Goedkopere intercooler oplossingen

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Manick
Sponsor

Re: Goedkopere intercooler oplossingen

11 jan 2016, 22:20

Ik heb zo'n chinees IC, niet gemonteerd omdat kort daar na een GRS op me pad kwam. Maar any way hier wat foto's van de Chinees Afbeelding

Afbeelding

OEM Cooper S IC vs de Chinees, hij is wel iets groter, wel moet ik zeggen dat de inlaat en uitlaat van de IC exact gelijk zijn qua maten. Dus dat doen ze wel goed
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jan 2016, 17:48

Las vanmorgen iets dat ze passend gemaakt moeten worden. Zowel om het te monteren als voor juist functioneren. Slijpen en plakband was de oplossing volgens mij. Moet de topic nog even opzoeken.
Afbeelding
degraan
One wheel wonder
One wheel wonder

22 jan 2016, 23:36

Heeft er iemand ervaring met het verschil tussen rijden met en zonder IC upgrade, dagelijks gebruik met veel snelweg en verder gewoon wat sprintjes vanwege een kriebel onder mijn rechter voet...
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

23 jan 2016, 10:41

Als je ic invoert in de zoek functie linksboven, kan je er genoeg info over vinden
Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 jan 2016, 13:26

degraan schreef:Heeft er iemand ervaring met het verschil tussen rijden met en zonder IC upgrade, dagelijks gebruik met veel snelweg en verder gewoon wat sprintjes vanwege een kriebel onder mijn rechter voet...
Je merkt er niets van. Het kost je gewoon een hoop geld ;)

Als je een keer Nurburgring pakt, dan merk je wel wat verschil.
Het verschil dat je merkt is dat de temperatuur lager blijft van de intake. Als bestuurder merk je er niet heel veel van.

Denk dat als je meer dan alleen een 15 of 17% pully neemt, dan wel verschil merkt. Je kan dan langer en vaker volgas zonder dat je merkt dat je steeds minder vermogen hebt.
Verschillen zijn minimaal. Tenzij hevig getuned.

Het is meer een Gadget dan echt een must. Zeker als daily.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”