En een scootertje opvoeren is tegenwoordig al snel alleen de begrenzingen uit de variomatic en het propje uit de uitlaat halen.
Soms een groter hoofdsproeier monteren , mee geleverd met en Kimco.
Vroeger liep gewoon nog k***en met snelle cilinders van mallosi of ander hubuskelubesmerk om dat hok sneller te krijgen.
Het liefst nog even met een boor uit pa's borenverzameling door de carburateur mits deze al groter was dan 13 mm toendertijd.
Opvoeren van je brommer was toenertijd nog zelf gigakl*ten om hem snel te krijgen.
Tegenwoordig heb je watergekoelde cilinders , binnenrotor onsteking , lichtgewicht expansieuitlaten voor diverse cilinderinhouden enzovoort.
Laatst komt er bij een maatje van me een gozer stuiterend binnen , brommer op de bank , bijna 17 pk aan het achterwiel 70cc , binnenrotor , en nogwat.
bijna met zoveel als een legale 125cc versie van het Aprilia merk.
Soms zou ik toch willen dat ik weer 16 was , alleen met verstand van nu , auw!!!!!!!
p.s. en ook het gewicht van toen ik 16 was graag.
Vergelijk tegendruk uitlaten Cooper S
- Sid
- Volledig MINI minded!
Bericht
17? kheb er 22 uitgekregen, maar dat duurde exact 2 dagen
toch heeft die tijd veel feeling opgeleverd voor motoren, vooral het oor is lekker getrained. hoort meteen als iets niet helemaal lekker zit.
ach, binnenkort maar eens beginnen met een cooper s uitlaat omlassen, begint toch alweer te kriebelen...
enfin, weer verder over de autos

toch heeft die tijd veel feeling opgeleverd voor motoren, vooral het oor is lekker getrained. hoort meteen als iets niet helemaal lekker zit.
ach, binnenkort maar eens beginnen met een cooper s uitlaat omlassen, begint toch alweer te kriebelen...

enfin, weer verder over de autos

- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Tja, ik heb destijds niet zoveel aan brommers gesleuteld, meer aan tractoren en andere land- en tuinbouwmachines.

Laatst gewijzigd door Mini Poeper op 22 mei 2006, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- minikoeper
- One wheel wonder
Bericht
als je het over de grootste botlleneck in het hele uitlaatsysteem wil hebben dan kun je beginnen bij het uilaatspruitstuk van de mini in het algemeen.
kijk eens naar die vier primiare pijpjes die samen komen en vervolgens samen geknepen worden om in de secundiare te kunnen passen.
daar bij komt het orginele kat / naar achter systeem nog het beste uit de bus op het miltek systeem na op mini2.com maar dat is nog met org. uitlaatspruitstuk.
en die dubbele kat. waarvan de eerste best wel klein is ten opzichte van de tweede kat..
dus waarom vervalt deze eerste kat. bij vervangings manifolds?
kijk eens naar die vier primiare pijpjes die samen komen en vervolgens samen geknepen worden om in de secundiare te kunnen passen.
daar bij komt het orginele kat / naar achter systeem nog het beste uit de bus op het miltek systeem na op mini2.com maar dat is nog met org. uitlaatspruitstuk.
en die dubbele kat. waarvan de eerste best wel klein is ten opzichte van de tweede kat..
dus waarom vervalt deze eerste kat. bij vervangings manifolds?
- iDarkDesign
- Transformer
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
Hmmm, dat is ook leuk om te weten!
Maar hoe zit dat dan met de garantie enzo?
wat zijn de afwegingen tussen JCW set en MTH alles?
iDD
Maar hoe zit dat dan met de garantie enzo?
wat zijn de afwegingen tussen JCW set en MTH alles?
iDD
- Miniboard
- Volledig MINI minded!
Bericht
, nog wel méér dingen.
Wat dacht je van grotere benzine-injectoren én een aangepaste cilinderkop die aangepast is aan het hogere vermogen én een aangepaste compressor én natuurlijk niet te vergeten de 2 Works-badgets
.
Én boven alles, een auto waaraan je merkt dat alles op elkaar is ingespeeld en wat het eindresultaat is van duizenden engineerings-uren.
Ik heb voor mijn Works ook een MCS-Digitec met ook 210 pk gehad, maar mijn Works is vééél harmonischer en alerter.
Én vergeet de hogere inruilwaarde van de auto niet!
De JCW biedt, behalve de garantiepeter schreef:IDD,
Kost ongeveer 1100 euro.
Tesamen met een pulley en tuning, laten we zeggen nog eens 900 euro, heb je dan net zoveel of meer vermogen als een JCW. En dat voor de helft van het geld.

Wat dacht je van grotere benzine-injectoren én een aangepaste cilinderkop die aangepast is aan het hogere vermogen én een aangepaste compressor én natuurlijk niet te vergeten de 2 Works-badgets

Én boven alles, een auto waaraan je merkt dat alles op elkaar is ingespeeld en wat het eindresultaat is van duizenden engineerings-uren.
Ik heb voor mijn Works ook een MCS-Digitec met ook 210 pk gehad, maar mijn Works is vééél harmonischer en alerter.
Én vergeet de hogere inruilwaarde van de auto niet!
Laatst gewijzigd door Miniboard op 25 mei 2006, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze sponsors