Ervaringen met Beek software + compressor pully 15%

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Gebruikersavatar
Xanlle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 360
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:43

29 apr 2009, 17:43

Levert Beek deze nokkenas?
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

29 apr 2009, 20:34

Adrenalin Junkie schreef:Ooh oke, duidelijk!

Als het goed is, heb ik binnenkort een standaard facelift compressor met ca. 16.000 km :D
Dus dan kan ik denk ik wel met een gerust gevoel op deze een 15% pully laten monteren bij Beek :D
Vanaf welk bouwjaar heb je een facelift compressor? En wat is het verschil?
Gebruikersavatar
Xanlle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 360
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:43

29 apr 2009, 21:05

Vanaf 2004. De facelift compressor heeft een betere coating op de rotors die een hogere druk geeft en hogere temperaturen kan weerstaan (bron r53.nl)
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

30 apr 2009, 15:13

Xanlle schreef:Levert Beek deze nokkenas?
Beek is importeur van Catcam :wink:
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 2948
Lid geworden op: 11 jul 2008, 17:17

06 mei 2009, 10:04

Zijn er trouwens mensen die wel eens problemen met hun Mini hebben gekregen door deze tuning?
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
Smini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Utrecht
Berichten: 399
Lid geworden op: 26 jan 2006, 15:34

08 mei 2009, 14:20

stil.... en ik denk dat Beek nu een goede naam heeft opgebouwd.

ik wil mijn Smini al tijden tunen, maar nu kan dat pas. mijn beslissing om de auto te houden heb ik net genomen (jaar buitenland).

Dus nu kan ik met een gerust hart naar Beek.

ik zit te denken aan de stage 2 met RVS pully. (kosten 6 nogwat)

---Wat gaat Works inspuiters opleveren en zal ik dit dan meteen doen? (kosten + inbouw)
---Is het handig om meteen de bougies te vervangen (38000KM)
(Te GEK: Wat gaat een (beek) andere nokas opleveren? (kosten + inbouw))

Ik kan mij voorstellen dat als ik beek om stage twee vraag met een andere nokas dat de kosten sky high gaan... ik stel mij dan voor dat er ook maatwerk software op moet...


Jaja Smini is er klaar voor ..... maar ook nog navigatie hadnsfree aanschaffen.... plus 4 nieuwe banden.... grrmmbblll en ik dacht dat het goedkoper ging worden dan lease :-)
greets smini
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6589
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

08 mei 2009, 14:52

15% pulley + software + bougies + GP intercooler. Denk dat je daarmee de beste prijs/pk verhouding hebt.

ongeveer 1000 euro en 215pk.

Ohja en de pre-cat uit je spruitstuk laten halen. Kosten? Ik schat 1,5 uur werk en een beetje slijpen/lassen, dus 150 euro ofzo...
Gebruikersavatar
Xanlle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 360
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:43

08 mei 2009, 15:47

Die works inspuiters vind je op het internet voor $400+. Beetje prijzig, niet? En als je dan ziet dat de normale inspuiters met 15% pulley + software + bougies + GP intercooler al 215PK leveren, dan vraag ik me af waarom die Works dingen bestaan :s

Ik ben ook wel benieuwd wat die nokkenas oplevert.
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 2948
Lid geworden op: 11 jul 2008, 17:17

08 mei 2009, 18:37

Xanlle schreef:Die works inspuiters vind je op het internet voor $400+. Beetje prijzig, niet? En als je dan ziet dat de normale inspuiters met 15% pulley + software + bougies + GP intercooler al 215PK leveren, dan vraag ik me af waarom die Works dingen bestaan :s

Ik ben ook wel benieuwd wat die nokkenas oplevert.
Ga jij voor die nokkenas?

Voordat je trouwens alles laat doen, moet je wel ffies op de bank gaan he! Dan heb je een mooie vergelijking! ;)
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

08 mei 2009, 18:54

Ik ben over twee weken bij Beek voor stage 2. Gisteren ff gevraagd wat andere nokkenassen doen, maar kan ie geen antwoord op geven. Er is namelijk nog niemand geweest :)
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

08 mei 2009, 20:43

De grotere inspuitventielen zijn niet nodig volgens de software mannen (nu Gisbert voorheen paul).
Er is softwarematig nog genoeg ruimte om meer brandstof in te spuiten (tot 250 pk mogelijk met de standaard ventielen)
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

09 mei 2009, 07:59

Ik ben ook wel benieuwd wat een 15% pulley, nokkenas en software doet! :D
Het is een perfecte combi maar nog niemand heeft het gedaan.. en redelijk betaalbaar!
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

09 mei 2009, 12:05

Hans schreef:Ik ben ook wel benieuwd wat een 15% pulley, nokkenas en software doet! :D
Het is een perfecte combi maar nog niemand heeft het gedaan.. en redelijk betaalbaar!
Ja ik ook, maar ik verwacht zelf niet meer dan 10pk extra vermogen. Als dit dan 500 euro kost, kom je nog op 50 euro per pk. In verhouding is dit dan weer veel geld.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

09 mei 2009, 13:24

Dan had je een R56 turbo moeten kopen :wink:
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

09 mei 2009, 16:51

Das waar :D

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”