Is Graven/Cravenspeed beter dan Alta? Of zijn er iig verschillen?Hans schreef:Pff.. geen idee.. 220pk ofzo? Het scheelt 4% met een Works pulley, alle beetjes helpen, neem anders een 17% pulley die heeft Beek nu ook binnen van Gravenspeedchill-es schreef:Hans wat schat jij dat een 15% pulley bij mijn R53 JCW met Beeksoftware oplevert? Ik zit nu op 212pk...
Ervaringen met Beek software + compressor pully 15%
- Chill-es
- Volledig MINI minded!
Bericht
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
ieder jaar een andere Mini koopt is dat niet erg maar als je net als ik een jaar of 7 wil gaan rijden met de Mini dan kan je misschien beter de stalen pulley nemen.
ALS de pulley gaat slijten kan ie scherp worden waardoor je riem sneller slijt maar hij kan ook kleiner worden door het slijten en dan gaat je afstelling verlopen en je compressor druk gaan oplopen.
De slijtage KAN voorkomen. Stel dat je veel aan zee zit dan komt er veel zand onder de motorkap en zal een alu pullet ook meer kans hebben om in te slijten.
Alu is iets lichter---minder roterend geicht = sneller op toeren komen. Aluminium is zacht als de coating er vanaf slijt. Als je dan net als Hanschill-es schreef:Dus...?

ALS de pulley gaat slijten kan ie scherp worden waardoor je riem sneller slijt maar hij kan ook kleiner worden door het slijten en dan gaat je afstelling verlopen en je compressor druk gaan oplopen.
De slijtage KAN voorkomen. Stel dat je veel aan zee zit dan komt er veel zand onder de motorkap en zal een alu pullet ook meer kans hebben om in te slijten.
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
Maar dat die RVS pully van Craven minder snel op toeren komt dan de Alu Alta, dat verschil is toch zo weinig dat het niet merkbaar is? Of wel?
Ik zit al tijden te twijvelen of ik deze pully tuning wil bij m'n Mini, ik heb namelijk niet de facelift compressor, en deze zijn toch minder betrouwbaar als het facelift type heb ik vaak gelezen.
Kan ik deze pully tuning met een gerust gevoel laten doen? Ik wil de Mini toch wel lang (betrouwbaar) houden, ik rag ook niet met de auto oid.
En geloof het of niet, maar ik heb met dit soort dingen - als ik iets heb wat het goed doet, en ik ga er dingen aan laten veranderen heb ik altijd wel iets wat er gebeurd...
Ik zit dus in zo'n gebied met veel zand...peter schreef:Alu is iets lichter---minder roterend geicht = sneller op toeren komen. Aluminium is zacht als de coating er vanaf slijt. Als je dan net als Hanschill-es schreef:Dus...?ieder jaar een andere Mini koopt is dat niet erg maar als je net als ik een jaar of 7 wil gaan rijden met de Mini dan kan je misschien beter de stalen pulley nemen.
ALS de pulley gaat slijten kan ie scherp worden waardoor je riem sneller slijt maar hij kan ook kleiner worden door het slijten en dan gaat je afstelling verlopen en je compressor druk gaan oplopen.
De slijtage KAN voorkomen. Stel dat je veel aan zee zit dan komt er veel zand onder de motorkap en zal een alu pullet ook meer kans hebben om in te slijten.
Maar dat die RVS pully van Craven minder snel op toeren komt dan de Alu Alta, dat verschil is toch zo weinig dat het niet merkbaar is? Of wel?
Ik zit al tijden te twijvelen of ik deze pully tuning wil bij m'n Mini, ik heb namelijk niet de facelift compressor, en deze zijn toch minder betrouwbaar als het facelift type heb ik vaak gelezen.
Kan ik deze pully tuning met een gerust gevoel laten doen? Ik wil de Mini toch wel lang (betrouwbaar) houden, ik rag ook niet met de auto oid.
En geloof het of niet, maar ik heb met dit soort dingen - als ik iets heb wat het goed doet, en ik ga er dingen aan laten veranderen heb ik altijd wel iets wat er gebeurd...

MINI COOPER S R53 pre-facelift


- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Verschil ga je bij de compressorpulley niet merken tussen rvs en alu. Daar is de diameter en het geicht te klein voor. Bij de krukaspulley in alu merkte ik wel verschil.
Ik zou voor de rvs gaan. Prijs is vergelijkbaar en de duurzaamheid is uiteindelijk altijd beter bij RVS. Je kan de Mini absoluut betrouwbaar tunen. Ik zou bij een niet gecoate compressor niet verder gaan dan een 15% pulley.
groet,
Peter
Ik zou voor de rvs gaan. Prijs is vergelijkbaar en de duurzaamheid is uiteindelijk altijd beter bij RVS. Je kan de Mini absoluut betrouwbaar tunen. Ik zou bij een niet gecoate compressor niet verder gaan dan een 15% pulley.
groet,
Peter
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
Bedankt voor je reactie.
Moet ik dat tevens gelijk een grotere pully op de dynamo laten zetten?
Is dat aan te raden?
mvg Alain
Moet ik dat tevens gelijk een grotere pully op de dynamo laten zetten?
Is dat aan te raden?
mvg Alain
MINI COOPER S R53 pre-facelift


- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
Ooh oke, duidelijk!
Als het goed is, heb ik binnenkort een standaard facelift compressor met ca. 16.000 km
Dus dan kan ik denk ik wel met een gerust gevoel op deze een 15% pully laten monteren bij Beek
Als het goed is, heb ik binnenkort een standaard facelift compressor met ca. 16.000 km

Dus dan kan ik denk ik wel met een gerust gevoel op deze een 15% pully laten monteren bij Beek

MINI COOPER S R53 pre-facelift


Onze sponsors