Tunen van mijn JCW pk en koppel
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
Raij heeft 240 pk maar dan wel 550 injcBerthil schreef:Ik schat max. 220 met 17% pulley. Voor boven de 230 heb je een andere cilinderkop nodig. Even mijn www link aanklikken en bij modificaties kijken.franklyn85 schreef:dan red je als je auto gezond is net de 240PKBMX schreef:De topic dat ik gaf staan de mogelijkheden is.. dan kan je toch zelf gaan zoeken wat alles kost?
Software zal een 600-700 zijn
Nokkenas een 300
15 of 17% pully + riem een 150
tadaa?
En bredere banden is niet hetzelfde als meer grip!!!
Iets met vlaktedruk..
burn rubber not your soul

- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
duidelijke taal houden we vanBrightness schreef:Veel te veel tekst weer, de vraag waar het hier om gaat is:
Gaat het erom wie de dikste lul heeft of om wie er het lekkerst neukt?

- Dr. Evil
- Be Mini
Bericht
Wat heeft Raij er verder allemaal aan laten doen ?
franklyn85 schreef:Raij heeft 240 pk maar dan wel 550 injcBerthil schreef:Ik schat max. 220 met 17% pulley. Voor boven de 230 heb je een andere cilinderkop nodig. Even mijn www link aanklikken en bij modificaties kijken.franklyn85 schreef:
dan red je als je auto gezond is net de 240PK
Wat heeft Raij er verder allemaal aan laten doen ?
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
pully 17%
550 injectoren
Catcam 69
Pakking 0,65
Software bij brp
Voorderest denk ik davef airbox
Anders moet je ff ze topic checken
Mijn Auto had al 240 pk was trouwens meer 250 pk
380cc injectoren
M7 airbox
Schrick cam
17% pully cravenspeed
Koppaking 0,65
Software Beek
Ojah en jcw kop maar dat is niet spectaculair enkeld uitlaat poorten iets groter
550 injectoren
Catcam 69
Pakking 0,65
Software bij brp
Voorderest denk ik davef airbox
Anders moet je ff ze topic checken
Mijn Auto had al 240 pk was trouwens meer 250 pk
380cc injectoren
M7 airbox
Schrick cam
17% pully cravenspeed
Koppaking 0,65
Software Beek
Ojah en jcw kop maar dat is niet spectaculair enkeld uitlaat poorten iets groter

- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
Daarmee bereik je dat de kop kleppen verbrandingsruimte dichtwr op de zuigers komen waarrdoorje meer compressie krijgt in de kop dus meer pk en NM..
Daarbij kan je de kop ook nog wat vlakken dan komt hij nog meer erop
Let wel dat je bij deZe setup sneller scheuren krijg van de kleppen naar de bougie gaten en elke keer super goed moet warm rijden alvoorns te gaan trappen
De Gp heeft een 0,65 koppaking en een S 0,95 dit betekent dat de GP pakking 0,30 dunner isHayward schreef:Is trouwens voor het eerst dat ik lees over een koppakking.
Kan je me het effect er van uit leggen?
Thanks
Daarmee bereik je dat de kop kleppen verbrandingsruimte dichtwr op de zuigers komen waarrdoorje meer compressie krijgt in de kop dus meer pk en NM..
Daarbij kan je de kop ook nog wat vlakken dan komt hij nog meer erop
Let wel dat je bij deZe setup sneller scheuren krijg van de kleppen naar de bougie gaten en elke keer super goed moet warm rijden alvoorns te gaan trappen

- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Met de dunnere koppaking gaat de compressieratio omhoog in de verbrandingskamer en daarmee de kans op pingelen ook. Dat is gevaarlijk, vooral als je niets aan de lucht inlaatkoeling doet.
Ik weet niet waar Ray zijn meeting heeft laten doen maar ik praat over Beek Auto Racing rollenbank peekaas
Als je bij BR op de bank bent geweest even je achterste dwarsdraagarmen checken, vooral als je een pre/facelift R53 hebt. BR heeft daar de riemen bevestigd en er is iemand met kromme draagarmen.
Ik weet niet waar Ray zijn meeting heeft laten doen maar ik praat over Beek Auto Racing rollenbank peekaas

Als je bij BR op de bank bent geweest even je achterste dwarsdraagarmen checken, vooral als je een pre/facelift R53 hebt. BR heeft daar de riemen bevestigd en er is iemand met kromme draagarmen.
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
Meen je dat nou berthill kromme draagarmen
Nou berthill mijne waren van BEEK hoor

Nou berthill mijne waren van BEEK hoor

Onze sponsors