2007 Cooper S - Wensenlijst
- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Breda
Bericht
En mijn wens...
Een compressor !!!! en geen turbo zoals nu overal te lezen staat
Re: Cool ´S´
Of met het Chili pakket is het een gratis optie.Miniboard schreef:Yep, i.c.m. het (bijna) complete Workspakket en de Brembo-remmenBearcrow schreef:Ik zie dat je´n 2005 S hebt. Heb je hier al een LSD inzitten?
En mijn wens...
Een compressor !!!! en geen turbo zoals nu overal te lezen staat
- Miniboard
- Volledig MINI minded!
Bericht
De huidige (verouderde en onzuinige) Chrysler-motor is niet het sterkste punt van de MINI. De nieuwe motor biedt veel meer mogelijkheden tot nog meer pk's en is bovendien, denk ik, flink wat zuiniger. Wat wil je meer, méér pk's en zuiniger .
Re: Cool ´S´
Vergis je niet in de nieuwe turbo voor de S. Het is een zéér moderne Twinturbo. Een kleine turbo die erg snel aanspreekbaar is en een grotere die inkomt als echt vermogen wordt gevraagd.FastBunny schreef:mijn wens...
Een compressor !!!! en geen turbo zoals nu overal te lezen staat
De huidige (verouderde en onzuinige) Chrysler-motor is niet het sterkste punt van de MINI. De nieuwe motor biedt veel meer mogelijkheden tot nog meer pk's en is bovendien, denk ik, flink wat zuiniger. Wat wil je meer, méér pk's en zuiniger .
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Re: Cool ´S´
Hebbe hebbe hebbe!!!Miniboard schreef:Wat wil je meer, méér pk's en zuiniger .
- Bearcrow
- Leerling Mini lid
- Locatie: Vollenhove
Bericht
Tja ik ben het met je eens dat de huidige motor verouderd is.
De mechanische soundtrack is echter wel ongeevenaard!
Ik ben heel benieuwd welk uitlaatgeluid men in de new new mini weet te engineeren. Het gaat helemaal nergens over, voor mij alleen wel een heel belangrijke fun factor.
Normaal gesproken zoek ik de 4500 rpm+ altijd op vanwege de machtige kick die snelheid en geluid -de emotionele beleving zeg maar- geven. Het is wel rijbewijs onvriendelijk!
Ik heb wel wat moeite me het geblaas van zo´n Twin turbo voor te stellen, zou dat nou net zo mooi zijn vraag ik me af. Een twinturbo zal wel veel makkelijker af te regelen zijn dan een compressor. Alhoewel een compressor met electronische Van Doorne aandrijving zou maakbaar zijn.... Helaas zit daar waarschijnlijk weer te weinig ´aantal´in.
Ik heb nog wel een vraag, heb je dat bericht over die Twin Turbo uit een artikeltje? Heb je nog een link waar we een en ander kunnen lezen?
Groet,
Rick
Twinturbo
Best ´Miniboard´ dat wist ik niet Twinturbo dus?Vergis je niet in de nieuwe turbo voor de S. Het is een zéér moderne Twinturbo. Een kleine turbo die erg snel aanspreekbaar is en een grotere die inkomt als echt vermogen wordt gevraagd.
De huidige (verouderde en onzuinige) Chrysler-motor is niet het sterkste punt van de MINI. De nieuwe motor biedt veel meer mogelijkheden tot nog meer pk's en is bovendien, denk ik, flink wat zuiniger. Wat wil je meer, méér pk's en zuiniger
Tja ik ben het met je eens dat de huidige motor verouderd is.
De mechanische soundtrack is echter wel ongeevenaard!
Ik ben heel benieuwd welk uitlaatgeluid men in de new new mini weet te engineeren. Het gaat helemaal nergens over, voor mij alleen wel een heel belangrijke fun factor.
Normaal gesproken zoek ik de 4500 rpm+ altijd op vanwege de machtige kick die snelheid en geluid -de emotionele beleving zeg maar- geven. Het is wel rijbewijs onvriendelijk!
Ik heb wel wat moeite me het geblaas van zo´n Twin turbo voor te stellen, zou dat nou net zo mooi zijn vraag ik me af. Een twinturbo zal wel veel makkelijker af te regelen zijn dan een compressor. Alhoewel een compressor met electronische Van Doorne aandrijving zou maakbaar zijn.... Helaas zit daar waarschijnlijk weer te weinig ´aantal´in.
Ik heb nog wel een vraag, heb je dat bericht over die Twin Turbo uit een artikeltje? Heb je nog een link waar we een en ander kunnen lezen?
Groet,
Rick
Je ziet ´t pas als je ´t door hebt
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Het is géén Chrysler-motor, maar Tritec-motor. Tritec is een 50%-50% Joint Venture van BWM AG en Daimler-Chrysler. Voor diegene die niet weten wat een Joint Venture is: dat is een zakelijk samenwerkingsverband tussen, in dit geval twee, partijen om samen één economische activiteit te ondernemen. De partijen spreken af om zowel winst als verlies te delen.
Een joint venture wordt vaak opgezet voor een speciaal project, in dit geval om de Neon's van Chrysler en de MINI's van BMW van motoren te voorzien.
Re: Twinturbo
Zucht, zucht en nog eens zucht, hoe vaak moet ik het nog zeggen...?Miniboard schreef:De huidige (verouderde en onzuinige) Chrysler-motor is niet het sterkste punt van de MINI.
Het is géén Chrysler-motor, maar Tritec-motor. Tritec is een 50%-50% Joint Venture van BWM AG en Daimler-Chrysler. Voor diegene die niet weten wat een Joint Venture is: dat is een zakelijk samenwerkingsverband tussen, in dit geval twee, partijen om samen één economische activiteit te ondernemen. De partijen spreken af om zowel winst als verlies te delen.
Een joint venture wordt vaak opgezet voor een speciaal project, in dit geval om de Neon's van Chrysler en de MINI's van BMW van motoren te voorzien.
Moet je eens een classic rijden, daar is die snelheid en geluid -de emotionele beleving nóg groter! Rijd je 80 km/h over landweggetjes, heb je het gevoel dat je 100 km/h rijdt!!!Bearcrow schreef:Normaal gesproken zoek ik de 4500 rpm+ altijd op vanwege de machtige kick die snelheid en geluid -de emotionele beleving zeg maar- geven. Het is wel rijbewijs onvriendelijk!
- Miniboard
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bij bmw zelf is dacht ik ook een persbericht te lezen. Googlen met "Mini R56" moet ook het e.e.a. opleveren.
Re: Twinturbo
Kijk eens hier: http://www.motoringfile.com/2004/12/14/ ... _in_detailBearcrow schreef:Ik heb nog wel een vraag, heb je dat bericht over die Twin Turbo uit een artikeltje? Heb je nog een link waar we een en ander kunnen lezen?
Bij bmw zelf is dacht ik ook een persbericht te lezen. Googlen met "Mini R56" moet ook het e.e.a. opleveren.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Naast een One d een Cooper d en een Cooper Sd....?
De diesels van tegenwoordig zijn geen blokken meer om je voor te schamen en hun koppel kan voor flink lol zorgen.
De diesels van tegenwoordig zijn geen blokken meer om je voor te schamen en hun koppel kan voor flink lol zorgen.
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bergen op Zoom
Bericht
Ik ben benieuwd waar ze mee gaan komen. BMW kennende gaat dat helemaal goed komen. Hij zal in ieder geval goed geplaatst worden.
Een V6je met 4WD lijkt me wel wat. Maar ja 2 van die opties die hem vermoedelijk erg zwaar maken...
Een achterwiel aangedreven Mini Cooper S met de nodige pk's heeft volgens mij ook wel wat!
Een V6je met 4WD lijkt me wel wat. Maar ja 2 van die opties die hem vermoedelijk erg zwaar maken...
Een achterwiel aangedreven Mini Cooper S met de nodige pk's heeft volgens mij ook wel wat!
Onze sponsors