Semi slicks kopen! Probleem opgelost
Ik heb mijn Cabrio (Cooper-S) ook wel eens achterkant laten uitbreken en dat kwam omdat ik te hard de bocht inging en gas los liet.. soort van overstuur met een voorwielaandrijving, gelijk gas er weer op en gaan, was wel even gaaf! Met een cabrio heb je dit probleem iets eerder dan met de coupe ivm gewicht achterin en het missen van het sportonderstel.
Uitbrekende MINI - 360° op oprit autostrade
- Sid
- Volledig MINI minded!
Bericht
jep, achterkant die uitbreekt met een fwd auto --> gas geven.
als je zo overtuigd ben dat het niet aan jezelf licht dan zou ik de auto maar verdomd snel laten nakijken.
een mini die gaat glijden hoor je zo ongelooflijk makkelijk te kunnen opvangen.
PS: bmw rijtraining heb je niks aan, die maken alleen rwd en 4wd auto's
als je zo overtuigd ben dat het niet aan jezelf licht dan zou ik de auto maar verdomd snel laten nakijken.
een mini die gaat glijden hoor je zo ongelooflijk makkelijk te kunnen opvangen.
PS: bmw rijtraining heb je niks aan, die maken alleen rwd en 4wd auto's
- Jurgen
- Pralinekes-Boy & km-vreter
- Locatie: Erps-Kwerps
Bericht
Jullie gaan het niet geloven. Maar het is dus weer gebeurt he. Geen bochten of niks. Ik was op een recht stuk weg aan het rijden en ik wil een fietser voorbij steken. Ik raak met mijn voorste linker wiel de witte doorlopende lijn en ze was weg. Ik heb gewoon kunnen tegensturen zodat er enkel een slipgeluidje te horen was, maar toen ik dan terug kwam van de winkel en een nogal in hoogten verschillend kaseienweg opreed voelde je goed dat de MINI het echt serieus moeilijk had om op zijn plaats te rijden. Teruggekomen in het dorp het ik dan eens extra gas gegeven in een bocht en dan voelde je echt dat het achterste niet kon wachten om uit te breken...
Enig idee wat dit kan betekennen? Het is trouwens bij regenweer he.
Ik heb zo een beetje het gevoel dat een van de belangrijkste troeven van MINI, dat ie zo plakt aan de weg, gewoon bij mij verloren is . En eerlijk gezegd ik voel mij niet meer velig in mijn MINI hoor.
Enig idee wat dit kan betekennen? Het is trouwens bij regenweer he.
Ik heb zo een beetje het gevoel dat een van de belangrijkste troeven van MINI, dat ie zo plakt aan de weg, gewoon bij mij verloren is . En eerlijk gezegd ik voel mij niet meer velig in mijn MINI hoor.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
Bericht
JA! Runflats! Ik heb dat ook gehad. Lekke achterband! Dan wil je achterkant steeds alle kanten op. Ook in een rechte lijn.
Runflats voor hoor je heel goed, achter niet. In mijn ervaring. Controleer de spanning maar, en dan of er een spijker oid inzit.
iDD
Runflats voor hoor je heel goed, achter niet. In mijn ervaring. Controleer de spanning maar, en dan of er een spijker oid inzit.
iDD
- FunkyRAT
- Be Mini
- Locatie: ZTM
Bericht
Desalniettemin geldt voordat je de bocht ingaat altijd flink afremmen, en gasondersteund de bocht door. Pas dan kan je met links de bijremmen terwijl je meer gas geeft. Nooit ontkoppeld door de bocht, en geen te hoge versnelling kiezen.
Remmen met links vereist echter wel vaardigheid, flink oefenen dus voordat je het gaat uitproberen. Tevens kan je dan niet meer koppelen, maar das toch fout in bochten.
Met links remmen in de bocht (vooral bij LSD's) kan je de wielen onafhankelijk remmen in de bochten, waardoor je meer grip hebt in de bocht en dus harder kan. Je moet dus de rem met links al ingetrapt hebben voor de bocht en gas bijgeven met rechts. Niet te hard intrappen want dan sta je stil, gewoon de feeling krijgen dat je voelt dat je op de grens remt en toch harder gaat naarmate je het gaspedaal verder intrapt. Zodra je overstuur krijgt: minder remmen. Zodra je onderstuur krijgt: meer remmen.ricktolboom schreef:Er is wel een goede oplossing voor: links remmen, kan je met 100 door die bocht en zodra je hem voelt glijden ben je er in 0,3 sec bij
Desalniettemin geldt voordat je de bocht ingaat altijd flink afremmen, en gasondersteund de bocht door. Pas dan kan je met links de bijremmen terwijl je meer gas geeft. Nooit ontkoppeld door de bocht, en geen te hoge versnelling kiezen.
Remmen met links vereist echter wel vaardigheid, flink oefenen dus voordat je het gaat uitproberen. Tevens kan je dan niet meer koppelen, maar das toch fout in bochten.
- Kim Cooper
- Be Mini
- Locatie: Groningen
Bericht
Rij hier ook op runflat banden, geen problemen gehad met uitbreken ofzo. Ik heb een controle systeem er inzitten of ik op een lekke (te zachte) band rij. Er zou dan een lampje moeten branden op het dashboard (,,,) . Heeft elke mini? Zoja dan zou ik ook dit systeem zeker laten nakijken.
Wat betreft met links remmen ..... heb het een keer gehad in een automaat. Zat er voor het eerst in, kwam een bocht in zicht en dacht zal ff remmen ......... Stond prompt stil en zat bijna met me kop op het stuur (toch blij dat ik een gordel om had).
Gr Kim
Wat betreft met links remmen ..... heb het een keer gehad in een automaat. Zat er voor het eerst in, kwam een bocht in zicht en dacht zal ff remmen ......... Stond prompt stil en zat bijna met me kop op het stuur (toch blij dat ik een gordel om had).
Gr Kim
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Sittard
Bericht
bandenspanningscontrolesysteem (leuk bij scrabble ).
Dat ik daar niet aan gedacht heb...
Goed voor 1 kharma-punt mannen!
Berthil schreef:Heb je runflats? Volgens mij kan zoiets ook al komen door een beschadiging in een band, ik zou beginnen met de banden eens goed na te laten kijken op beschadigingen, ook interne beschadigingen.
Damn ja; een lekke runflat in combinatie met een niet goede setting van jeiDarkDesign schreef:JA! Runflats! Ik heb dat ook gehad. Lekke achterband! Dan wil je achterkant steeds alle kanten op. Ook in een rechte lijn. Controleer de spanning maar, en dan of er een spijker oid inzit. iDD
bandenspanningscontrolesysteem (leuk bij scrabble ).
Dat ik daar niet aan gedacht heb...
Goed voor 1 kharma-punt mannen!
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Niet alleen op spijkers letten, maar ook op vreemde bobbels of deuken.
Deze duiden op een 'onderhuidse' breuk.
Ook aan de zijkant onder de auto die je niet ziet.
Als je niets ziet dan toch even een specialist er naar laten kijken, die ziet altijd meer.
Deze duiden op een 'onderhuidse' breuk.
Ook aan de zijkant onder de auto die je niet ziet.
Als je niets ziet dan toch even een specialist er naar laten kijken, die ziet altijd meer.
- Jurgen
- Pralinekes-Boy & km-vreter
- Locatie: Erps-Kwerps
Bericht
Nee nog niet eht naar kunnen zien, de tijd ontbrak, maar gisteren viel het mij wel op (de auto stond wel wat scheef op de stoep) dat mijn achterste rechter wiel (passagierskant dus) wel tamelijk plat lijkt te staan. Mss is dat zo en was het mij nog niet opgevallen, zal er straks is een foto laten maken. Maar als ik de bandendruk binnen laat controleren is er geen probleem.
Onze sponsors