Geluid Coopertje verbeteren

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Timitri
Nieuw Lid
Nieuw Lid

09 feb 2008, 19:24

bedankt voor alle adviezen!! :D
die middelste demper weghalen lijkt me goud, maar om nu direct daarvoor een bedrijf te zoeken is miss wel duur, wat voor bedrijven zijn daar allemaal voor??
Zelf zou ik het natuurlijk ook kunnen doen met een andere buis die ik miss kan vinden en ff op maat kan zagen, maar dan moet ik wel de goeie diameter van de pijp hebben, die ik zelf nog niet gemeten heb,
weet iemand van jullie toevallig ook hoeveel die diameter van een orginele mini pijp is??
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

11 feb 2008, 23:58

De MINI heeft standaard géén middendemper!!! Vanaf de katalysator gaat de deze in een rechte pijp naar de demper (is overigens één geheel). Bij de Cooper S zit hier een soort fake demper bij (ik dacht links).
Neem je een JCW uitlaat dan krijg je wél een middendemper.

Afbeelding

Als je de katalysator er tussenuit wilt halen (is niet iets om aan te raden) dan is dit heel goed te doen door een stukje pijp te laten fabriceren met aan beide zijden een flens. Deze tussen de middenpijp en de spruitstuk plaatsen.

De diameter van de originele pijp is 40mm bij een One en Cooper. Dit weet ik zeker omdat ik ten tijde van einddemper en middenpijp wissel een en ander heb opgemeten met een schuifmaat. Bij een Cooper S kan zou dit iets groter kunnen zijn, maar dacht het hetzelfde.
Der Abt
Be Mini
Be Mini

02 mar 2008, 20:45

Ik heb wel een middendemper op mijn Cooper.

Foto van de middendemper:
Afbeelding

Je kan op de foto duidelijk de katalysator en de middendemper zien.
Oscar
4 op een rij!
4 op een rij!

02 mar 2008, 20:52

Ook van de week toevallig gemeten, buitenwerks:

One 45 mm
Cooper S 57 mm
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 mar 2008, 00:44

Jij had ook een sportuitlaat ofzo af fabriek he. Dat is een sportdemper die erop zit.
Der Abt
Be Mini
Be Mini

03 mar 2008, 09:37

Inderdaad.
Deze optie bestaat wel niet meer op de Mini.

Dit is de sportuitlaat die ik heb (de einddemper is nu vervangen door een Eisenmann):
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=20

De sportuitlaat van Mini zelf lijkt heel erg op de standaard uitlaat, maar er is blijkbaar toch een verschil tussen de einddempers en natuurlijk het sierstuk dat er vanachter op zit.

Betreffende de middendemper, op de gewone Cooper uitlaat zit blijkbaar ook een middendemper.
Dit is de gewone uitlaat (zoals je ziet lijkt die heel erg op de sportuitlaat van Mini zelf, maar er is een verschil):

Dit is de JCW:

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”