Ben benieuwd naar mijn resultaat eigenlijk, daar ik de bestanden rechtstreeks van MTH heb ontvangen... anders zal ik eens moeten gaan informeren bij Powerchips ofzo vrees ik

Ik heb inderdaad alle data, op de testbankdag heb ik verzocht om alle Excel sheets op mijn USB stick te zetten. Alles zal anoniem worden vergeleken zonder kentekens e.d. Als van Beek wat traag is wil ik jullie ook wel de Excel sheet sturen al je me even een PB-tje stuurt met e-mail adres.Eelke schreef:Berthil, begrijp ik nu goed dat jij alle data hebt van de testbankdag? Ik had begrepen dat ik zelf e.e.a. moest doorsturen maar heb nog niks gezien.
De koppel komt ook overeen (158Nm) met de resultaten van de testbankArjan schreef:Kijk even naar deze grafieken (selecteer Cooper, of type naar keuze, en dan performance) van een getunde cooper en wat je kunt realiseren: 122 PK, komt mij bekend voor
Strakke grafiek zo alles bij elkaarBerthil schreef:Ik weet niet of er voor de Cooper ook een versie 7 file is, dat zou best nog eens 6 kunnen zijn?
Intussen heb ik de vermogensgrafiek van de Coopers ook klaar
Deze is ook richting MTH.
Gelieve deze zoals de vorige niet ergens anders te publiceren.
Waar dacht je dat het nu stond?Maaij schreef:Denk idd dat het verstandiger is om de resultaten nergens op het internet te zetten.
,Berthil schreef:De 22% correctie is al uitgevoerd in de grafieken, zo zijn ze ook aangeleverd door Beek Racing. 22% is dacht ik standaard voor voorwielaandrijvers, dus Beek racing heeft direct na de dyno bij melden van het aantal pk's alvast een rekensommetje uitgevoerd, dagelijks werk voor hun misschien.
Voor mij is het aantal pk's niet echt heel belangrijk. Of ik nu 120 of 130+ pk heb, daar kan ik mee leven, maar dat de verschillen tussen standaard, MTH tunerfile en MTH spruitstuk zo klein is, valt me wel erg tegen. Ook al zal de methode niet helemaal optimaal zijn. De verhouding tussen de verschillende mods zullen dan toch niet/niet veel veranderen?kees jan schreef:Zit dit alles ook een beetje te volgen, en als ik dit alles zo lees begin ik wel een beetje aan de resultaten te twijfelen, qua reken methode, weet nog wel uit mijn porschetijd, dat de temperatuur en luchtdruk per rollenbanktest apart werden gemeten, en ook vermeld in de uitdraaien, en die zie ik hier helemaal niet, en ook niet naar welke norm het vermogen wordt gemeten, weet dat MTH meet naar de norm din 70200, dus mij lijkt het beter om eerst maar eens wat meer gegevens bovenwater te krijgen, ipv gelijk conclusies te trekken![]()
Onze sponsors