MTH

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

26 feb 2006, 22:43

LUV2XLR8 schreef:
Uit de onderzoeken van MTH is gebleken dat met jou tuning niets aan de hand
is, en dat de tuning welke voor jou auto gemaakt is er op staat.

Er van uitgaand je hiermede voldoende te hebben geïnformeerd,

Zou van Volker (MTH) ook antwoord krijgen, tot op heden nog niet gehad... :evil:
Same here.

Op verder email/pm wordt nog niet gereageert.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 feb 2006, 22:50

Telefonisch ook al geprobeerd?
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

03 mar 2006, 08:55

Even een klein update:

Ik heb een email gestuurd naar JS om te vragen of ik V7 versie van de tunerfile heb gekregen. Ook heb ik MTH Duitsland zelf gebeld om het na te vragen. Van JS heb ik te horen gekregen dat ik de juiste en nieuwste file van MTH heb gekregen. MTH heeft dit ook bevestigd. Ik heb te horen gekregen dat ik Versie 6 van de tuner file heb. Volgens MTH is er weinig verschil tussen de V6 en V7 file (bij een Cooper). De V7 file is volgens MTH speciaal voor USA om de "flat spot" eruit te halen. MTH heeft aangeboden om een V7 versie voor mijn MINI Cooper te maken. Hij heeft erbij gezegd dat het verschil niet groot is. Ik heb aangegeven dat ik altijd >RON98 tank. Volker heeft nu dus een tuner file gemaakt voor RON98/100.

Vandaag een mail van JS gekregen dat mijn garantie en eventuele update's vervalt als ik de file zelf of door iemand anders erop laat zetten. Ik heb het dus nog niet getest.

Ik heb van verschillende Cooper de tunerfile gekregen (via JS gekocht). Dit staat ergens in de file:
Gute Fahrt MTH(C)2005 Version X Mini Cooper/One 130PS/158Nm SPI blockieren. De X geeft de versie nummer aan.

Een vriend van mij heeft het rechtstreeks via MTH besteld. Hij heeft 2 files van MTH gekregen. 1 file voor RON95 en 1 file voor RON98/100
In de RON95 file staat:
Gute Fahrt MTH(C)2005 Version X Mini Cooper 130PS/159Nm ONLY FOR TUNER SPI blockieren. (Zelfde dus wat in de file van JS staat.)
In de RON98/100 file staat:
Gute Fahrt MTH(C)2005 Version X Mini Cooper 134PS/179Nm ONLY FOR RACE SPI blockieren.
Via MTH heeft hij dus 2 verschillende tunerfile gekregen. Volgens mij had Morty dit ook rechtstreeks via MTH gedaan. Ook hij heeft 2 verschillende tunerfile gekregen (Ron95 en RON98/100).

In mijn tuner file staat dit:
Gute Fahrt MTH(C)2005 Version #T6 Mini Cooper 130PS/159Nm ONLY FOR TUNER SPI blockieren

De V7 file wat ik van Volker heb gekregen:
Gute Fahrt MTH(C)2005 Version #T7R Mini Cooper 134PS/179Nm ONLY FOR RACE SPI blockieren

Volker heeft aangegeven dat het belangrijk is om alleen >RON98 te tanken bij de RON98/100 file (Anders krijgt je last van pingelen van de motor).

Wat wil ik hiermee zeggen/vragen?

1: Zo te zien zijn er 2 verschillende files. De RON95 en de RON98/100 file.
2: In de RON95 file staat 130PS/159Nm en in de RON98/100 file 134PS/179Nm.
3: Kan ik hieruit concluderen dat de 130PS/159Nm de RON95 file is en dat 134PS/179Nm de RON98/100?
4: De RON95 heeft 130PS/159Nm. Betekend dit dat het vermogen dan 130pk is en de koppel 159Nm?
De RON98/100 heeft 134PS en 179 NM. Is dit 134pk en Max. koppel 179Nm? Verschil in koppel is toch vrij groot tussen de RON95 en RON98/100 file. Volgens de MTH site geeft de tuner file 135PS voor een Cooper. Dit lijkt dus te kloppen met de RON98/100 file. Deze presteert iets beter dan de RON95 file.
5 De RON98/100 file die Volker voor mij heeft gemaakt moet mij dus betere prestatie's geven?
6: Waarom heeft de meeste niet de RON98/100 file op de Cooper (als ik mag concluderen dat de 130PS/159Nm de RON95 file is?).
7: Het LIJKT er dus op dat JS bij de meeste de RON95 file erop heeft gezet. LET OP!! ik zeg NIET dat het zo is. (om misverstanden te voorkomen). Of hebben de meeste aangegeven dat ze RON95 tanken?

Ik heb JS even een mailje gestuurd om te vragen of ze de V7 file erop willen zetten met behoud van mijn garantie.

Het telefonisch gesprek met MTH was goed. Volker van MTH had alles netjes uitgelegd en heeft voor mij de V7 tunerfile gemaakt. Ook even gepraat over de testbankdag. Volgens hem is de manier van testen niet ideaal. De testbank zelf is erg verouderd (hij heeft de video van Berthil gezien).
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 mar 2006, 17:01

Heb je ook je modificatie's doorgegeven, dan zou het vermogen op 144PK komen !! (spruitje) :lol:
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

03 mar 2006, 17:35

werner schreef:Heb je ook je modificatie's doorgegeven, dan zou het vermogen op 144PK komen !! (spruitje) :lol:
Hij wist dat ik een spruitstuk van MTH heb. Voor de zekerheid had ik het ook doorgegeven.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

04 mar 2006, 00:10

Ik heb nog steeds niets gehoord. Op mijn aanbod om naar MTH te gaan, hun partner of een andere testbank die dan wel goed test volgens MTH heb ik niets gehoord. Ik zal volgende week ook nog maar eens bellen.
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 mar 2006, 15:45

heinz kent beek, en zegt dat die bank netjes in orde is
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

04 mar 2006, 22:25

snans schreef:heinz kent beek, en zegt dat die bank netjes in orde is
Hoe is het vandaag gegaan? :)
Morty
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:

04 mar 2006, 23:44

1 woord ... een ontgoocheling voor velen.

Onder andere voor mij.
Ik zal mijn grafiek eerstdaags online zetten, maar heb nog geen tijd gehad om die in te lezen.
Ik had dus slechts 116Pk met de tunerfile die me door MTH zelf bezorgd was. (+ k&n Typhoon + Remus)
Mijn grafiek blijft volledig onder die van een standaard cooper, maar waar de andere grafieken (incl. MTH) allemaal heel lineair verlopen, is de mijne met veel hoogtes en laagtes + een aantal rare pieken.
Zowel Heinz als iedereen anders reageerde verbaasd.
Er gaat nu gevraagd worden aan de garage om mijn ECU te herflashen om te kijken of de standaard bij mij ook lager ligt.
Indien dit het geval is, kan dit wijzen op een defekt.
(bvb. kapotte nokkenas is me al verteld = -11.4pk)

Indien ik terug vol vermogen heb na de herflash, ligt het aan de software.
Ik hou jullie allemaal op de hoogte.
Yvon
Wingman
Contacteer:

05 mar 2006, 01:19

@Morty, dat is minder zeg :(

Ben wel benieuwd naar de grafieken.

Jouw grafiek met laagtes/hoogtes en rare pieken, als je onlangs zelf je luchtfilter hebt gereinigd (en opnieuw hebt ingespoten) kan het misschien daaraan liggen (dat werd ons verteld bij Van Beek; de exacte reden/uitleg weet ik niet meer, maar dan kan ik wel achterhalen als je dat wilt). Wat je zo schets komt dit aardig overeen met de grafiek van Cooperdriver.

Ben erg benieuwd of dat herflashen nog effect heeft.
Afbeelding

Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 mar 2006, 08:20

Afbeelding

hierbij mijn grafiek.

eerste run volledig standaard

tweede run met door heinz geïnstalleerde bmc filter

Afbeelding

opmerkelijk hieraan is dat de nieuwe filter een vermogenswinst geeft van 10pk, wat voor velen als "ongeloofwaardig" wordt beschouwd.
ikzelf ben ook verrast, maar klaag natuurlijk niet met het resultaat

wat opviel bij MTH-gebruikers was, dat de curves niet linear liepen zoals de standaard files.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

05 mar 2006, 09:53

Interessant. 10pk voor alleen een luchtfilter is wel erg veel. Ziet er wel erg cool uit. Hoeveel moest je ervoor betalen? Hoe is het geluid vergeleken met bijv. een Typhoon? Merk je zelf het vermogenwinst? Je hebt nog meer pk's dan alle NewMINIclub Coopers met MTH tuner files :) Zelfs meer dan mijn Cooper met MTH spruitstuk en dat alleen met een luchtfiler (wel eens waar op een ander testbank).
Hoe presteerde de Coopers met MTH tunerfile? Hoeveel pk's kregen ze op de testbank? Ben daar wel benieuwd naar gezien de resultaten van onze Coopers. Kregen ze wel de beloofde pk,s die MTH claimt
@Morty, de resultaat ziet er niet al te best uit. Hopen dat het beter wordt na de reflash.
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 mar 2006, 10:24

Morty schreef:1 woord ... een ontgoocheling voor velen.

Onder andere voor mij.
Ik zal mijn grafiek eerstdaags online zetten, maar heb nog geen tijd gehad om die in te lezen.
Ik had dus slechts 116Pk met de tunerfile die me door MTH zelf bezorgd was. (+ k&n Typhoon + Remus)
Mijn grafiek blijft volledig onder die van een standaard cooper, maar waar de andere grafieken (incl. MTH) allemaal heel lineair verlopen, is de mijne met veel hoogtes en laagtes + een aantal rare pieken.
Zowel Heinz als iedereen anders reageerde verbaasd.
Er gaat nu gevraagd worden aan de garage om mijn ECU te herflashen om te kijken of de standaard bij mij ook lager ligt.
Indien dit het geval is, kan dit wijzen op een defekt.
(bvb. kapotte nokkenas is me al verteld = -11.4pk)

Indien ik terug vol vermogen heb na de herflash, ligt het aan de software.
Ik hou jullie allemaal op de hoogte.
Kapotte nokkenas ?!!!! Klinkt er vreemd, Dan draaid de motor niet meer :mrgreen:

PS. kunnen julie de grafieken op dit forum plaatsen!

GR.werner
wally
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:

05 mar 2006, 12:13

Ik was ook bij Heinz gisteren. Hieronder mijn grafiek met ne MCC (identieke wagen als Snans) + Typhoon.
Hiermee bleef ik zelfs onder de standaard MCC van Snans. En zoals Snans reeds vermelde,
na het monteren van zijn BMC-filter was er wel dat tikje ongeloofwaardigheid .....

Afbeelding
Afbeelding
Morty
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:

05 mar 2006, 14:10

werner schreef: Kapotte nokkenas ?!!!! Klinkt er vreemd, Dan draaid de motor niet meer :mrgreen:
Werner,

Wel ik had toch ook zo de indruk.
OF is camshaft geen nokkenas?

Heb gisteren nog met een aantel mensen gesproken waaronder 2 garagisten en een aantal personen bij MINI2.com
Zij vertelden me dat het wel eens de nokkenas zou kunnen zijn.
Onlangs was er een dyno dag bij Minisport georganiseerd en een aantal MINI's hadden net zoals mij totaal ondermaatse resultaten + rare grafieken.
De mensen van Minisport vermoedden toen steeds dat het probleem zich ter hoogte van de "camshaft" moest situeren en in achteraf bleek bij nazicht bij de dealer dit meestal zo te zijn.

Het is in dat opzicht dus dat ik de MINI eens ga binnenbrengen voor nazicht.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”