MTH

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 feb 2006, 13:02

In het kader van het lopende onderzoek zullen er geen files en codes naar klanten worden verstuurd
Ik vraag meer even naar de bekende weg (zoals al eerder in dit topic aangegeven door mij en door anderen; wees duidelijk in wat je post/antwoord). Als er een bericht wordt gepost dan is het wel zo fijn als je ook duidelijk maakt wat je bedoelt.

Vandaar mijn vraag:
wat wordt bedoelt met "het lopende onderzoek"?

Dit geeft alleen maar meer onduidelijkheid en roept steeds meer vragen op. En op vragen wil men dan weer antwoord en terecht.
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 feb 2006, 13:56

gezellig hier.. :X ik zeg niks.. hoewel, kunnen ze de file ook aanpassen zodat het spruitstuk minder herrie maakt?! en meer vermogen want ik mis er ook nog 15 waar ik wel voor betaald heb!!
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 feb 2006, 16:27

Oz-i schreef: De verschillen tussen de 2 onderste MC's, zeker bij 3.000 en 5.000 toeren vind ik ook veel opvallend. Is die blauwe lijn uitgerust met een MTH tunerfile? Bij genoemde toerentallen blijft deze achter op de groene lijn. Bovendien zou die uitkomen op standaardwaarden.
Ja Oscar die met die blauwe lijn is wel degelijk uitgerust met een MTH tunerfile, want dat is die van mij.

Tenminste dat is waar ik voor betaald heb in 2004 bij JS Tuning en geleverd heb gekregen (zeggen zij). :?

De beloofde PK's (135) en NM's heb ik dus nooit gehad :( :( ,
en gezien het grillige verloop van de curve van KW's en NM's zit er iets goed fout in de programmering of de file. :mad: :mad:

Maar ik zal maar even de reactie van MTH en MTH Nederland op dit forum afwachten voordat ik reclameer.
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 feb 2006, 16:44

Hebben we het hier over grafieken?, ik kan ze nergens vinden.
Waar staan ze? (heb ik even gemist denk ik!)
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 feb 2006, 16:50

werner schreef:Hebben we het hier over grafieken?, ik kan ze nergens vinden.
Waar staan ze? (heb ik even gemist denk ik!)
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... =5743#5743 op pagina 11 van dit topic... :wink:
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 feb 2006, 16:53

Tanks, marco
MTH Nederland
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

!!! TERUGROEPACTIE !!!!

16 feb 2006, 16:57

UPdate over het lopende onderzoek, vanmiddag zijn de zijn de mini's van bertill en maaij uitgelezen, en weer voorzien van de goede VT7 MTH file, de uitgelezen software is opgestuurd, compleet met de goede file's, gelijk contact gehad met MTH Duitsland, en in overleg met MTH Duitsland besloten alle mini's waar Bertill of Maaij hun computer aan hebben gehad direkt contact op te nemen met JS Tuning, voor controle en opnieuw inlezen van hun MTH software. Ook anderen die hun mini willen laten controleren kunnen natuurlijk ook contact opnemen
Laatst gewijzigd door MTH Nederland op 16 feb 2006, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: !!! TERUGROEPACTIE !!!!

16 feb 2006, 17:04

MTH Nederland schreef:UPdate over het lopende onderzoek, vanmiddag zijn de zijn de mini's van bertill en maaij uitgelezen, en weer voorzien van de goede VT7 MTH file, de uitgelezen software is opgestuurd, compleet met de goede file's, gelijk contact gehad met MTH Duitsland, en opaanraden van MTH besloten alle mini's waar Bertill of Maaij hun computer aan hebben gehad direkt contact op te nemen met JS Tuning, voor controle en opnieuw inlezen van hun MTH software. Ook anderen die hun mini willen laten controleren kunnen natuurlijk ook contact opnemen
Thanks voor de snelle reactie, Berthil heeft die van mij ook uitgelezen.

Neem ook kontakt op met JS Tuning, wie weet kunnen zij gelijk de Key code en het bestand van de tuning leveren. :O
Heb daar tenslotte ook voor betaald.
Oz-i
Enthousiast
Enthousiast

16 feb 2006, 21:49

Weet niet wat je met het bestand en de key code wilt, maar het lijkt er kennelijk op alsof zelf het bestand "uitlezen" negatieve invloed heeft. Misschien zit er in de MTH software wel zo'n booby-trap waar ze het bij Van Beek ook al over hadden. :roll:
Afbeelding
Ik neem een joint zei de goudvis ... dan word ik haai! 8)
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 feb 2006, 22:25

Oz-i schreef:Weet niet wat je met het bestand en de key code wilt, maar het lijkt er kennelijk op alsof zelf het bestand "uitlezen" negatieve invloed heeft. Misschien zit er in de MTH software wel zo'n booby-trap waar ze het bij Van Beek ook al over hadden. :roll:
En als ze dan bij de dealer de software uitlezen! Lijkt me niet.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

17 feb 2006, 00:35

Wordt hier nu gesuggereerd dat het onze eigen schuld is dat wij er verouderde versies er op hebben staan omdat we onze file hebben uitgelezen? Dat Maaij er een versie 6 er in heeft staan i.p.v. versie 7 en ik de Standard file die ik in maart 2005 van JS geupload heb gekregen omdat we zelf onze versie hebben uitgelezen waardoor dit aan het licht is gekomen en waarmee de onbetrouwbaarheid van JS is aangetoond!? Dat ik met de standard file rondrij is mij telefonisch bevestigd door MTH!

Tijdens mijn telefonisch gesprek met MTH is mij onomwonden vertelt dat door uitlezen van de bestanden er niet zomaar andere software in kan staan. En als het zo gevaarlijk is waarom heeft MTH dan de zeer eenvoudige handleiding op internet staan hoe je de software moet downloaden én uploaden? Omdat het zo gevaarlijk is? Kom op zeg, blijf zelf nadenken zou ik zeggen, en laat je niet gek maken.
MTH Nederland
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

17 feb 2006, 01:38

@ bertill,

ken je dit mailtje niet meer wat MTH je op 9-2-2006 heeft gestuurd?

Von : <[email protected]>
An : <xxxxxx@xxxxxxxxx>
Datum : Donnerstag, 9. Februar 2006, 15:26
Betreff: Datei vergleich, MTH anordnen

Hallo Berthil,

die Dateien, welche du mir geschickt hast, sind definitiv nicht MTH Tunerfile Daten von deinem Fahrzeug. Ich habe mir dein File (xx-xx-xx) von JS schicken lassen und es überprüft.
Dieses ist 100% ein MTH Tunerfile VT7 für dein Fahrzeug.

Wurde nachträglich etwas anderes aufgespielt oder handelt es sich hier um ein anderes Fahrzeug?

Bitte frage wegen deinem Keycode kurz bei JS an. Sie haben alle deine Daten und geben dir deinen Code selbstverständlich gerne.

Gruss

Volker Kurch

Ik trek nog geen conclusies, jij blijkbaar wel, onderzoek loopt nog!
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

17 feb 2006, 01:49

Aan het einde van mijn file van maart 2005 staat '(C) MTH 2005'. Volker is in het telefonisch gesprek teruggekomen op zijn opmerking in de e-mail en heeft zoals ik al zei aangegeven dat het een MTH file betreft. De e-mail van 9-2 is verouderde informatie. Zoals je zelf al aan hebt gegeven vanmiddag wijkt mijn oude versie wat af van de gewone MTH files omdat mijn uitgangsfile een DigiTec file is geweest. Volkert heeft waarschijnlijk alleen naar een bepaalde opmerking gezocht die er daardoor bij mij niet in staat en is daardoor in eerste instantie op het verkeerde been gezet aangezien hij nog niet zo lang bij MTH werkt.

Ik laat even die opmerkingen zien uit de verschillende bestanden die ik van wat mensen heb en die in mijn door MTH bewerkte Digi-Tec file niet staat:

Gute Fahrt!ÿÿÿÿÿMTH(C)2004ÿÿÿÿÿÿVersion #4ÿÿÿÿÿÿMini Cooperÿÿÿÿÿ136PS/161Nm

Gute Fahrt!ÿÿÿÿÿMTH(C)2005ÿÿÿÿÿÿVersion #T6ÿÿÿÿÿMini Cooperÿÿÿÿÿ130PS/159NmÿÿÿÿÿONLY FOR TUNER

Gute Fahrt!ÿÿÿÿÿMTH(C)2005ÿÿÿÿÿÿVersion á0.1ÿÿÿÿMini Cooperÿÿÿÿÿ130PS/159Nm

Zo te zien zijn er nogal wat verschillende files. Een file met 136 pk en een TUNER file met 130 voor Coopers! (mensen kunnen mij PB-en om te vragen welke file van hun is)

Verder hoor ik graag zoals vanmiddag afgesproken nog het adres in Dusseldorf die dezelfde goede testbank heeft als MTH zodat ik daar kan gaan testen of alles nu goed is.

Jij bent diegene die al conclusies trekt en mensen onnodig bang maakt door te zeggen dat de mensen waar mijn of Maaij's computer aan hebben gehangen opeens een andere file kunnen hebben.

Gelukkig kan Volker wel mijn naam goed schrijven.

Moderator graag mijn e-mail adres en kenteken weghalen uit de JS post!
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 feb 2006, 06:34

Vanavond rond 7 uur ben ik bij Hein in Sliedrecht om wederom de software uit te laten lezen...

Ben heel benieuwd!!!
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
hansie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

17 feb 2006, 08:32

Staan de koppelkromme's van MC ook ergens? Niet op pag 11 volgens mij, vindt ik persoonlijk de belangrijkste.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”