MTH

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Morty
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:

13 feb 2006, 13:17

Dit ziet er allemaal niet te best uit.
Ben benieuwd naar mijn resultaat eigenlijk, daar ik de bestanden rechtstreeks van MTH heb ontvangen... anders zal ik eens moeten gaan informeren bij Powerchips ofzo vrees ik :?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

13 feb 2006, 14:40

Eelke schreef:Berthil, begrijp ik nu goed dat jij alle data hebt van de testbankdag? Ik had begrepen dat ik zelf e.e.a. moest doorsturen maar heb nog niks gezien.
Ik heb inderdaad alle data, op de testbankdag heb ik verzocht om alle Excel sheets op mijn USB stick te zetten. Alles zal anoniem worden vergeleken zonder kentekens e.d. Als van Beek wat traag is wil ik jullie ook wel de Excel sheet sturen al je me even een PB-tje stuurt met e-mail adres.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 feb 2006, 16:11

Heeft iemand wel eens een officiele uitdraai van MTH gezien met de beloofde pk's? want ze beloven van alles.. ca 210pk met spruitstuk! Hoeveel mag deze afwijken met circa.. 15pk!? Ik heb 195pk (ben niet ontreveden) maar dan moeten ze gewoon zeggen 195pk met spruitstuk en niet de boel voorliegen.. want dan krijg je dit soort reactie's..
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 feb 2006, 16:34

Kijk even naar deze grafieken (selecteer Cooper, of type naar keuze, en dan performance) van een getunde cooper en wat je kunt realiseren: 122 PK, komt mij bekend voor
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

13 feb 2006, 17:34

Arjan schreef:Kijk even naar deze grafieken (selecteer Cooper, of type naar keuze, en dan performance) van een getunde cooper en wat je kunt realiseren: 122 PK, komt mij bekend voor
De koppel komt ook overeen (158Nm) met de resultaten van de testbank
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 feb 2006, 18:32

ben zelf bezig met Heinz tuning in belgië. wij gaan met enkele 4 maart op de rollen.
Heinz maakt echter maatwerk, en tuned op de rollen, met gegarandeerd 130pk voor de cooper. (met dyno uitdraai)
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

13 feb 2006, 19:03

Hier alvast de uitdraaien in een vergelijkingsgrafiek voor de S-en op de dyno dag. Dit maakt veel duidelijk denk ik. MTH stelt behoorlijk teleur. Het zal mij benieuwen wat ze er van gaan maken. Enkele van ons hebben al aangeboden naar MTH te rijden om daar ter plekke de Tuner file te optimaliseren, want dit verschil is véél te groot.

Testbank Dag Cooper S Vermogen vergelijk
Testbank Dag Cooper S Koppel vergelijk

Helalas geeft MTH geen waarden voor het koppel dus die staan er niet in.

Het vergelijk voor de Cooper is al bijna klaar, ik hoop het vanavond ook er op te zetten maar krijg vandaag weer bezoek van een collega uit Amerika. Druk druk druk.

Gelieve dit NIET op andere websites te posten, als dit b.v. naar mini2.com gaat is de bok vet. We willen eerst MTH de kans geven de boel recht te zetten voordat de verhoudingen verstoort worden.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

13 feb 2006, 20:06

Denk idd dat het verstandiger is om de resultaten nergens anders op het internet te zetten. Eerst wachten op de reactie van MTH.
De standaard S doet het helemaal niet slecht :) Zat nog even in de org file van mijn MTH tuningfile te kijken en zag dit ergens staan:

(C)2005ˇˇˇˇˇˇVersion #T6ˇˇˇˇˇMini Cooperˇˇˇˇˇ130PS/159NmˇˇˇˇˇONLY FOR TUNERˇˇLesen
fÅrˇˇˇˇˇˇˇSPI blockieren !

Is versie T6 niet het oude versie van de tunerfile? Ze zitten nu op versie 7. Betekend dit dat ik nog een oude file heb of is dit iets anders?
Laatst gewijzigd door Maaij op 14 feb 2006, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

14 feb 2006, 02:13

Ik weet niet of er voor de Cooper ook een versie 7 file is, dat zou best nog eens 6 kunnen zijn?

Intussen heb ik de vermogensgrafiek van de Coopers ook klaar
Deze is ook richting MTH.

Gelieve deze zoals de vorige niet ergens anders te publiceren.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 feb 2006, 07:39

Dank je, Berthil!

Ik ga er toch vanuit dat we een paar PK vermogenswinst hebben door de aanpassing aan de MINI. (PlayMINI uitlaat en de Pipercross luchtfilter). Dat meegerekend zitten we nog niet eens aan de MTH standaardwaarde (voorheen Cartune file van 60 euro)

Ben benieuwd naar de reactie vanuit MTH. Als ik naar de grafiek kijk dan doen we het nog het beste...... Ik wacht het even af.
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Oz-i
Enthousiast
Enthousiast

14 feb 2006, 09:01

Berthil schreef:Ik weet niet of er voor de Cooper ook een versie 7 file is, dat zou best nog eens 6 kunnen zijn?

Intussen heb ik de vermogensgrafiek van de Coopers ook klaar
Deze is ook richting MTH.

Gelieve deze zoals de vorige niet ergens anders te publiceren.
Strakke grafiek zo alles bij elkaar :). Zo zie je maar weer, meten is weten. Wat ik wel vreemd vind, is dat de genoemde PK's de waarden zijn die men gelijk al riep als men van de bank af kwam. (+ 122 PK).

Dan zijn dit toch de waarden gemeten aan de wielen? Dat is immers wat er gemeten werd zaterdag. Het verlies door de aandrijflijn moest berekend worden en daar werden luchtomstandigheden ook in meegenomen. Met het verlies van 22% dat opgegeven wordt door Beek zou je dan richting 148 PK aan de motor gaan. (of 156 PK als je het vermogen aan de wielen op 78% stelt). Maar uit de opmerking boven aan de grafiek ("Corrected for 22% Drive Train Loss") zou ik juist verwachten dat de 22% correctie al heeft plaatsgevonden. :roll:

De verschillen tussen de 2 onderste MC's, zeker bij 3.000 en 5.000 toeren vind ik ook veel opvallend. Is die blauwe lijn uitgerust met een MTH tunerfile? Bij genoemde toerentallen blijft deze achter op de groene lijn. Bovendien zou die uitkomen op standaardwaarden.
Afbeelding
Ik neem een joint zei de goudvis ... dan word ik haai! 8)
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Nederland

14 feb 2006, 09:06

Maaij schreef:Denk idd dat het verstandiger is om de resultaten nergens op het internet te zetten.
Waar dacht je dat het nu stond? ;) Maar goed, is inderdaad nog weer wat anders dan ergens op een voorpagina zetten (al haalt Google natuurlijk alles boven water).
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

14 feb 2006, 09:57

De 22% correctie is al uitgevoerd in de grafieken, zo zijn ze ook aangeleverd door Beek Racing. 22% is dacht ik standaard voor voorwielaandrijvers, dus Beek racing heeft direct na de dyno bij melden van het aantal pk's alvast een rekensommetje uitgevoerd, dagelijks werk voor hun misschien.
kees jan
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

14 feb 2006, 11:08

Berthil schreef:De 22% correctie is al uitgevoerd in de grafieken, zo zijn ze ook aangeleverd door Beek Racing. 22% is dacht ik standaard voor voorwielaandrijvers, dus Beek racing heeft direct na de dyno bij melden van het aantal pk's alvast een rekensommetje uitgevoerd, dagelijks werk voor hun misschien.
,

Zit dit alles ook een beetje te volgen, en als ik dit alles zo lees begin ik wel een beetje aan de resultaten te twijfelen, qua reken methode, weet nog wel uit mijn porschetijd, dat de temperatuur en luchtdruk per rollenbanktest apart werden gemeten, en ook vermeld in de uitdraaien, en die zie ik hier helemaal niet, en ook niet naar welke norm het vermogen wordt gemeten, weet dat MTH meet naar de norm din 70200, dus mij lijkt het beter om eerst maar eens wat meer gegevens bovenwater te krijgen, ipv gelijk conclusies te trekken :wink:

@ bertil, waar baseer jij je verwachte 250 pk eigenlijk op heb jij MTH kit3 erop zitten dan?
MTH Kit 3
MTH cylinder head, MTH cams, MTH fuel cooler, MTH air filter, MTH manifold, MTH pulley, special version of the tuner software. Please note, that we do not work on second hand parts. The cylinder head as well as the cams are always new. We do not take parts in exchange.

COOPER S 250 BHP

dacht dat jij alleen een andere pouli en spruitstuk had :wink:

Groet uit Voorhout

Kees Jan
mini cooper S, JCW,zwart wit dak, panoramadak, harman kardon, 18" jcw velgen,aero pakket, navigatie, JCW stoelen, MTH spruitstuk
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

14 feb 2006, 11:30

kees jan schreef:Zit dit alles ook een beetje te volgen, en als ik dit alles zo lees begin ik wel een beetje aan de resultaten te twijfelen, qua reken methode, weet nog wel uit mijn porschetijd, dat de temperatuur en luchtdruk per rollenbanktest apart werden gemeten, en ook vermeld in de uitdraaien, en die zie ik hier helemaal niet, en ook niet naar welke norm het vermogen wordt gemeten, weet dat MTH meet naar de norm din 70200, dus mij lijkt het beter om eerst maar eens wat meer gegevens bovenwater te krijgen, ipv gelijk conclusies te trekken :wink:
Voor mij is het aantal pk's niet echt heel belangrijk. Of ik nu 120 of 130+ pk heb, daar kan ik mee leven, maar dat de verschillen tussen standaard, MTH tunerfile en MTH spruitstuk zo klein is, valt me wel erg tegen. Ook al zal de methode niet helemaal optimaal zijn. De verhouding tussen de verschillende mods zullen dan toch niet/niet veel veranderen?

@Berthil: Thanx voor de grafiek. Zier er goed uit. De standaard Cooper doet het zeker niet slecht ;)
@Eelke: Ik bedoel nergens anders ;)

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”