Works Dahler upgrade, net terug uit Zwitserland
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ziet er inderdaad goed uit. Is die nou hoger dan de standaard? Of lijkt dat alleen zo?
Waarom is jou avaterplaatje links naast je berichten British Racing Green en je auto rood?
Heb je een nieuwe auto gekocht een tijdje terug? Een met een S-kenteken. Komt dus uit 2006. En je avater is gewoon nog niet veranderd? Begrijp ik dat goed? 
Waarom is jou avaterplaatje links naast je berichten British Racing Green en je auto rood?

- Ferdinand
- Be Mini
Bericht
ha allemaal,
ja, deze coole rooie mini is uit mei 2006. mijn groene mini is naar 'mini-heaven', or something like that.
inderdaad, berthil moet die groene min van mij vervangen door een rooie! dat vind ik ook, alleen het heeft even tijd nodig begreep ik van berthil. alle details zijn al doorgegeven.
hans: er is natuurlijk geen strijd tussen een r53 en een r56. de r53 heeft geen tegenstanders. Bill Gates heeft ook geen tegenstanders, maar wel soms last van opkomende vliegen. Dan pakt hij even de mepper, en pats.. zie hier de metafoor. wij geven dan gewoon even gas...
ja, deze coole rooie mini is uit mei 2006. mijn groene mini is naar 'mini-heaven', or something like that.
inderdaad, berthil moet die groene min van mij vervangen door een rooie! dat vind ik ook, alleen het heeft even tijd nodig begreep ik van berthil. alle details zijn al doorgegeven.
hans: er is natuurlijk geen strijd tussen een r53 en een r56. de r53 heeft geen tegenstanders. Bill Gates heeft ook geen tegenstanders, maar wel soms last van opkomende vliegen. Dan pakt hij even de mepper, en pats.. zie hier de metafoor. wij geven dan gewoon even gas...
Veel rijplezier!
- k33z
- Mod virus alert!
Bericht
Damn ziet er wel uit als een hele coole 'S' zeg! Mooie upgrade met een schitterend vermogen. Lees het nu pas voor het eerst, erg gaaf. Is die tuning overgezet van die groene op de rode? Zo ja is er daarna nog een vermogensmeting gedaan?
Verder vind ik je wel een bikkel dat je met 245pk rijdt en standaard JCW remmen. Dat is echt iets wat ik niet mis nu ik de mini niet meer heb. Vreselijk die remmen, onbegrijpelijk dat ze zo slecht kunnen zijn.
Verder vind ik je wel een bikkel dat je met 245pk rijdt en standaard JCW remmen. Dat is echt iets wat ik niet mis nu ik de mini niet meer heb. Vreselijk die remmen, onbegrijpelijk dat ze zo slecht kunnen zijn.
- Ferdinand
- Be Mini
Bericht
ha k33z, de tuning is gedaan door Dahler in Zwitserland. Dahler doet o.a. de Hartge upgrade. Zij hebben ook een eigen tuning programma, in mijn mini zit hun meest uitgebreide tuningprogramma (zie begin van deze topic). Bij Dahler is een dynorun gedaan. Ik moet zeggen dat de Mini waanzinnig rijdt en de spullen die er in en onder zijn gezet, werkelijk prachtig gemonteerd zijn en super van kwaliteit. Dat is echt wat anders dan mijn vorige groene mini.
Mijn einddempers zijn van Hartge. Bij normaal rijden is deze uitlaat stiller(!) dan de Works uitlaat. Sationair hoor je niet dat er een 'open uitlaat' onder zit. Alleen bij accelereren hoor je een prachtige trompet. Echt precies zoals het hoort. En ook nu zit er een sportkat en ander spruitstuk onder. Maar wat een verschil met mijn vorige mini.
Ook het ploffen is anders. In de Works versie ploffelde en knalde hij er lustig op los, eigenlijk aaneengesloten, of je nu stapvoets reed of wat harder. Het ploffen is nu anders, dat is veel minder geworden. Bij opschakelen laat hij graag een (of twee/drie) ploffen horen, maar dat zijn dan wel klappen alsof de Taliban met haar lente-offensief is begonnen! Ik heb het idee dat de auto veel beter is afgesteld dan de Works afstelling.
Al met al zeer tevreden. het is werkelijk genieten in deze Mini. Voordat ik deze Works kocht, heb ik rondgekeken bij andere merken: Golf GTI, Ford Focus, etc.. Maar wat uiteindelijk ontbrak bij al deze auto's was de beleving. De Mini is wat mij betreft op dit punt een unieke auto, heel speciaal. nu auto is nu bloedsnel en prachtig om te zien.
ferdinand
Mijn einddempers zijn van Hartge. Bij normaal rijden is deze uitlaat stiller(!) dan de Works uitlaat. Sationair hoor je niet dat er een 'open uitlaat' onder zit. Alleen bij accelereren hoor je een prachtige trompet. Echt precies zoals het hoort. En ook nu zit er een sportkat en ander spruitstuk onder. Maar wat een verschil met mijn vorige mini.
Ook het ploffen is anders. In de Works versie ploffelde en knalde hij er lustig op los, eigenlijk aaneengesloten, of je nu stapvoets reed of wat harder. Het ploffen is nu anders, dat is veel minder geworden. Bij opschakelen laat hij graag een (of twee/drie) ploffen horen, maar dat zijn dan wel klappen alsof de Taliban met haar lente-offensief is begonnen! Ik heb het idee dat de auto veel beter is afgesteld dan de Works afstelling.
Al met al zeer tevreden. het is werkelijk genieten in deze Mini. Voordat ik deze Works kocht, heb ik rondgekeken bij andere merken: Golf GTI, Ford Focus, etc.. Maar wat uiteindelijk ontbrak bij al deze auto's was de beleving. De Mini is wat mij betreft op dit punt een unieke auto, heel speciaal. nu auto is nu bloedsnel en prachtig om te zien.
ferdinand
Veel rijplezier!
- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ben je ook een bikkel als je een Works met GP/Beek Tuning hebt op standaard Cooper S remmenk33z schreef:Damn ziet er wel uit als een hele coole 'S' zeg! Mooie upgrade met een schitterend vermogen. Lees het nu pas voor het eerst, erg gaaf. Is die tuning overgezet van die groene op de rode? Zo ja is er daarna nog een vermogensmeting gedaan?

- Ferdinand
- Be Mini
Bericht
Alta CAI
He mini-brothers and sisters. Heb toch na lang aarzelen vorige week wederom de Cold Air Box van Alta besteld (version 2.0) voor op mijn mini Works/dahler. Vandaag aangekomen en geplaatst. En potver, dat maakte toch weer een verschil zeg. Wat zijn die r53mini's toch (over)gevoelig voor een goede luchtlinlaat. En dan te bedenken dat ik het JCW filterhuis al had zitten.
ferdinand
ferdinand
Veel rijplezier!
Onze sponsors