Beek Auto Racing grafieken topic!

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Onder de Erasmusbrug
Berichten: 1764
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:42

23 mei 2007, 18:22

Grafiekje van part II.

Helemaal standaard MINI cooper S, met JCW Motorsport pijp (zonder tussendemper).
134 KW (180 PK) bij 6500RPM
225 NM bij 4000RPM
Afbeelding

Is niet slecht voor een pre-faceliffie 8) .
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding
Boudie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Wassenaar
Berichten: 267
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:47

06 jun 2007, 23:17

Afbeelding

-K&N typhoon
-Beek tuning (file van Maaij )
-Supersprint spruitstuk+cat.
-JCW sports exhaust
-TSW engine demper (weet niet of het van invloed is )

Laatste grafiek na ongeveer 2 uur tunings werk door Paul Weiter . Zijn advies is om het standaard luchtfilter te proberen ..En daarmee een langere slang. hij vermoed dat het daaraan licht .Vermogen kan geen spat meer bij .
Al met al zal het niet veel beter worden . Ik ga sowieso morgen Klaas van Vuure bellen hierover . Kan iemand me nog advies geven ?
:?
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

07 jun 2007, 07:15

Koppel is een beetje raar :roll: opzich kan het wel aan het filter liggen als die warme lucht aanzuigt..
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

07 jun 2007, 09:42

Ik kan altijd zo goed het verschil merken tussen een warme dag en een koele avond. :|
miniracer
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 194
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:20

07 jun 2007, 12:14

Boudie schreef:Afbeelding

-K&N typhoon
-Beek tuning (file van Maaij )
-Supersprint spruitstuk+cat.
-JCW sports exhaust
-TSW engine demper (weet niet of het van invloed is )

Laatste grafiek na ongeveer 2 uur tunings werk door Paul Weiter . Zijn advies is om het standaard luchtfilter te proberen ..En daarmee een langere slang. hij vermoed dat het daaraan licht .Vermogen kan geen spat meer bij .
Al met al zal het niet veel beter worden . Ik ga sowieso morgen Klaas van Vuure bellen hierover . Kan iemand me nog advies geven ?
:?
ik heb meer pks en jij hebt meer koppel in de lage toerentallen.... ???

iedere auto is anders hé maar is ook aan de luchtfilter te wijten denk ik ? probeer is een een CAI dan zal je misschien iets hoger uitkomen in de PK's ....

Maar met een supersprint CAT en spruistuk had ik toch wel VEEL MEER koppel verwacht, net zoals MAAIJ ....

succes met het tunen van je coopertje maar eigenlijk hé heeft het pas ""echt" zin als je de cilinderkop doet en er een turbo op zet ... laat die S'sjes dan maar komen ,

wie kan dit eigenlijk doen tegen een schappelijk prijs ??
Boudie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Wassenaar
Berichten: 267
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:47

07 jun 2007, 13:06

@Miniracer Wat is een CAI , Closed air intake ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13490
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

07 jun 2007, 13:47

Bijna goed, Cold Air Intake :)
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

07 jun 2007, 16:25

Boudie schreef:@Miniracer Wat is een CAI , Closed air intake ?
Berthil schreef:Bijna goed, Cold Air Intake :)
Dus die heb je al, de K&N Typhoon is ook een CAI. Wat miniracer waarschijnlijk bedoelt is een type CAI zoals de Pipercross Viper.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

07 jun 2007, 16:32

Ik kreeg ook slechte resultaten bij Beek met de Typhoon filter :?
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

07 jun 2007, 21:16

Gewoon het standaard filterhuis terug plaatsen, eventueel met k&N filter :wink:
Voor het geluid hoef je het nu niet meer te doen toch :mrgreen:
Menno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Erp
Berichten: 2712
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:26

07 jun 2007, 23:46

Ik heb SS spruit en cat van Maaij samen met K&N en heb een koppel van 166 8)
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

07 jun 2007, 23:51

Ik had een koppel van 178NM. Toch erg hoog als je dit vergelijkt met andere Coopers. Waar zit dan het verschil? Uitlaat (compleet SS)? of luchtfilter (Viper).
Menno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Erp
Berichten: 2712
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:26

07 jun 2007, 23:53

Denk misschien dan toch de uitlaat. Bij mij is destijds gemeten met standaard Cooper uitlaat..
Jij had toch ook een groter gasklephuis of zoiets?
Laatst gewijzigd door Menno op 07 jun 2007, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

07 jun 2007, 23:53

kan van alles zijn... ook manier van inrijden etc... die 12NM voel je niet maar is idd wel een verschilletje..

kan altijd..
voorheen keertje met 2 dezelfde bouwjaar coupe's op de bank geweest.. beide org.. en 1 was 212 pk en andere 231... dus jah :S


Coen
miniracer
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 194
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:20

08 jun 2007, 14:51

ja iedere wagen is verschillend hé....

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”