Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

27 nov 2006, 16:28

Nou, de uitslag is bekend.. de supersprint (4-2-1) heeft toch iets meer koppel dan de MTH vooral tussen de 4000 en 5000 toeren. met hetzelfde piekvermogen.
Wij hebben dit op dezelfde dag gemeten (vandaag dus) maar wat wel opvalt is dat het merk en soort benzine best veel verschilt.. moest namelijk tango 98 tanken omdat de shell hier tijdelijk dicht was.. en dit levert toch echt minder vermogen op :? Vrijdag wordt de ontstekking nog een fractie eerder gezet wat mogelijk nog iets meer vermogen levert, en dan ben ik wel klaar.. en kan mijn software gebruikt worden voor een standaard Works :D
Wat we nog wel gaan doen is de JCW motorsports spruitstuk nabouwen met sport Kat voor vriendelijker prijs :D Dit is ook een 4-2-1
dus ik ben weer proefkonijn..
Afbeelding
Number 19
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: België
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jun 2006, 00:06

27 nov 2006, 17:41

Hans schreef: Wat we nog wel gaan doen is de JCW motorsports spruitstuk nabouwen met sport Kat voor vriendelijker prijs :D Dit is ook een 4-2-1
dus ik ben weer proefkonijn..
Hoe ga je dat doen? :shock:

Kan je de Supersprint niet gebruiken met een OEM cat? Op de site staat dit toch zo... Dan toch heel wat minder herrie.
Mini Cooper Number 19

www.geocities.com/mininumber19
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

27 nov 2006, 17:43

De supersprint is ook model hiervoor.. alleen de pijpjes waar ze van 2 naar 1 gaan worden iets langer.. dit heeft JCW motorsports ook!
En de Kat wordt wordt hetzelfde als de Supersprint want die doet het perfect! Is goed schoon en het emissie lampje blijft uit :wink: en een paar honderd euro's goedkoper.. ook handig.
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6589
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

27 nov 2006, 19:00

Het gedeelte 'van 4 naar 2' is lang genoeg bij het Supersprint spruitstuk, maar het gedeelte 'van 2 naar 1' is te kort.
Door dat het te kort is wordt er geen echte winst uit de stroomsnelheid gehaald van de 2 cilnders die net de uitlaatslag hebben gemaakt.

Beek gaat dus waarschijnlijk een langer spruitstuk laten maken á la JCW motorsport spruitstuk.

Bij BMW DH stonden ze in ieder geval raar te kijken toen we naar het JCW spruitstuk vroegen, daar was blijkbaar nog niet eerder naar geinformeerd. De man achter de bali was het gelukkig met me eens dat de GP maar een rare auto is :mrgreen:.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

27 nov 2006, 19:04

Is het JCW spruitstuk dan gewoon bij de dealer te koop?
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6589
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

27 nov 2006, 19:05

Geen idee, Hans zou nog een belletje van ze krijgen of het te leveren is.
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

27 nov 2006, 21:54

peter schreef:Geen idee, Hans zou nog een belletje van ze krijgen of het te leveren is.
Even je tekst aanpassen lampie (24NM :mrgreen: )
PS. Ik denk dat het spruitstuk 4-2-1 het grootste voordeel heeft bij een cooper en een one! ( de tijd zal het leren :lol: )
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

27 nov 2006, 22:02

Dat dacht ik ook! Maar omdat in theorie een 4/2/1 beter is gaan we hier toch nog even mee door voor een S. Ik denk dat het voor een Cooper perfect is, iets meer koppel kan nooit kwaad.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

27 nov 2006, 22:03

werner schreef:
peter schreef:Geen idee, Hans zou nog een belletje van ze krijgen of het te leveren is.
Even je tekst aanpassen lampie (24NM :mrgreen: )
PS. Ik denk dat het spruitstuk 4-2-1 het grootste voordeel heeft bij een cooper en een one! ( de tijd zal het leren :lol: )
We zullen het binnekort zien :mrgreen:
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

27 nov 2006, 22:40

Vertel, vertel..
Gebruikersavatar
Kingair
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Sint-Truiden
Berichten: 142
Lid geworden op: 22 sep 2006, 20:54

28 nov 2006, 00:29

Kijk hier eens even !
Hier word pas iets rood !
Veel plezier

http://video.google.com/videoplay?docid ... ders&hl=en
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

28 nov 2006, 08:16

Die vlammen moet ik ook hebben.. :wat:
Gebruikersavatar
Kingair
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Sint-Truiden
Berichten: 142
Lid geworden op: 22 sep 2006, 20:54

28 nov 2006, 11:47

Ok jij de vlammen en ik de engine !
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5253
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

28 nov 2006, 12:26

De gehele auto is ook een te waarderen optie.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

28 nov 2006, 13:30

:shock: en ze blijven er ook allemaal zo lekker dichtbij staan. Ziet er wel 8) uit
Afbeelding


R56 Still fun but easier to live with

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”