Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 nov 2006, 16:41

Hans schreef:Trillingen.. ofzo.. peter heeft mij weer bang gemaakt..
dit is die van John Cooper Works Motorsports
Afbeelding
heeft wel een flexibel gedeelte..
Deze komt ook niet door de APK! de kat die je hier ziet is alleen voor circuit gebruik.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 nov 2006, 17:48

Koop maar geen Works pakket meer want die van peter is onder handen genomen door Beek! En... 205PK (151KW) :shock: :shock: met alleen software en natuurlijk zijn Milltek spruitje.. Echt een enorme sprong.. dit had ik niet verwacht! slecht 10KW onder de GP! :| peter stond echt te springen daar.. :mrgreen: (zijn Cooper-S had vanmorgen 191PK dus een winst van 14PK) Ik ben de hele dag bezig geweest met het supersprint spruitje.. en die is ook op de rollenbank geweest en hetzelfde vermogen (160KW) als met het MTH spruitje alleen minder koppel :? Nu is dit op 2 verschillende dagen gemeten en daarom gaat die volgend week maandag weer op de rollenbank en gaat ook de MTH spruit er weer onder.. want de Supersprint maakt mij teveel herrie (iedereen vond het mooi maar ik vind het teveel..) Dus www.beekautoracing.nl heeft een mooi Supersprint spruitje Te Koop! Ik denk dat het voor een Cooper of een standaard S een heel gaaf spruitje is maar niet voor de GP zonder achterbank..
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

20 nov 2006, 18:00

Hoeveel minder koppel hebt je met de Supersprint? Is het geluid veel gestegen tov de MTH spruitstuk? Nog iets gemerkt van je emissie lampje? Hoe was je ervaring met de Supersprint spruitstuk. Vergelijkbaar als MTH of slechter...?

Wel een mooi resultaat van Beek :)
Laatst gewijzigd door Maaij op 20 nov 2006, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
coendek
Stoepsleutelaar

20 nov 2006, 18:02

Hans schreef:Koop maar geen Works pakket meer want die van peter is onder handen genomen door Beek! En... 205PK (151KW) :shock: :shock: met alleen software en natuurlijk zijn Milltek spruitje.. Echt een enorme sprong.. dit had ik niet verwacht! slecht 10KW onder de GP! :| peter stond echt te springen daar.. :mrgreen: (zijn Cooper-S had vanmorgen 191PK dus een winst van 14PK) Ik ben de hele dag bezig geweest met het supersprint spruitje.. en die is ook op de rollenbank geweest en hetzelfde vermogen (160KW) als met het MTH spruitje alleen minder koppel :? Nu is dit op 2 verschillende dagen gemeten en daarom gaat die volgend week maandag weer op de rollenbank en gaat ook de MTH spruit er weer onder.. want de Supersprint maakt mij teveel herrie (iedereen vond het mooi maar ik vind het teveel..) Dus www.beekautoracing.nl heeft een mooi Supersprint spruitje Te Koop! Ik denk dat het voor een Cooper of een standaard S een heel gaaf spruitje is maar niet voor de GP zonder achterbank..
hans... zeker geen geluids opname van de supersprint?:P

cheers

coen
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 nov 2006, 18:05

Koppel met supersprint is nu 253NM was 261NM met MTH spruit maar met Beek software.. volgende week maandag weten we meer want dit moet je wel op dezelfde dag meten om er zeker van te zijn.. en de ontstekking van GP wordt ook nog iets vroeger gezet.. dus misschien is er nog iets te halen :mrgreen:
@coendek, nee helaas maar het spruitje zit er nog onder.. :wink:
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

20 nov 2006, 18:08

Hans schreef:Koppel met supersprint is nu 253NM was 261NM met MTH spruit maar met Beek software.. volgende week maandag weten we meer want dit moet je wel op dezelfde dag meten om er zeker van te zijn.. en de ontstekking van GP wordt ook nog iets vroeger gezet.. dus misschien is er nog iets te halen :mrgreen:
Dus je gaat volgende week maandag eerst de Supersprint weer meten en daarna het MTH spruitstuk?
Laatst gewijzigd door Maaij op 20 nov 2006, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
coendek
Stoepsleutelaar

20 nov 2006, 18:10

Hans schreef:Koppel met supersprint is nu 253NM was 261NM met MTH spruit maar met Beek software.. volgende week maandag weten we meer want dit moet je wel op dezelfde dag meten om er zeker van te zijn.. en de ontstekking van GP wordt ook nog iets vroeger gezet.. dus misschien is er nog iets te halen :mrgreen:

hans.. word tijd voor een meeting! :P ik wil dat beest van jou wel eens zien!!

maarre mocht je tijd hebben en zin.... maak eens een geluidsopname ofzo... (mocht het niet teveel werk zijn)

ik ben namelijk benieuwd.. ik heb zo'n spruitstuk gekocht.. en ben benieuwd naar de herrie die het maakt! ;)

cheers

coen
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 nov 2006, 18:18

Nou herrie maakt die wel wees maar niet bang.. maar kan jij evt maandag naar beek toe komen en die katvervanger meenemen dan kunnen we zien of het aan de Kat ligt of het spruitstuk (dat die minder koppel heeft) kan namelijk liggen aan de tegendruk.
coendek
Stoepsleutelaar

20 nov 2006, 18:23

Ik zit maandag helaas gewoon op school.. EN catvervanger ligt nog niet bij mij thuis...

anders was ik zeker langsgekomen.. ben al wat keren bij van beek geweest... dus weet het wel zo te vinden..

school skippen is vaak ook geen probleem maar ik heb het spruitstuk en catvervanger hier niet liggen :(

sorry

thanks

coen
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 nov 2006, 18:37

Hans schreef:Koop maar geen Works pakket meer want die van peter is onder handen genomen door Beek! En... 205PK (151KW) :shock: :shock: met alleen software en natuurlijk zijn Milltek spruitje.. Echt een enorme sprong.. dit had ik niet verwacht! slecht 10KW onder de GP! :| peter stond echt te springen daar.. :mrgreen: (zijn Cooper-S had vanmorgen 191PK dus een winst van 14PK)
205 pk :shock: . Die dekselse Peter(&Jannie natuurlijk :wink: ) :mrgreen: .

Tijdens de 4-landenrit kon ik hem met mijn Works(zogenaamd 210 pk) maar net bijhouden. Nu kan ik beter maar geen wedstrijdje met Peter aangaan :oops: .

Proficiat Peter&Jannie 8) .
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 nov 2006, 20:01

Wat trouwens wel leuk was om te zien was dat het spruitstuk helemaal rood werd door de hitte (tijdens testen op de rollenbank) ik zal er morgen eens een foto van plaatsen.. je kon het goed zien door de wielen heen en ook alleen maar als paul gas gaf want dan kantelt de motor en is het spruitstuk zichtbaar.. 8)
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

20 nov 2006, 20:47

@Hans, mooi resultaat bij van Beek van de Cooper S van Peter en jammer dat het spruitstukje niet bied wat het zou moeten bieden. Hebben ze bij van Beek nog een backup van jouw GP software met MTH spruitstuk :wink: Over niet al te lange tijd ligt er eentje onder onze MINI en willen dan graag die software 8) dan hebben we de GP1630A :lachuh
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 nov 2006, 21:00

@fastbunny, tuurlijk hebben ze die.. maar wacht dan even tot volgende week maandag want paul denkt nog een paar peekaas erbij te toveren door de ontsteking nog iets vroeger te zetten.. dit heeft bij peter nu ook dit mooie resultaat gebracht..
Kan er nog steeds niet over uit.. dit alleen met een spruitstuk en software.. en hier is niet mee gerommeld aan de bank.. want Werner, peter, mike en ik stonden erbij.. Nu heeft peter ook een goede compressor deze levert 0,8bar (de mijne 1,05bar wat dus niet zo heel groot verschil is) dus het resultaat zal per Mini verschillen..
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 nov 2006, 21:25

Hans schreef:@fastbunny, tuurlijk hebben ze die.. maar wacht dan even tot volgende week maandag want paul denkt nog een paar peekaas erbij te toveren door de ontsteking nog iets vroeger te zetten.. dit heeft bij peter nu ook dit mooie resultaat gebracht..
Kan er nog steeds niet over uit.. dit alleen met een spruitstuk en software.. en hier is niet mee gerommeld aan de bank.. want Werner, peter, mike en ik stonden erbij.. Nu heeft peter ook een goede compressor deze levert 0,8bar (de mijne 1,05bar wat dus niet zo heel groot verschil is) dus het resultaat zal per Mini verschillen..
Het kabeltje om de ECU te kunnen flashen (programmeren) was helaas nog niet binnen. :?
De ECU van peter was nog het oude type, en dat werkte met de bestaande apparatuur van beek wel. ( sommige mensen hebben altijd geluk :lol: )
Ik stond voor de middag gepland, maar kon door tijdgebrek en andere ECU helaas niet doorgaan. Andere optie was solderen aan de ecu, maar in overleg hebben we besloten toch even te wachten op het kabeltje!
(solderen bijft alijd zichtbaar en kan dan eventueel problemen geven met garantie!)
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 nov 2006, 21:44

Jaja, het was een teleurstellende dag....

Voor Hans :lachuh .

205pktjes schoon aan de haak en 247Nm koppel wat ook heel behoorlijk is. Toch zo'n 13Nm/12pk meer dan Werner nu heeft en slechts 14Nm/14pk minder dan de GP van Hans.

Beek heeft zeker bewezen het optimale uit de S te kunnen halen en ik kan ze iedereen aanbevelen!

Hier de uitdraai:
Afbeelding

@ Miniboard: Ik had gehoopt dat het aan me rijkwaliteit lag dat je me nauwelijks bij kon houden :mrgreen:, maar helaas onze S loopt toch echt héél erg goed!

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”