Beek Auto Racing grafieken topic!

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

27 okt 2007, 00:45

hier is mij grafiek 8)
Afbeelding
dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 781
Lid geworden op: 23 nov 2006, 17:31

27 okt 2007, 07:41

Mooi grafiekje!!! 8)
Ik las alleen dat je begrenzer opgeschoven is naar 7200 toeren.
Ik begrijp daar het nut ni zo van daar je topvermogen al bereikt wordt bij 6500
Was dan 6800 al niet ok?????
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

27 okt 2007, 09:32

heeft zeker wel nu :lol: want als je verder schakeld blijft die uiteraard meer toeren maken dus meer vermogen 8)
smartie
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 900
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:58

27 okt 2007, 11:05

Cooper S works
2005
Beek software tuning

Afbeelding
Regards
kamiel
Be Mini
Be Mini
Locatie: Maastricht
Berichten: 654
Lid geworden op: 21 dec 2006, 20:47

27 okt 2007, 14:29

Vind zo'n works toch echt een beetje tegen vallen ten op zichte van een standaard S met alta pulley en beek software en al helemaal met een prijsverschil van meer dan 3000euro :shock: :shock: :shock:
Sorry smartie >)
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

27 okt 2007, 14:31

kamiel schreef:Vind zo'n works toch echt een beetje tegen vallen ten op zichte van een standaard S met alta pulley en beek software en al helemaal met een prijsverschil van meer dan 3000euro :shock: :shock: :shock:
Sorry smartie >)
inderdaad, je zou toch zeggen dat er veel meer uit een works gehaald kan worden.
kamiel
Be Mini
Be Mini
Locatie: Maastricht
Berichten: 654
Lid geworden op: 21 dec 2006, 20:47

27 okt 2007, 14:36

StefanCooperS schreef:
kamiel schreef:Vind zo'n works toch echt een beetje tegen vallen ten op zichte van een standaard S met alta pulley en beek software en al helemaal met een prijsverschil van meer dan 3000euro :shock: :shock: :shock:
Sorry smartie >)
inderdaad, je zou toch zeggen dat er veel meer uit een works gehaald kan worden.
Blijkbaar niet, ik zie wel dat er 10Nm meer koppel uit de works rolt, maar om daar nu 3000euro meer aan uit te geven :s :s
voor die 3000euro hep je heel veel ander lekker spul voor je mini (shakeit)
Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

27 okt 2007, 14:54

kamiel schreef:
StefanCooperS schreef:
kamiel schreef:Vind zo'n works toch echt een beetje tegen vallen ten op zichte van een standaard S met alta pulley en beek software en al helemaal met een prijsverschil van meer dan 3000euro :shock: :shock: :shock:
Sorry smartie >)
inderdaad, je zou toch zeggen dat er veel meer uit een works gehaald kan worden.
Blijkbaar niet, ik zie wel dat er 10Nm meer koppel uit de works rolt, maar om daar nu 3000euro meer aan uit te geven :s :s
voor die 3000euro hep je heel veel ander lekker spul voor je mini (shakeit)
ha kamiel,

het leuke van een works is (en een GP) dat deze weer een goed begin is van doortunen (weer verder dan 210 pk). De Works heeft ook een aangepaste cilinderkop en andere bougies, maar zo is er nog meer, alleen weet ik niet wat allemaal. Heb ooit een getunde S gereden, rijd prima!, maar een Works is rauwer, is weer meer racy en klaar voor de volgende stap.
Veel rijplezier!
smartie
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 900
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:58

27 okt 2007, 15:40

kamiel schreef:Vind zo'n works toch echt een beetje tegen vallen ten op zichte van een standaard S met alta pulley en beek software en al helemaal met een prijsverschil van meer dan 3000euro :shock: :shock: :shock:
Sorry smartie >)
No hard feelings.... :mrgreen:
Regards
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

27 okt 2007, 16:13

Nou heb ik spijt, dat ik niet direct de bank op ben geweest :cry: :cry:
kamiel
Be Mini
Be Mini
Locatie: Maastricht
Berichten: 654
Lid geworden op: 21 dec 2006, 20:47

27 okt 2007, 16:24

Ferdinand schreef:
kamiel schreef:
StefanCooperS schreef:
inderdaad, je zou toch zeggen dat er veel meer uit een works gehaald kan worden.
Blijkbaar niet, ik zie wel dat er 10Nm meer koppel uit de works rolt, maar om daar nu 3000euro meer aan uit te geven :s :s
voor die 3000euro hep je heel veel ander lekker spul voor je mini (shakeit)
ha kamiel,

het leuke van een works is (en een GP) dat deze weer een goed begin is van doortunen (weer verder dan 210 pk). De Works heeft ook een aangepaste cilinderkop en andere bougies, maar zo is er nog meer, alleen weet ik niet wat allemaal. Heb ooit een getunde S gereden, rijd prima!, maar een Works is rauwer, is weer meer racy en klaar voor de volgende stap.
Ja, dat kan wel kloppen, maar een works kit kost ronde de 6000euro, inclusief montage, ik vind dat veel geld.
Beek stage II kost 795 inclusief montage, er blijft dus meer dan 5000euro over voor andere tuning spulletjes voor je auto.
works kit bestaat uit:
andere compressor
Cylinderkop
luchtfilterkast
koudere bougies
uitlaat (geen spruitstuk) catback
grotere injectoren
software (niet op maat)
works logo's
certifikaat
kamiel
Be Mini
Be Mini
Locatie: Maastricht
Berichten: 654
Lid geworden op: 21 dec 2006, 20:47

27 okt 2007, 16:27

smartie schreef:
kamiel schreef:Vind zo'n works toch echt een beetje tegen vallen ten op zichte van een standaard S met alta pulley en beek software en al helemaal met een prijsverschil van meer dan 3000euro :shock: :shock: :shock:
Sorry smartie >)
No hard feelings.... :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: saint
minibandit
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kontich
Berichten: 282
Lid geworden op: 17 feb 2006, 22:15

27 okt 2007, 21:19

speedy schreef:heeft zeker wel nu :lol: want als je verder schakeld blijft die uiteraard meer toeren maken dus meer vermogen 8)
das zeker niet waar... :p
zoals je grafiekje zelf aangeeft, op 6500 rpm zit jij op max Pk's en bij 4000 rpm al op max koppel
met die laatste 700 toeren win je nx meer :?
is dus enkel onnodige belasting en risico voor je motor :oops:

verder schakelen zal dus nx meer opleveren dan meer geluid :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

27 okt 2007, 21:57

minibandit schreef:is dus enkel onnodige belasting en risico voor je motor :oops:

verder schakelen zal dus nx meer opleveren dan meer geluid :lol:
Das ook niet helemaal waar, als je schakelt heb je toerenterugval, dus schakel je altijd op een hoger toerental dan waar het hoogste vermogen vrij komt, om zo weer met de toerenterugval goed in de powerband uit te komen.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

28 okt 2007, 08:17

frankie schreef:
minibandit schreef:is dus enkel onnodige belasting en risico voor je motor :oops:

verder schakelen zal dus nx meer opleveren dan meer geluid :lol:
Das ook niet helemaal waar, als je schakelt heb je toerenterugval, dus schakel je altijd op een hoger toerental dan waar het hoogste vermogen vrij komt, om zo weer met de toerenterugval goed in de powerband uit te komen.
Bedankt Frankie :wink: minibandit snapt niet wat wij bedoelen :s .

gaan wel een keer duitsland in om met bandit de strijd aan te gaan maar dan moet bandit wel bij zijn max koppel schakelen :lol: :p

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”