aha kijk. zit ik toch even verkeerd te denken.Wilcoos schreef:Oh bedoel je datDr. Evil schreef:Dat klopt maar een R53 works is toch 0-100 in 6,4 seconde ? of zit ik nou verkeerd ?Wilcoos schreef:Ik had 211pk gepakt.
Ik riep een gewicht / pk verhouding
Tunen van mijn JCW pk en koppel
- Dr. Evil
- Be Mini
Bericht
Precies, als ik het zo reken heb je 1250 kilo met 250 pk
komt hij precies op 5 uit de mini, en de Golf op 5.44
Wilcoos schreef:Als je dus 250pk uit je mini haalt zit je (uitgaande van de 1250kg) op 5pk per kilo. Neem daarbij een beter onderstel en remmen, en de meeste golfjes eten stof.
Precies, als ik het zo reken heb je 1250 kilo met 250 pk
komt hij precies op 5 uit de mini, en de Golf op 5.44
- Dr. Evil
- Be Mini
Bericht
Dat weet ik dus niet of ik dat heb.
En wat als ik inplaats van een 20kilo kooi een 1 kilo stang ga monteren (heb die liggen). goed is minder stijf, maar toch al een heel stuk beter. en 600 euro goedkoper
boris_brznjef schreef:klopt maar wel een bak stijfheid voor de bochten. Had je nou ook de standaard mini LSD?Dr. Evil schreef:Het vervelende hiervan is, achterbank eruit. is 20 kilo lichter, rolkooi erin, 20 kilo zwaarder.boris_brznjef schreef:nutteloze dingen eruit halen inderdaad:
Achterbank eruit kooi erin / aircopomp eruit dummy erin / R56 draagarmen achter / licht gewicht stoelen / licht gewicht wielen. Goed begin lijkt mij.
Dat weet ik dus niet of ik dat heb.
En wat als ik inplaats van een 20kilo kooi een 1 kilo stang ga monteren (heb die liggen). goed is minder stijf, maar toch al een heel stuk beter. en 600 euro goedkoper
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
dan red je als je auto gezond is net de 240PKBMX schreef:De topic dat ik gaf staan de mogelijkheden is.. dan kan je toch zelf gaan zoeken wat alles kost?
Software zal een 600-700 zijn
Nokkenas een 300
15 of 17% pully + riem een 150
tadaa?
En bredere banden is niet hetzelfde als meer grip!!!
Iets met vlaktedruk..
burn rubber not your soul
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
toevallig naar automaxx hadden we een Golf 5 GTI met ons mee genomen valt allemaal wel meeWilcoos schreef:Je zegt het precies goed, het blijft een Golf met een bepaald image. Ik had hiervoor een GTI met 300pk en 450nm. Uiteraard was die sneller, door de aanpassingen ook redelijk goed in de bochten. Maar qua rijden is een Mini meer hardcore. En staar je niet blind op het aantal pk's. Als je het niet kan gebruiken heb je er nog niets aan. Je kan beter investeren in een goed onderstel en remmen, daar heb je om te beginnen meer aan.Dr. Evil schreef:maar stel dat ik voor de tuning kies, maakt het de MINI dan gelijk met de Golf of RS ? aangezien de MINI minder kilo's heeft ?
Ik vind het een moeilijke keuzen. Vind de MINI gewoon tja, meer stijl.
De RS is en blijft een Ford, dit zie je gelijk aan het interieur. Maar de Golf maakt het zowel interieur als exterieur goed. + 4 wiel aangedreven. maar blijft natuurlijk een golf. ( wat natuurlijk een bepaald imago heeft hier in NL )
Je zegt dat ik me vraag heb beantwoord. alleen kan ik zelf het antwoord niet vinden. !
burn rubber not your soul
- Raj
- Sponsor
- Contacteer:
- Locatie: Zuid-Limburg
- jerroo
- Be Mini
- Locatie: Huizen nh
Bericht
zeer recentelijk in een new beetle gereden met een r motor, 250 pk en dsg, voor de rest zat alles erop en aan en in, mooi, zeker, snel absoluut, toen we later die avond afscheid namen op de ringweg A10 en ik lekker naar huis tufte in mijn r53 met mn heerlijke plofjes uit de milltek wist ik dat ik de veeeel leukere auto had, en dan heb ik een standaard motor en wat leuke mods en plannetjes voor mn eigen auto, dat krijg je niet met zo'n kant en klaar ding.
ik vond het leuk en vindt het leuk om af en toe es in dat soort auto's te rijden, maar mn mini geeft me een heerlijk eigen gevoel dat die auto's niet hebben voor mij, my 2 cents.
ik vond het leuk en vindt het leuk om af en toe es in dat soort auto's te rijden, maar mn mini geeft me een heerlijk eigen gevoel dat die auto's niet hebben voor mij, my 2 cents.
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Als je op zoek bent naar de beste getalletjes qua PK's/nm's dan kun je de MINI beter wegdoen voor de genoemde Golf R. Die gaat met de juiste software en een ander uitlaatsysteem al gauw naar 340-350 PK en 450+ nm.
Zal die sneller zijn dan een MINI met 250 pk en nog geen 300 nm koppel? Zeker! Maar gaat het erom welke het snelst is of welke de meeste emoties losmaakt..?
Ik heb een Golf mk2 gehad met enorm mooie getalletjes: 373 pk / 472 nm op 1042 kg. Was echt een beest van een auto met een nauwelijks te kloppen PK/gewichtsverhouding. En toch had ik meer plezier als ik een rondje met mijn MINI reed met "slechts" 216 pk op 1115 kg.
Vorig jaar heb ik afscheid genomen van de Golf en dankzij de fun die mijn MINI me biedt heb ik er nog geen moment spijt van gehad.
Veel te veel tekst weer, de vraag waar het hier om gaat is:
Gaat het erom wie de dikste lul heeft of om wie er het lekkerst neukt?
Zal die sneller zijn dan een MINI met 250 pk en nog geen 300 nm koppel? Zeker! Maar gaat het erom welke het snelst is of welke de meeste emoties losmaakt..?
Ik heb een Golf mk2 gehad met enorm mooie getalletjes: 373 pk / 472 nm op 1042 kg. Was echt een beest van een auto met een nauwelijks te kloppen PK/gewichtsverhouding. En toch had ik meer plezier als ik een rondje met mijn MINI reed met "slechts" 216 pk op 1115 kg.
Vorig jaar heb ik afscheid genomen van de Golf en dankzij de fun die mijn MINI me biedt heb ik er nog geen moment spijt van gehad.
Veel te veel tekst weer, de vraag waar het hier om gaat is:
Gaat het erom wie de dikste lul heeft of om wie er het lekkerst neukt?
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Ik schat max. 220 met 17% pulley. Voor boven de 230 heb je een andere cilinderkop nodig. Even mijn www link aanklikken en bij modificaties kijken.franklyn85 schreef:dan red je als je auto gezond is net de 240PKBMX schreef:De topic dat ik gaf staan de mogelijkheden is.. dan kan je toch zelf gaan zoeken wat alles kost?
Software zal een 600-700 zijn
Nokkenas een 300
15 of 17% pully + riem een 150
tadaa?
En bredere banden is niet hetzelfde als meer grip!!!
Iets met vlaktedruk..
Onze sponsors