Schokken bij wegrijden (wel of geen Works)

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
FrankieV
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

30 aug 2009, 12:17

werner schreef:Of de motor nog kan draaien met één tand verschil in de distributie is ja. alleen zal hij stationair niet mooi rond draaien.
De sensor van het detoneren zit ook op de nokkenas dacht ik. Als deze dan een tand verkeerd staat zal de sensor denken dat het goed is en zo niks bijregelen in de software.l
Wat berthil al aangeeft is de kleppendeksel er af en kijken. Dit zal hooguit een uur arbeid kosten.
Volgens de BMW dealer zou de hele distributie open moeten?? Hele klus... zegt ie.
Stationair loopt hij hartstikke goed. Alleen "hangt" hij niet echt aan het gas en heb ik het idee dat de prestaties nogal wisselend zijn. Dat is ook de reden dat ik dit topic gestart was!
Als ik rijdt als een oma (rustig) haal ik een verbruik van 12,5L/100. Zou dit ook een indicatie kunnen zijn?
Volgens de dealer waar ik de auto gekocht heb is dit verbuik heel normaal. Dat doen alle JCW mini's'.

Mag ik nu concluderen dat er echt iets mis is, als de getune-de software niet werkt?
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 aug 2009, 13:56

Ik zou gewoon Beek er toch even naar laten kijken, klinkt allemaal toch niet helemaal goed en ermee door blijven rijden is geen optie natuurlijk.

Verbruik is ook wel bijzonder hoog, mijne verbruikte gemiddeld standaard 9,4/100 km en nu na het tunen bij Beek gemiddeld 8,6/100 km, en dan rij ik echt niet als een oma ;)

En de BMW dealers zeggen vaak wel meer, maargoed...
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

30 aug 2009, 14:50

Kijken is niet zo veel werk, wisselen wel meer werk.
Je kan Beek laten kijken en foto's nemen en dan daar mee naar de dealer(s) gaan om verhaal te halen.
FrankieV
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

30 aug 2009, 15:44

Berthil schreef:Kijken is niet zo veel werk, wisselen wel meer werk.
Je kan Beek laten kijken en foto's nemen en dan daar mee naar de dealer(s) gaan om verhaal te halen.
Goed idee Berthil. Ik denk toch dat het ut beste bij Beek gedaan kan worden. Ik hoop dat ze het probleem in een dagje kunnen tekkelen. Ik zal de camera meenemen en paraat houden. Ik heb ook nog een filmcamera. Neem ik die ook mee; ik heb 2 handen :) .
jeroen210
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

31 aug 2009, 18:28

Is er al naar de druksensor gekeken ?
Had ongeveer dezelfde verschijnselen, niet willen trekken bij lagere toerentallen (trouwens ook niet echt bij hogere), de uitlaten waren beroet (achterkant van de auto ook), net een diesel :shock:

De auto heb ik trouwens in januari laten tunen door Beek (stage II, op de bank 200 pk, koppel was ik niet echt kapot van).

Ik heb na het lezen van een draadje van Berthil de druksensor laten vervangen (een paar weken geleden). Ik wist niet wat ik meemaakte, de auto trekt nu als een bezetene over het gehele toerengebied, het verbruik is van 1 op 8 naar 1 op 11 gegaan.
Kortom kan geen kwaad om eens een andere te laten monteren (kostte mij € 45,00 voor de sensor)

Veel succes in ieder geval !
FrankieV
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

01 sep 2009, 08:58

jeroen210 schreef:Is er al naar de druksensor gekeken ?
Had ongeveer dezelfde verschijnselen, niet willen trekken bij lagere toerentallen (trouwens ook niet echt bij hogere), de uitlaten waren beroet (achterkant van de auto ook), net een diesel :shock:

De auto heb ik trouwens in januari laten tunen door Beek (stage II, op de bank 200 pk, koppel was ik niet echt kapot van).

Ik heb na het lezen van een draadje van Berthil de druksensor laten vervangen (een paar weken geleden). Ik wist niet wat ik meemaakte, de auto trekt nu als een bezetene over het gehele toerengebied, het verbruik is van 1 op 8 naar 1 op 11 gegaan.
Kortom kan geen kwaad om eens een andere te laten monteren (kostte mij € 45,00 voor de sensor)

Bedankt Jeroen,

Volgens Beek waren temperatuur en druk normaal. Het inlaat traject zou in orde zijn. Maar ik neem dit mee, en overleg dit met Beek. Ik hoop dat er een dag komt, dat ik ook meemaak wat jij meemaakt. Druksensor, ik hoop dat het zoiets is.

Groeten,
Frank
jeroen210
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

01 sep 2009, 11:20

FrankieV schreef:
jeroen210 schreef:Is er al naar de druksensor gekeken ?

Bedankt Jeroen,

Volgens Beek waren temperatuur en druk normaal. Het inlaat traject zou in orde zijn. Maar ik neem dit mee, en overleg dit met Beek. Ik hoop dat er een dag komt, dat ik ook meemaak wat jij meemaakt. Druksensor, ik hoop dat het zoiets is.

Groeten,
Frank
Nou dat is dus het probleem, je kan de auto laten uitlezen, er is echter geen errorcode zichtbaar. Ik heb mijn Cooper S wel tig-keer laten uitlezen maar steeds zonder succes (terwijl ik wist dat er iets aan de hand was, dat is het frustrerende !)
FrankieV
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

22 sep 2009, 16:19

Mini is bij Beek geweest; niets gevonden :( .
Kleptiming; niets aan de hand.
Compressie; alle 4 de cilinders net boven de 11 bar. Zou geen probleem op moeten leveren.
Met de endoscoop gekeken, en geen kool gevonden.

Volgende stap zou zijn de kop verwijderen....
Cilinderinhoud nameten?
De kans dat men dan iets vind is klein.
Misschien de verkeerde koppakking gebruikt bij het monteren van de JCW-kop in 2006?
Die kans lijkt mij klein.

Ik weet het niet meer. Ik geef het denk ik op. :(
De Mini zit dus klaarblijkelijk tegen de pingelgrens, en is tuning dus niet mogelijk.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”