Vergelijk tegendruk uitlaten Cooper S

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
minikoeper
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 mei 2006, 03:31

22 mei 2006, 00:52

En een scootertje opvoeren is tegenwoordig al snel alleen de begrenzingen uit de variomatic en het propje uit de uitlaat halen.
Soms een groter hoofdsproeier monteren , mee geleverd met en Kimco.
Vroeger liep gewoon nog k***en met snelle cilinders van mallosi of ander hubuskelubesmerk om dat hok sneller te krijgen.
Het liefst nog even met een boor uit pa's borenverzameling door de carburateur mits deze al groter was dan 13 mm toendertijd.
Opvoeren van je brommer was toenertijd nog zelf gigakl*ten om hem snel te krijgen.
Tegenwoordig heb je watergekoelde cilinders , binnenrotor onsteking , lichtgewicht expansieuitlaten voor diverse cilinderinhouden enzovoort.
Laatst komt er bij een maatje van me een gozer stuiterend binnen , brommer op de bank , bijna 17 pk aan het achterwiel 70cc , binnenrotor , en nogwat.
bijna met zoveel als een legale 125cc versie van het Aprilia merk.
Soms zou ik toch willen dat ik weer 16 was , alleen met verstand van nu , auw!!!!!!!
p.s. en ook het gewicht van toen ik 16 was graag.
Robin
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Almere
Berichten: 81
Lid geworden op: 26 sep 2005, 11:13

22 mei 2006, 01:32

Haha waar doet me dat aan denken.. Voor een jaar of 4-5 was ik ook zo en 17pk aan het achterwiel was goed te halen.. Maar ik rij liever in me MINI. :D
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

22 mei 2006, 10:58

17? kheb er 22 uitgekregen, maar dat duurde exact 2 dagen :P
toch heeft die tijd veel feeling opgeleverd voor motoren, vooral het oor is lekker getrained. hoort meteen als iets niet helemaal lekker zit.

ach, binnenkort maar eens beginnen met een cooper s uitlaat omlassen, begint toch alweer te kriebelen... :wink:
enfin, weer verder over de autos :roll:
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

22 mei 2006, 11:28

Tja, ik heb destijds niet zoveel aan brommers gesleuteld, meer aan tractoren en andere land- en tuinbouwmachines. :roll: 8)
Laatst gewijzigd door Mini Poeper op 22 mei 2006, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Robin
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Almere
Berichten: 81
Lid geworden op: 26 sep 2005, 11:13

22 mei 2006, 19:37

haha ja klopt, ik heb er een tijd aan gesleuteld, samen met petder de gast. Ik was alleen meer van de Hebo cilinders en Yasuni uitlaten en de rest malossi.. (sorry voor de off-topic)
Maar ik heb een geweldige tijd gehad met het sleutelen aan de scooters..
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

23 mei 2006, 15:28

Robin schreef:en de rest malossi..
overrange :wink:

ontopic: de tegendruk is besproken, maar weet iemand van welk materiaal de cooper s uitlaat is gemaakt?
Robin
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Almere
Berichten: 81
Lid geworden op: 26 sep 2005, 11:13

23 mei 2006, 20:58

haha juist.. de overrange.. heerlijke dingen maar ja..

Nu weer on topic: Ja dan heb ik weinig te melden eigenlijk.. :oops:
minikoeper
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 mei 2006, 03:31

25 mei 2006, 00:53

als je het over de grootste botlleneck in het hele uitlaatsysteem wil hebben dan kun je beginnen bij het uilaatspruitstuk van de mini in het algemeen.
kijk eens naar die vier primiare pijpjes die samen komen en vervolgens samen geknepen worden om in de secundiare te kunnen passen.
daar bij komt het orginele kat / naar achter systeem nog het beste uit de bus op het miltek systeem na op mini2.com maar dat is nog met org. uitlaatspruitstuk.
en die dubbele kat. waarvan de eerste best wel klein is ten opzichte van de tweede kat..
dus waarom vervalt deze eerste kat. bij vervangings manifolds?
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

25 mei 2006, 14:14

Sid schreef:
Robin schreef:en de rest malossi..
overrange :wink:

ontopic: de tegendruk is besproken, maar weet iemand van welk materiaal de cooper s uitlaat is gemaakt?
Staal met aluminium schalen om de achterste dempers.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13490
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

25 mei 2006, 14:40

Hier nog even het MTH spruitstuk en MINI spruitstuk. Bij de MINI is goed te zien dat waar de 4 pijpjes bij elkaar komen deze behoorlijk samengeknepen worden.

Afbeelding
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

25 mei 2006, 16:31

Kost dat nou, zo een MTH spruitstuk? en het monteren ervan?

iDD
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

25 mei 2006, 16:56

werner schreef:
Sid schreef:
Robin schreef:en de rest malossi..
overrange :wink:

ontopic: de tegendruk is besproken, maar weet iemand van welk materiaal de cooper s uitlaat is gemaakt?
Staal met aluminium schalen om de achterste dempers.
THNX :P
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6589
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

25 mei 2006, 17:22

IDD,

Kost ongeveer 1100 euro.

Tesamen met een pulley en tuning, laten we zeggen nog eens 900 euro, heb je dan net zoveel of meer vermogen als een JCW. En dat voor de helft van het geld.
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

25 mei 2006, 18:42

Hmmm, dat is ook leuk om te weten!

Maar hoe zit dat dan met de garantie enzo?

wat zijn de afwegingen tussen JCW set en MTH alles?

iDD
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1035
Lid geworden op: 24 feb 2006, 18:13

25 mei 2006, 20:08

peter schreef:IDD,

Kost ongeveer 1100 euro.

Tesamen met een pulley en tuning, laten we zeggen nog eens 900 euro, heb je dan net zoveel of meer vermogen als een JCW. En dat voor de helft van het geld.
De JCW biedt, behalve de garantie :wink: , nog wel méér dingen.
Wat dacht je van grotere benzine-injectoren én een aangepaste cilinderkop die aangepast is aan het hogere vermogen én een aangepaste compressor én natuurlijk niet te vergeten de 2 Works-badgets :wink: .

Én boven alles, een auto waaraan je merkt dat alles op elkaar is ingespeeld en wat het eindresultaat is van duizenden engineerings-uren.

Ik heb voor mijn Works ook een MCS-Digitec met ook 210 pk gehad, maar mijn Works is vééél harmonischer en alerter.

Én vergeet de hogere inruilwaarde van de auto niet!
Laatst gewijzigd door Miniboard op 25 mei 2006, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”