Tunen van mijn JCW pk en koppel

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hillywood
Berichten: 4614
Lid geworden op: 01 okt 2010, 15:34

21 mar 2013, 06:11

Het zijn de nm's die je in de rug voelt..
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

21 mar 2013, 08:43

Berthil schreef:
franklyn85 schreef:
BMX schreef:De topic dat ik gaf staan de mogelijkheden is.. dan kan je toch zelf gaan zoeken wat alles kost? :roll:

Software zal een 600-700 zijn
Nokkenas een 300
15 of 17% pully + riem een 150

tadaa?

En bredere banden is niet hetzelfde als meer grip!!!
Iets met vlaktedruk..
dan red je als je auto gezond is net de 240PK
Ik schat max. 220 met 17% pulley. Voor boven de 230 heb je een andere cilinderkop nodig. Even mijn www link aanklikken en bij modificaties kijken.
Raij heeft 240 pk maar dan wel 550 injc
burn rubber not your soul

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

21 mar 2013, 08:44

Brightness schreef:Veel te veel tekst weer, de vraag waar het hier om gaat is:
Gaat het erom wie de dikste lul heeft of om wie er het lekkerst neukt? :wink:
duidelijke taal houden we van :lol:
burn rubber not your soul

Afbeelding
Dr. Evil
Be Mini
Be Mini
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 apr 2011, 19:43

21 mar 2013, 10:03

Tuurlijk, daarom vind ik het ook zo moeilijk om tegen de MINI nee te zeggen. :wink:

Het is pracht auto, met inderdaad zoveel fun. Ik gaan maar is kijken bij beek wat ik de MINI kan geven.
Dr. Evil
Be Mini
Be Mini
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 apr 2011, 19:43

21 mar 2013, 10:09

P5ycH0 schreef:Het zijn de nm's die je in de rug voelt..

Ik zat ook al te denken de JCW te verkopen voor een R56 JCW, maar kan gewoon
geen vinden die, mij laat zeggen: Ja ! daar verkoop ik mijn R53 voor ! :s
Dr. Evil
Be Mini
Be Mini
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 apr 2011, 19:43

21 mar 2013, 10:10

franklyn85 schreef:
Berthil schreef:
franklyn85 schreef:
dan red je als je auto gezond is net de 240PK
Ik schat max. 220 met 17% pulley. Voor boven de 230 heb je een andere cilinderkop nodig. Even mijn www link aanklikken en bij modificaties kijken.
Raij heeft 240 pk maar dan wel 550 injc

Wat heeft Raij er verder allemaal aan laten doen ?
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

21 mar 2013, 17:33

pully 17%
550 injectoren
Catcam 69
Pakking 0,65
Software bij brp

Voorderest denk ik davef airbox

Anders moet je ff ze topic checken


Mijn Auto had al 240 pk was trouwens meer 250 pk

380cc injectoren
M7 airbox
Schrick cam
17% pully cravenspeed
Koppaking 0,65
Software Beek
Ojah en jcw kop maar dat is niet spectaculair enkeld uitlaat poorten iets groter
burn rubber not your soul

Afbeelding
Hayward
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Hardenberg
Berichten: 211
Lid geworden op: 14 feb 2011, 08:50

21 mar 2013, 18:32

Is trouwens voor het eerst dat ik lees over een koppakking.

Kan je me het effect er van uit leggen?
Thanks
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

21 mar 2013, 18:37

Hayward schreef:Is trouwens voor het eerst dat ik lees over een koppakking.

Kan je me het effect er van uit leggen?
Thanks
De Gp heeft een 0,65 koppaking en een S 0,95 dit betekent dat de GP pakking 0,30 dunner is
Daarmee bereik je dat de kop kleppen verbrandingsruimte dichtwr op de zuigers komen waarrdoorje meer compressie krijgt in de kop dus meer pk en NM..

Daarbij kan je de kop ook nog wat vlakken dan komt hij nog meer erop

Let wel dat je bij deZe setup sneller scheuren krijg van de kleppen naar de bougie gaten en elke keer super goed moet warm rijden alvoorns te gaan trappen
burn rubber not your soul

Afbeelding
Hayward
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Hardenberg
Berichten: 211
Lid geworden op: 14 feb 2011, 08:50

21 mar 2013, 18:42

Oke
Warm rijden doe ik altijd. Levert dit veel op in nm of is meer als onderdeel van een groter geheel.
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

21 mar 2013, 18:45

Ja meer een onderdeel om te doen als je meer dan 1 ding tuned
burn rubber not your soul

Afbeelding
Hayward
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Hardenberg
Berichten: 211
Lid geworden op: 14 feb 2011, 08:50

21 mar 2013, 18:46

Oke,
Thanks :icon_top:
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

21 mar 2013, 20:49

Hayward schreef:Oke,
Thanks :icon_top:

No probs
burn rubber not your soul

Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13490
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

21 mar 2013, 21:10

Met de dunnere koppaking gaat de compressieratio omhoog in de verbrandingskamer en daarmee de kans op pingelen ook. Dat is gevaarlijk, vooral als je niets aan de lucht inlaatkoeling doet.

Ik weet niet waar Ray zijn meeting heeft laten doen maar ik praat over Beek Auto Racing rollenbank peekaas :)
Als je bij BR op de bank bent geweest even je achterste dwarsdraagarmen checken, vooral als je een pre/facelift R53 hebt. BR heeft daar de riemen bevestigd en er is iemand met kromme draagarmen.
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

21 mar 2013, 21:12

Meen je dat nou berthill kromme draagarmen :shock:


Nou berthill mijne waren van BEEK hoor :p
burn rubber not your soul

Afbeelding

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”