2007 Cooper S - Wensenlijst

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
badkarma
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Horn
Berichten: 273
Lid geworden op: 15 feb 2006, 09:28

09 apr 2006, 12:00

Idd 4 wd zou helemaal te gek zijn :mrgreen:
Sinds 07-2009 helaas geen Mini meer. Rijd nu een A4.
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

Re: Cool ´S´

10 apr 2006, 09:57

Miniboard schreef:
Bearcrow schreef:Ik zie dat je´n 2005 S hebt. Heb je hier al een LSD inzitten?
Yep, i.c.m. het (bijna) complete Workspakket en de Brembo-remmen :mrgreen: :mrgreen:
Of met het Chili pakket is het een gratis optie. :)

En mijn wens...

Een compressor !!!! en geen turbo zoals nu overal te lezen staat :(
Afbeelding
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1035
Lid geworden op: 24 feb 2006, 18:13

Re: Cool ´S´

10 apr 2006, 18:34

FastBunny schreef:mijn wens...

Een compressor !!!! en geen turbo zoals nu overal te lezen staat :(
Vergis je niet in de nieuwe turbo voor de S. Het is een zéér moderne Twinturbo. Een kleine turbo die erg snel aanspreekbaar is en een grotere die inkomt als echt vermogen wordt gevraagd.
De huidige (verouderde en onzuinige) Chrysler-motor is niet het sterkste punt van de MINI. De nieuwe motor biedt veel meer mogelijkheden tot nog meer pk's :mrgreen: en is bovendien, denk ik, flink wat zuiniger. Wat wil je meer, méér pk's en zuiniger :wink: .
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

Re: Cool ´S´

10 apr 2006, 18:40

Miniboard schreef:Wat wil je meer, méér pk's en zuiniger :wink: .
Hebbe hebbe hebbe!!!
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

10 apr 2006, 18:56

@ MINIboard:

Kunnen wel al bestellen? :-PP :mrgreen: (dit klinkt wel erg goed!!)
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1035
Lid geworden op: 24 feb 2006, 18:13

10 apr 2006, 19:21

Arjan schreef:@ MINIboard:

Kunnen wel al bestellen? :-PP :mrgreen: (dit klinkt wel erg goed!!)
Ik ben al aan het sparen, zal wel niet goedkoop zijn :mrgreen: :wink:
Bearcrow
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Vollenhove
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 mar 2006, 21:49

Twinturbo

10 apr 2006, 22:23

Vergis je niet in de nieuwe turbo voor de S. Het is een zéér moderne Twinturbo. Een kleine turbo die erg snel aanspreekbaar is en een grotere die inkomt als echt vermogen wordt gevraagd.
De huidige (verouderde en onzuinige) Chrysler-motor is niet het sterkste punt van de MINI. De nieuwe motor biedt veel meer mogelijkheden tot nog meer pk's en is bovendien, denk ik, flink wat zuiniger. Wat wil je meer, méér pk's en zuiniger
Best ´Miniboard´ dat wist ik niet Twinturbo dus?
Tja ik ben het met je eens dat de huidige motor verouderd is.
De mechanische soundtrack is echter wel ongeevenaard!

Ik ben heel benieuwd welk uitlaatgeluid men in de new new mini weet te engineeren. Het gaat helemaal nergens over, voor mij alleen wel een heel belangrijke fun factor.

Normaal gesproken zoek ik de 4500 rpm+ altijd op vanwege de machtige kick die snelheid en geluid -de emotionele beleving zeg maar- geven. Het is wel rijbewijs onvriendelijk!

Ik heb wel wat moeite me het geblaas van zo´n Twin turbo voor te stellen, zou dat nou net zo mooi zijn vraag ik me af. Een twinturbo zal wel veel makkelijker af te regelen zijn dan een compressor. Alhoewel een compressor met electronische Van Doorne aandrijving zou maakbaar zijn.... :) Helaas zit daar waarschijnlijk weer te weinig ´aantal´in.

Ik heb nog wel een vraag, heb je dat bericht over die Twin Turbo uit een artikeltje? Heb je nog een link waar we een en ander kunnen lezen?

Groet,

Rick
Je ziet ´t pas als je ´t door hebt
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

Re: Twinturbo

10 apr 2006, 23:06

Miniboard schreef:De huidige (verouderde en onzuinige) Chrysler-motor is niet het sterkste punt van de MINI.
:{ Zucht, zucht en nog eens zucht, hoe vaak moet ik het nog zeggen...? :roll:
Het is géén Chrysler-motor, maar Tritec-motor. Tritec is een 50%-50% Joint Venture van BWM AG en Daimler-Chrysler. Voor diegene die niet weten wat een Joint Venture is: dat is een zakelijk samenwerkingsverband tussen, in dit geval twee, partijen om samen één economische activiteit te ondernemen. De partijen spreken af om zowel winst als verlies te delen.
Een joint venture wordt vaak opgezet voor een speciaal project, in dit geval om de Neon's van Chrysler en de MINI's van BMW van motoren te voorzien.
Bearcrow schreef:Normaal gesproken zoek ik de 4500 rpm+ altijd op vanwege de machtige kick die snelheid en geluid -de emotionele beleving zeg maar- geven. Het is wel rijbewijs onvriendelijk!
Moet je eens een classic rijden, daar is die snelheid en geluid -de emotionele beleving nóg groter! Rijd je 80 km/h over landweggetjes, heb je het gevoel dat je 100 km/h rijdt!!! :mrgreen:
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1035
Lid geworden op: 24 feb 2006, 18:13

Re: Twinturbo

10 apr 2006, 23:08

Bearcrow schreef:Ik heb nog wel een vraag, heb je dat bericht over die Twin Turbo uit een artikeltje? Heb je nog een link waar we een en ander kunnen lezen?
Kijk eens hier: http://www.motoringfile.com/2004/12/14/ ... _in_detail

Bij bmw zelf is dacht ik ook een persbericht te lezen. Googlen met "Mini R56" moet ook het e.e.a. opleveren.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

25 mei 2006, 19:25

Naast een One d een Cooper d en een Cooper Sd....?
De diesels van tegenwoordig zijn geen blokken meer om je voor te schamen en hun koppel kan voor flink lol zorgen.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

26 mei 2006, 10:23

Ik ben benieuwd waar ze mee gaan komen. BMW kennende gaat dat helemaal goed komen. Hij zal in ieder geval goed geplaatst worden.

Een V6je met 4WD lijkt me wel wat. Maar ja 2 van die opties die hem vermoedelijk erg zwaar maken...

Een achterwiel aangedreven Mini Cooper S met de nodige pk's heeft volgens mij ook wel wat!
Afbeelding

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”