekt, zoek dan goed want het kost mij nog geen 2 tellen om dat ding op eBay te vinden.

Afbeelding
newminishop
One wheel wonder
One wheel wonder

05 jan 2014, 22:10

it giet oan!

Zoals door mij zelf (TGrift) in dit draadje als wens uitgesproken ben ik nu in de organisatie verstrengeld geraakt met mijn bedrijf (vrijwillig overigens ;-)

Dutch MINI Challenge heet het project.

Er gaat in Clubverband in 2014 geracet worden met de MINI. We hebben in eerste instantie voor de R50 gekozen van de eerste generatie met het oog op de kosten.

De dure raceklassen waar met nieuwe auto's (ik noem de swiftcup, de clio cup etc.) geracet wordt zijn al jaren aan populariteit aan het inboeten terwijl bijvoorbeeld de Mazda Max5Cup (waar ondergetekende zelf al jaren in meerijdt) waar met een wat oudere auto met lage running costs geracet wordt wel mateloos populair zijn.

De eerste generatie dus, met een totale cupprijs incl. auto van rond de 10.000 euro dit is inclusief aanpassingen aan motor en bak, om ze geschikt te maken voor circuitgebruik. Hiervoor gaan we gebruik maken van de jarenlange expertise van Klaas van Beek Auto Racing. Jullie wel bekend.

Met een hele kekke auto (maar dat hoef ik jou niet uit te leggen) tegen geringe kosten racen

Newminishop (mijn bedrijf) gaat een stukje sponsoring verzorgen en verzorgt het Cuppakket voor alle deelnemers. Je kunt dus zelf een eigen auto inzetten koopt een cuppakket met alle motor en bakaanpassingen, rolkooi, brandblusser, schroefset, velgen, banden etc. etc. haalt je licentie en je kunt meedoen.

Iedereen staat dus met een auto in dezelfde specificatie en vermogen aan de start en de beste wint (of de constantste) Auto wordt bij Beek gerold en verzegeld dus geen mogelijkheid tot zelf tunen en daarmee torenhoge kosten.

Er wordt zo'n 8 x per jaar gereden op Zandvoort, assen en Zolder (B) en misschien dit jaar nog wel in Spa (B) of op het Bilsterberg Race resort (D)

Dit alles op evenementen van het DNRT.

Lijkt het je iets of ben je gewoon nieuwsgierig en wil je op de hoogte gehouden worden. Schrijf je dan in als geïnteresseerde op http://www.dutchminichallenge.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (vrijblijvend) of volg de ontwikkelingen door onze facebookpagina te liken http://www.facebook.com/dutchminichallenge" onclick="window.open(this.href);return false;

Of bel me gewoon even, dan praat ik je bij over het hoe en waarom (neem even de tijd ;-)

Groet, Tom van de Grift
newminishop
Kijk op http://www.dutchminichallenge.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

05 jan 2014, 22:41

Als ik niet verzot was op de Ring (dichterbij voor mij dan Zandvoort en Assen) dan wist ik het wel.
Lijkt mij veel plezier voor verhoudingsgewijs weinig geld als je echt wilt racen.

Dit is trouwens de John Cooper Motorsport (JCM) MINI Challenge achterspoiler die gebruikt werd in de Duitse en Engelse MINI Challenge van de 1ste generatie. Ik heb er zelf één in carbon gemaakt vanaf het origineel want soms doet men moeilijk als men hiermee de Ring op wil i.v.m. motorrijders.

Zo'n M7 achterspoiler weet ik denk ik nog wel te koop voor je in Duitsland.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
TGrift
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

05 jan 2014, 23:03

Ik had al gelezen dat je zelf ook gek op racen bent berthil.
Ik kan me voorstellen dat jij en iedere andere trackday racer niet direct in racen in cupverband wil stappen.

Aan de andere kant is het de manier om je krachten te meten met anderen met hetzelfde materiaal, en zo'n echte race maakt je ook enorm fanatiek. Daarbij is de sfeer op het evenement en de gezelligheid eromheen net zo belangrijk!

Wat betreft de challenge spoiler daar heb ik al een oplossing voor gevonden.

Zegt het voort in ieder geval!

Thx
newminishop
One wheel wonder
One wheel wonder

09 jan 2014, 22:52

Even een tussenstand: we hebben heel veel reacties en concrete aanmeldingen gehad voor ons concept dutch MINI Challenge. We hebben dan ook besloten om 2 informatie avonden te organiseren. Zoals het er nu uitziet 26 jan. 19.30 en 6 feb 19.30. Heb je interesse of alleen nieuwsgierig meld je dan even via [email protected] ! Meer weten bel even of kijk op onze facebookpagina www.facebook.com/dutchminichallenge bedankt!

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”