Turbo of compressor

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

31 mei 2012, 15:02

peter schreef:
Wilcoos schreef:Voor dagelijks vervoer heb ik net een nieuwe Tiguan. Het is dus vooral de fun, en gebruik als tweede auto. (Beetje een circuitje, en Eifel rijden, en flink wat poetsen)

Het gaat om deze GP: http://occasions.automarcato.nl/Mini/Mi ... o=gallerij

Ex-eigenaar is een bekende, weet niet of hij hier bekend is.
Dat is die van Yorick. Die staat al heel lang te koop bij Automarcato.

Ik denk dat je beter bij Peter Kommer terecht kan. Wordt de auto tenminste met echte BOVAG garantie van 6 maanden afgeleverd en niet met 3 maanden "service garantie" whatever dat moge betekenen... Peter Kommer ziet denk ook wel de lol in van je Golf GTi.
Niet genoeg, daarnaast vond ik niet dat ik netjes geholpen werd daar. Om maar niet over het rare voorstel te spreken dat ik eerst de GP moet kopen, daarna de ruit via mijn verzekering laten vervangen, en de eventuele eigen risico terug krijgen van Peter Kommer. Oh en ze waren niet van plan om iets te doen met alle op en aanmerkingen. (schades)

Ik ben dus wel benieuwd naar het verhaal van de GP van Yorick. Hij zag er goed uit, ook de velgen voor zover ik heb kunnen zien zo snel.
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Kolhorn
Berichten: 1635
Lid geworden op: 30 dec 2010, 13:53

31 mei 2012, 15:04

Wilcoos schreef:Thnx! voor je verhaal Floor-is.
- Betrouwbaarheid: hier is wel een hoop om te doen geweest. De auto is misschien beter afgewerkt, maar er zijn ook flink wat issues met de motor geweest. De auto zou je dan ook enkel moeten overwegen als ze voor alle terugroep-acties is teruggeweest: distributie, stuurbekrachtiging en zo nog een paar dingen. Er is iets dat de 'death rattle' genoemd wordt en dat is werkelijk zo heftig als het klinkt: de voorbode van het sterven van het blok.
Dat gezegd hebbende: het is een heel fijn blokje als hij het doet: lekker veel Nm's en dus stevig op en doortrekken, ook in hogere versnellingen.
Morgen ga ik een proefrit maken, en laat ik hem direct helemaal controleren door de BMW dealer. Die checked dus ook alle terugroep acties e.d. Als dat positief is dan kunnen we hem dus nog overwegen...
Eventueel mag je wel een keer bij me langskomen om te rijden, dan heb je vergelijkingsmateriaal. :)

Ik heb hem wel verlaagd en er zit een ander spruitstuk onder (meer herrie), ook heb ik andere stoelen.
Anders zou je eens bij Wim of Ron kunnen vragen of je in die van hun mag zitten en rijden. Wim's GP is wel verlaagd, maar verder standaard en die van Ron is volgens mij (op de achter-stabi na) helemaal standaard.
GPM ken ik niet goed genoeg om van te zeggen of je in de zijne zou kunnen rijden en hoewel Franklyn een aardige vent is, kan ik me voorstellen dat hij het iets minder prettig vind als iemand in de zijne gaat rijden. (Bovendien heeft die 250+pk en is daarmee niet bepaald standaard ;) )

De club helpt je met overtuiging om de voor jou beste auto te kunnen kiezen ;)

Qua R56 fJCW's zijn er ook wel een paar die je zou kunnen benaderen: Tycho of Getzz bijvoorbeeld, maar ook Daiel heeft een prachtige fJCW vol opties. :)
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

31 mei 2012, 15:15

We hebben vorige week in die van Yorick gereden, en morgen dus in de JCW. GP vind ik erg leuk, maar de JCW spreekt mijn vriendin meer aan. Inderdaad onder andere door de gadgets en extra's en mogelijkheden om er een nog mooiere auto van te maken.
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6589
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

31 mei 2012, 15:17

Die van Ron is toch Hans z'n oude? Daar staan R56 JCW stoelen in. :wink:
ronsnijders
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Hellevoetsluis
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 mei 2012, 15:01

31 mei 2012, 15:21

Wilcoos schreef:Thnx! voor je verhaal Floor-is.
- Betrouwbaarheid: hier is wel een hoop om te doen geweest. De auto is misschien beter afgewerkt, maar er zijn ook flink wat issues met de motor geweest. De auto zou je dan ook enkel moeten overwegen als ze voor alle terugroep-acties is teruggeweest: distributie, stuurbekrachtiging en zo nog een paar dingen. Er is iets dat de 'death rattle' genoemd wordt en dat is werkelijk zo heftig als het klinkt: de voorbode van het sterven van het blok.
Dat gezegd hebbende: het is een heel fijn blokje als hij het doet: lekker veel Nm's en dus stevig op en doortrekken, ook in hogere versnellingen.
Morgen ga ik een proefrit maken, en laat ik hem direct helemaal controleren door de BMW dealer. Die checked dus ook alle terugroep acties e.d. Als dat positief is dan kunnen we hem dus nog overwegen...
Bij Nobra Cars Uden dat is een Mini dealer daar staat de GP112, ziet er op foto's goed uit met 52.000 op de teller wel is de vraagprijs mijns inziens 2.500 te hoog.

En wat zou ik kiezen, nou de GP! wat een lekkere car om in te rijden zeg! ik weet zeker dat je geen spijt krijg maar zoals iedereen zeg let goed op wat je koopt en als het een GP is zeker hier navraag doen.

Veel succes met je keuze
Groetjes Ron
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6589
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

31 mei 2012, 15:21

Wilcoos schreef:Niet genoeg, daarnaast vond ik niet dat ik netjes geholpen werd daar. Om maar niet over het rare voorstel te spreken dat ik eerst de GP moet kopen, daarna de ruit via mijn verzekering laten vervangen, en de eventuele eigen risico terug krijgen van Peter Kommer. Oh en ze waren niet van plan om iets te doen met alle op en aanmerkingen. (schades)

Ik ben dus wel benieuwd naar het verhaal van de GP van Yorick. Hij zag er goed uit, ook de velgen voor zover ik heb kunnen zien zo snel.
Ik snap het verhaal van de voorruit wel. Is voor beide partijen financieel het gunstigste. :D

Als de prijs zo scherp is dan hoeven ze ook niets met de schades te doen. Een voorbumper recht hangen en motorkap spuiten hoeft je de kop niet te kosten. Voorruit kost je wellicht 136 euro ER.

Ben je voor onder de 500 euro helemaal klaar!

Jammer dat je er niet netjes geholpen bent. Je verwacht bij een sponsor leuk geholpen te worden. Je gaat tenslotte voor een MINI kijken bij een MINI specialist!
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

31 mei 2012, 15:28

Ik snap dat het financieel het beste is, maar bij een vreemde laat je dat niet zomaar plomp verloren op zijn bordje vallen. Zonder ook maar verder ergens in tegemoet te komen.

Die bij Nobra Cars heb ik ook gezien, maar een BMW dealer is geen Fan van mijn GTI. Die moet ik dan eerst zien te verkopen.
ronsnijders
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Hellevoetsluis
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 mei 2012, 15:01

31 mei 2012, 15:30

peter schreef:Die van Ron is toch Hans z'n oude? Daar staan R56 JCW stoelen in. :wink:
Niet meer die heb ik metFfloor-is geruild, ik zat tegen dak 2.04 ha!ha! en vriendin kwam net boven de zijruit uit :D

Dus inderdaad op stabi na standaard
Groetjes Ron
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

01 jun 2012, 11:15

Ben nog een andere interessante tegen gekomen, is die bekend hier: http://www.autotrader.nl/auto/mini/helm ... os/#foto-4

Ziet er goed uit, motorisch nog standaard, wat mijzelf alle mogelijkheden geeft.
Xitz
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Roeselare
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 jun 2012, 13:50

19 jun 2012, 21:12

Volgens mijn weten werkt een compressor het doeltreffenst bij lage toerentallen en een turbo vanaf +- 4000 t/min
mvg
Squeek
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 323
Lid geworden op: 14 mei 2010, 20:14

20 jun 2012, 20:21

Wilcoos schreef:Ben nog een andere interessante tegen gekomen, is die bekend hier: http://www.autotrader.nl/auto/mini/helm ... os/#foto-4

Ziet er goed uit, motorisch nog standaard, wat mijzelf alle mogelijkheden geeft.
3 eindstukken achter? Is dat normaal?
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

21 jun 2012, 13:09

Squeek schreef:
Wilcoos schreef:Ben nog een andere interessante tegen gekomen, is die bekend hier: http://www.autotrader.nl/auto/mini/helm ... os/#foto-4

Ziet er goed uit, motorisch nog standaard, wat mijzelf alle mogelijkheden geeft.
3 eindstukken achter? Is dat normaal?
Denk dat dat vooral voor de sier is, normaal zouden het er 2 moeten zijn, maar daar heb je vast van die mooie sier dingen voor :)
Afbeelding
Squeek
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 323
Lid geworden op: 14 mei 2010, 20:14

21 jun 2012, 13:30

Dat dacht ik ook ;)
Op dat na verder mooie bak.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”