Ok, update!
De andere MINI was niet naar onze smaak en áls we over gaan voor een R56s wil ik toch iig een N18 blok. En om nu alwéér een hoop geld uit te geven..
Kortom, ga weer terug naar het plan om deze meer naar onze smaak te maken en heb inmiddels een mooie set velgen gevonden welke ik héél graag eronder wil hebben. Zit nu alleen met het volgende.
Schroefset: KW V1 / Cobra (keuze nog niet gemaakt maar dat maakt niet heel veel uit lijkt me)
Velgen: 17x8.25 ET35 <-- Gaat dat wel passen onder de R52?
Banden: Vind persoonlijk een iets getrokken band erg mooi staan. Denk dat ik dan uitkom op 205 of 215?
Punt is, gaat dit allemaal passen zonder aanlopen e.d. of is het een kwestie van trial and error?
R52 S - Buikje moet op de grond!
- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: R52 S - Buikje moet op de grond!
Klopt wat Lars zegt..
Nog een optie: Gewoon niet Te laag gaan?!
Nog een optie: Gewoon niet Te laag gaan?!

- Mike--
- 4 op een rij!
Bericht
Re: R52 S - Buikje moet op de grond!
Duidelijk, wil graag een mooie dikke stance creëren. Zoals onderstaand bijvoorbeeld!








- Beetle
- Mod virus alert!
- Locatie: s-Heerenhoek
Bericht
Re: R52 S - Buikje moet op de grond!
Ook met 7J velgen(zelfs met et45) en 205 bandjes kan je een bredere stance achter creëren door langere camberlinks te gebruiken en de montageplaat van de trailing arm meer naar buiten te zetten. Bredere banden achter betekent namelijk meer onderstuur en dat heeft de Mini al genoeg.
- Mike--
- 4 op een rij!
Bericht
Re: R52 S - Buikje moet op de grond!
Ok dankje, helaas zijn de velgen die ik wil niet smaller dan 8,25..

- ajede
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Gelderland
Bericht
Re: R52 S - Buikje moet op de grond!
Moet wel beetje lachen hoor, sorry.... In je openingspost zeg je dat je eigenlijk geen comfort wilt verliezen en dan heb je het over maximaal plat qua hoogte auto en een maximale breedte qua velg. Behoorlijk tegenstrijdig niet?

- Mike--
- 4 op een rij!
Bericht
Re: R52 S - Buikje moet op de grond!
Ik begrijp je, maar toen had ik deze velgen nog niet gezien en was ik nog niet verliefd op een stance zoals ip de pics hierboven.
Comfort is voor mij persoonlijk niet zo belangrijk maar meer voor m'n vriendin.
Begrijp dat beiden niet mogelijk zijn dus zal maar moeten settelen met meer stance en wat minder comfort..
Comfort is voor mij persoonlijk niet zo belangrijk maar meer voor m'n vriendin.
Begrijp dat beiden niet mogelijk zijn dus zal maar moeten settelen met meer stance en wat minder comfort..

- ajede
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Gelderland
Bericht
Re: R52 S - Buikje moet op de grond!
Of een KW3 erop zetten en op hoogst mogelijk comfort zetten icm laagste afstelling, maar dat kost wat.... 


- A i r
- 4 op een rij!
Bericht
Re: R52 S - Buikje moet op de grond!
Ik heb 17x8 et30 onder mijn 3cm verlaagde r53 en dat past prima. Ik zou 17x8.25 et35 wel aandurven.
- Mike--
- 4 op een rij!
Bericht
Re: R52 S - Buikje moet op de grond!
Ben nu bezig met offerte opvragen voor een ST ATX (gelijk aan KW2 maar dan geen inox en mét camberplates, ST is dochtermerk van KW) en die set velgen + banden.ajede schreef:Of een KW3 erop zetten en op hoogst mogelijk comfort zetten icm laagste afstelling, maar dat kost wat....
Alleen denk ik niet dat ik met 3 cm de gewenste stance zal hebben..A i r schreef:Ik heb 17x8 et30 onder mijn 3cm verlaagde r53 en dat past prima. Ik zou 17x8.25 et35 wel aandurven.

- Mike--
- 4 op een rij!
Bericht
Re: R52 S - Buikje moet op de grond!
Resultaat!
Mike-- schreef:Ok, belofte maakt schuld. Even geprobeerd met PS de foto's wat mooier te krijgen, maar helaas. Heb het geduld niet dat te leren![]()
Schatje is voorzien van een ST XTA schroefset. ST is een dochter van KW en deze schroefset is identiek aan de KW V2. Behalve dat de ST goedkoper is en geen Inox. Echter zijn de camberplates bij de ST XTA standaard!![]()
Wielen:
Japan Racing JR-11 17x8,25 ET 35 Bronze omringd door 215/40/17 rubber van Toyo. De Proxes TR1 om precies te zijn. Bewust gekozen voor 215 om een lichtelijk getrokken effect te krijgen, maar niet te veel.
Uiteindelijk draait het natuurlijk om het resultaat, de beoordeling laat ik aan jullie zelf over
Helaas loopt de boel achter nog wel aan dus ben aan het bedenken hoe ik dat het beste kan oplossen. Meer camber wil ik eigenlijk niet omdat de banden dan meer gaan slijten en dit een negatief effect heeft op de wegligging. Echter, wil ook niet hoger natuurlijk! Voor kan ik helaas niet lager ivm het raken van de schroefset, nu kan het echt nèt!
Tips zijn dus zéér welkom, woensdag gaat ze weer terug om alles verder te finetunen.

Onze sponsors