Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 nov 2006, 20:20

Berthil schreef:Voor die prijs is het interessant om er eens langs te gaan voordat ik alle hardware heb aangepast. Dan krijg ik alleen wel de file van Peter als ik het goed begrijp, of passen ze het dan toch nog een beetje aan via een dyno?
Anders neem ik wel even contact op met Beek, ik kan ze mijn MTH file met de e-mail sturen.
PS. de file van peter, daar zit die hik nog in bij stationair toerental.
Ik weet niet of ze die er uit krijgen dan!
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 nov 2006, 20:59

Ben vandaag even langs geweest bij beek.
Heb aan paul gevraagd of hij ook de MTH file kan optimalizeren.
Dit is volgens paul geen probleem. Hij geeft ook aan dat als hij een file op maat maakt voor een bepaalde specificate (bijvoorbeeld cooperS met spruitje en ander filter) . Dat hij dan diezelfde file voor een ander mini met dezelfde spec kan gebruiken. Hoeft dan ook niet op de bank.
Dit is naar mijn mening dan hetzefde wat MTH doet, en niet op maat!
Een deze dagen krijgt hij ook een andere interface voor zijn software zodat hij niet meer aan de ECU hoeft te solderen ( meet punten )
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

07 nov 2006, 22:01

Maaij heeft de software van RMS goed bekeken en een licensie gekocht, die werkt met de MTH interface. Die software geeft veel waardes, o.a. cilindertemperatuur en onstekingshoek, zaken die nodig zijn bij een op maat tuning.

Wat Beek doet klinkt dan inderdaad als MTH als men zonder te meten een file a.d.h.v. specificaties aanpast. Uitstekend als alternatief van MTH, ook gezien de prijs van 325 euro die lager is dan MTH. Komt als voordeel bij dat je Beek gewoon kan bellen, bij MTH krijg je echt niemand aan de telefoon.
Maar is inderdaad geen op maat tuning, die prijs ligt toch meestal rond de 600 euro incl. dyno's.
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 nov 2006, 22:23

Als je tuning op maat wil kan dat ook, maar paul van beek zegt dat het eigenlijk niet nodig is omdat de motoren op zich vrijwel gelijk zijn.
Hij gaf ook aan dat als hij een basis file heeft voor een bepaalde spec er misschien nog maar een hele kleine verandering nodig is. En die is dan te verwaarlozen kwa vermogen en koppel (niet merkbaar in de praktijk)
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 nov 2006, 22:32

toch, als je zoals berthil voor duizenden euros aan spul onder je kap steekt wil je geen ''aangepaste'' file van een ander.
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 nov 2006, 22:42

Sid schreef:toch, als je zoals berthil voor duizenden euros aan spul onder je kap steekt wil je geen ''aangepaste'' file van een ander.
Voor deze zullen ze hem ook gewoon op maat maken ( bestaande file aanpassen) Bijvoorbeeld zijn MTH file, en vooralsnog ook voor de prijs van 325euro.
Hij doelt meer op kleine aanpassingen om dit zo toe te passen!
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 nov 2006, 22:49

Ze komen met een heel programma :shock: Ik heb het al gezien (shakeit) van stage 1 t/m stage 4 met o.a. grotere intercooler, spruitstuk etc.. maar dan een 4-2-1 spruitstuk... shit, die had ik ook willen hebben :?
Number 19
Enthousiast
Enthousiast

07 nov 2006, 22:51

Als ik zie hoe elke Mini toch zo kan verschillen qua prestaties en motoreigenschappen zou ik ZEKER voor een tuning op maat gaan! En Berthil met al zijn mods zie ik zelfs genoodzaakt te doen! Anders kan je er nooit het maximum uithalen.

Hadden ze bij mij gewoon een file gestoken dan had ik nooit geweten dat mijn wagen eigenlijk te weinig vermogen had (wat misschien beter was geweest :mrgreen: )
Mini Cooper Number 19

www.geocities.com/mininumber19
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 nov 2006, 22:55

Hans schreef:Ze komen met een heel programma :shock: Ik heb het al gezien (shakeit) van stage 1 t/m stage 4 met o.a. grotere intercooler, spruitstuk etc.. maar dan een 4-2-1 spruitstuk... shit, die had ik ook willen hebben :?
Klaas ruikt munten :lachuh :wink:
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 nov 2006, 23:02

Tuurlijk moet je voor tuning op maat gaan. zeker als je er een hoop aan heb veranderd, zoals berthil maar voor diegene die er nog niks aan hebben veranderd is het natuurlijk onzin om dit op maat te tunen.. en voor diegene die wel wat hebben veranderd is dit natuurlijk ook nog spot goedkoop want als ik zo lees wat werner schreef maakt paul geen verschil in prijs voor software op maat.. moet ook wel met rollenbanktest zijn anders kan je niet op maat tunen..
trouwens deze prijzen zijn exclusief voor NewMiniClub leden :D
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 nov 2006, 23:15

@Berthil, Beek heeft bij mij wel degelijk alle waardes en temperaturen etc.. opgemeten.. is ook wel nodig.. zo kon hij ook zien dat op een gegeven moment de air intake bijna 75graden was :shock: (daar zal jij geen last van hebben :wink: )
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

08 nov 2006, 09:48

Ik hoop het niet, maar je weet maar nooit.
Deze maand nog even schilderen, dan de throttle body monteren en dan langs Beek al zit die voor mijn niet op de hoek, anders was ik er al sneller weer een keer langs gegaan.
Xanlle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

08 nov 2006, 10:22

Vraagje. Ik heb een MINI Cooper S (2003) Works (2005 gemonteerd) (210pk), kan beek dan nog iets voor mij betekenen? Pk winst lijkt dus haast niet mogelijk als ik het zo lees. Bij een GP niet en waarschijnlijk is het hetzelfde bij de works. Maar mogelijk zuiniger bij bepaalde toeren door betere afstelling?
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 nov 2006, 10:46

Gewoon mijn GP file erop zetten.. dan heb je 218pk.. verder kom je niet met software tuning.
Xanlle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

08 nov 2006, 12:33

Ok bedankt, ik zal eens informeren binnenkort. Zit er 5 minuten vandaan.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”