Beek Auto Racing grafieken topic!

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
minibandit
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kontich
Berichten: 282
Lid geworden op: 17 feb 2006, 22:15

28 okt 2007, 18:06

speedy schreef:
frankie schreef:
minibandit schreef:is dus enkel onnodige belasting en risico voor je motor :oops:

verder schakelen zal dus nx meer opleveren dan meer geluid :lol:
Das ook niet helemaal waar, als je schakelt heb je toerenterugval, dus schakel je altijd op een hoger toerental dan waar het hoogste vermogen vrij komt, om zo weer met de toerenterugval goed in de powerband uit te komen.
Bedankt Frankie :wink: minibandit snapt niet wat wij bedoelen :s .

gaan wel een keer duitsland in om met bandit de strijd aan te gaan maar dan moet bandit wel bij zijn max koppel schakelen :lol: :p
Afbeeldingja OK...jullie zijn blijkbaar de specialisten...Afbeelding
btw...begrijp niet wat dit verhaal met strijden te maken heeft... :s
maar ja, ik snap dan ook niet helemaal wat jullie bedoelen hé...AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

28 okt 2007, 19:49

minibandit schreef: Afbeeldingja OK...jullie zijn blijkbaar de specialisten...Afbeelding
Gaat mij niet om strijd of wie sneller is, jij beweert dat het verhogen van het maximale toerental zinloos, enkel schadelijk en totale onzin is, ik vind jouw bewering Afbeelding.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

28 okt 2007, 19:57

Jullie hebben allebei gelijk! :lol: klaar.. nu weer vriendjes?
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

28 okt 2007, 19:59

denk dat het te maken heeft met het cultuur verschil, we begrijpen elkaar gewoon niet :roll: :mrgreen:
minibandit
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kontich
Berichten: 282
Lid geworden op: 17 feb 2006, 22:15

28 okt 2007, 20:54

ff op een rijtje gezet :lol:
minibandit schreef:is dus enkel onnodige belasting en risico voor je motor

verder schakelen zal dus nx meer opleveren dan meer geluid
frankie schreef:gaan wel een keer duitsland in om met bandit de strijd aan te gaan maar dan moet bandit wel bij zijn max koppel schakelen
frankie schreef: Gaat mij niet om strijd of wie sneller is, jij beweert dat het verhogen van het maximale toerental zinloos, enkel schadelijk en totale onzin is, ik vind jouw bewering Afbeelding.
blijkbaar lees ik hier een andere tekst... :roll:
gaat hier meer over jouw interpretatie en het vervolg daarop...
ik was gewoon "on topic" over de grafiek van speedy bezig :P
maar idd het cultuurverschil zal de oorzaak zijn !!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

28 okt 2007, 21:18

Als ik naar de grafiek van Speedy kijk zie ik dat ie bij 6000rpm op 150kW zit, dan ietsje door klimt en weer afzakt om vervolgens bij 7000rpm weer op 150kW uit te komen. Aangezien hij volgens mij een S van voor de facelift heeft met de iets langere versnellingsbak, verwacht ik een terugval bij het opschakelen van +/- 1000rpm.

Dus als ie bij 7000rpm opgeschakeld valt ie terug naar 6000rpm en komt ie dus precies goed uit om vervolgens weer naar de 7000rpm door te trekken.

Of zie ik het verkeerd?
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

28 okt 2007, 22:22

minibandit schreef:ff op een rijtje gezet :lol:
Wel alles goed op een rijtje zetten Bandiet! Want deze onderstaande quote is helemaal niet van mij zoals jij suggereert in je quote:
frankie schreef:gaan wel een keer duitsland in om met bandit de strijd aan te gaan maar dan moet bandit wel bij zijn max koppel schakelen
Maar van Speedy zelf.
minibandit schreef:blijkbaar lees ik hier een andere tekst... :roll:
gaat hier meer over jouw interpretatie en het vervolg daarop...
ik was gewoon "on topic" over de grafiek van speedy bezig :P
maar idd het cultuurverschil zal de oorzaak zijn !!
Dus inderdaad, heb je verkeerd gelezen en de verkeerde uitlatingen bij de verkeerde personen geplaatst. Lees alles nog maar eens op het gemak terug en trek nieuwe conclusies. Dan hoor ik je wel weer.
Laatst gewijzigd door frankie op 28 okt 2007, 22:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

28 okt 2007, 22:26

peter schreef:Als ik naar de grafiek van Speedy kijk zie ik dat ie bij 6000rpm op 150kW zit, dan ietsje door klimt en weer afzakt om vervolgens bij 7000rpm weer op 150kW uit te komen. Aangezien hij volgens mij een S van voor de facelift heeft met de iets langere versnellingsbak, verwacht ik een terugval bij het opschakelen van +/- 1000rpm.

Dus als ie bij 7000rpm opgeschakeld valt ie terug naar 6000rpm en komt ie dus precies goed uit om vervolgens weer naar de 7000rpm door te trekken.

Of zie ik het verkeerd?
Precies wat ik hiermee bedoel Peter:
frankie schreef: als je schakelt heb je toerenterugval, dus schakel je altijd op een hoger toerental dan waar het hoogste vermogen vrij komt, om zo weer met de toerenterugval goed in de powerband uit te komen.


En misschien is het nog wel sneller om na het schakelmoment nog iets dichter bij de vermogenspiek uit te komen. Dus zo onzinnig is het verleggen van de toerenbegrenzer niet.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

29 okt 2007, 10:35

leuk topic hier :mrgreen:
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

29 okt 2007, 10:43

Zekers, ik word afgerekend op jouw uitlatingen, bedankt :? :mrgreen: :mrgreen: :wink:
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

29 okt 2007, 10:45

ik heb het gelezen!!! :mrgreen:

"sick mind :s "
minibandit
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kontich
Berichten: 282
Lid geworden op: 17 feb 2006, 22:15

29 okt 2007, 12:28

frankie schreef:Wel alles goed op een rijtje zetten Bandiet! Want deze onderstaande quote is helemaal niet van mij zoals jij suggereert in je quote:

Dus inderdaad, heb je verkeerd gelezen en de verkeerde uitlatingen bij de verkeerde personen geplaatst. Lees alles nog maar eens op het gemak terug en trek nieuwe conclusies. Dan hoor ik je wel weer.
ik zie het nu ook... :oops: :oops: :oops: :oops: scuzi :wink:
speedy was de strijdvaardige 8)
speedy schreef:leuk topic hier :mrgreen:
is het nog steeds hoor, een "leuke" forumdiscussie ga ik nooit uit de weg :lol:
en je bent nooit te oud om bij te leren hé... :? :(
die xtra toeren kunnen idd het verschil maken, zoals ik vernomen heb van iemand die vroeger zelf nog geraced heeft... :oops: :lol:
bij deze... :-)) :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

29 okt 2007, 13:27

ok dan 8) :mrgreen: (eat)

beetje Karma gegeven aan je :mrgreen:
Laatst gewijzigd door frankie op 29 okt 2007, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

29 okt 2007, 15:31

wel sportief dat je ons gelijk geeft bandit :wink:
laten we maar niet meer "STRIJDEN" :mrgreen:
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

29 okt 2007, 16:02

Hier een grafiekje van onze MINI, in 1 grafiek staat de standaard Cooper S, de standaard Works, de standaard Works met MTH spruit en de Beek tuned versie van de Works met de MTH spruit ;)
Afbeelding
Standaard: 187PK @ 6500rpm / 225Nm @ 3500 rpm
Works: 200PK @ 6500rpm / 254Nm @ 4500 rpm
Works met MTH Spruit : 200PK @ 6500rpm / 254Nm @ 4500rpm
Works met MTH Spruit en Beek tuning: 218PK @ 7000 rpm / 270Nm @ 4500rpm
Afbeelding

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”